Problem med header(location: url) i IE7
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 23-03-07 11:40

Hej

Jeg sidder og fejlsøger i noget php kode, som jeg ikke er så erfaren med.

Jeg har dog fundet ud af at fejlen* kun opstår hvis man bruger Internet
explorer 7 og det er når der køres en header(location: URL) funktion
inde i en iframe at fejlen opstår.

* Internet Explorer kan ikke vise websiden.

Koden hvor det går galt ser således ud:

if(!$mail->Send())
{
echo "Beskeden kunne desværre ikke sendes.<p> ";
echo "Mailer Error: " . $mail->ErrorInfo;
}
else
{
   header("location:modtaget.php");
}

Er der nogen der har et forslag til hvad der kan være galt?

/Brian Bendtsen

Fra : Leonard

Dato : 23-03-07 12:43

On Fri, 23 Mar 2007 11:40:00 +0100, Brian Bendtsen wrote:

>    header("location:modtaget.php");

Ifølge dokumentationen skal der angives en fuld url til loacation altså:

header("location: http://domæne.tld/sti/side.ext");

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 23-03-07 13:00

Leonard skrev:

> Ifølge dokumentationen skal der angives en fuld url til loacation altså:
>
> header("location: http://domæne.tld/sti/side.ext");

Tak for det, det ser ud til at virke
/BB

Fra : Martin

Dato : 24-03-07 05:20

Brian Bendtsen wrote:

> Tak for det, det ser ud til at virke
> /BB

PS: Sæt altid en exit; efter en header location. Så undgår du at
scriptet køres færdigt, og det gør det faktisk :)