Mystisk problem med FF og W3C validator..?
Fra : Brian Joergensen

Dato : 23-03-07 17:42

Jeg plejer ellers at være rimelig ferm til webdesign men nu har
jeg brug for hjælp!

Jeg har en side liggende som var et forslag til en amerikansk
kunde tilbage i 2006. Nederst på siden har jeg indsat et "Valid
XHTML 1.0"-logo fra W3C så jeg let kan validere siden. Det er
længe siden jeg sidst benyttede denne valideringsknap og jeg har
ikke haft disse problemer tidligere, men så pludselig vil den
ikke validere?

Validatoren kommer med følgende meddelelse:

Sorry, I am unable to validate this document because its content
type is application/x-httpd-php, which is not currently supported
by this service.

Det underlige er bare at content typen er sat til at være
følgende:

charset=iso-8859-1" />

Og DOCTYPEN er følgende:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

lang="en">

Er fejl-meddelelsen fra validatoren lodret forkert, har de
problemer eller virker deres validator bare ikke ordenligt???

Problemet stopper ikke her, for skal jeg se den omtalte side i
Firefox version 2 vil den ikke indlæse siden men popper op med
samme dialogboks som man ser når man downloader og spørger om jeg
vil åbne eller gemme denne fil???

Hvad fanden sker der?

Det er helt umuligt for mig blot at indtaste URL adressen i
Firefox browserens adressefelt og klikke Enter lige netop med
dette URL.

Jeg fatter nada og tror sgu jeg oplever en paranormal
begivenhed...

Min store undren kommer af at jeg ikke har haft dette problem
før, imidlertid har jeg ingen problemer med Internet Explorer som
henter siden som en "normal" browser ville gøre det!!!

Siden jeg omtaler ligger på følgende adresse:

http://www.webdesign123.dk/projects/lowcostbatteries/index.html

Hvad har W3C validatoren og Firefox gang i..?

mvh.
Brian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 23-03-07 17:57

Brian Joergensen <webdesign123@webdesign123.dk> posting:

>type is application/x-httpd-php, which is not currently supported
--klip--
>charset=iso-8859-1" />

Serveren stiller også oplysninger herom tilrådighed, og det er disse
oplysninger, der ikke passer. Så vidt jeg lige kan overskue det, vil
jeg tro, der er et problem med opsætningen af PHP på serveren.

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : lejf jessen

Dato : 23-03-07 18:01

Brian Joergensen skrev:
> Jeg plejer ellers at være rimelig ferm til webdesign men nu har
> jeg brug for hjælp!

> Validatoren kommer med følgende meddelelse:

validerer her hos mig

> [...]
> begivenhed...
> http://www.webdesign123.dk/projects/lowcostbatteries/index.html

> Hvad har W3C validatoren og Firefox gang i..?

Hej Brian!

Det dur i hvert fald her hos mig

Siden står ikke midt i browservinduet - men det er vel et bevidst valg?

--
Mvh. lejf
ubuntu 6.10 Edgy.

Fra : Leonard

Dato : 23-03-07 18:03

On 23 Mar 2007 16:42:20 GMT, Brian Joergensen wrote:

> Siden jeg omtaler ligger på følgende adresse:
>
> http://www.webdesign123.dk/projects/lowcostbatteries/index.html
>
> Hvad har W3C validatoren og Firefox gang i..?

Herfra viser FF 2.0.0.3 siden fint W3C validatoren viser et grønt Passed
validation.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Brian Joergensen

Dato : 23-03-07 18:04

Ok, der var jeg lidt hurtig, en kodelinie som jeg havde indsat i min
..htaccess udgjorde problemet. Det var et stykke kode som skulle gøre
det muligt at køre PHP-scripts selvom sidens extension stadig hedder
*.html

Fra : Brian Joergensen

Dato : 23-03-07 18:11

Og tak for hurtig respons!!!!

Det var denne linie jeg havde indsat i .htaccess som gav problemer:

AddType application/x-httpd-php .html

Det var i forbindelse med installation af Carp, et PHP program som gør
det muligt at vise feeds på hjemmesiden, en såkaldt RSS to HTML
converter som kan findes her:

http://www.geckotribe.com/rss/carp/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-07 18:19

Brian Joergensen wrote:

> [...]
>
> Sorry, I am unable to validate this document because its content
> type is application/x-httpd-php, which is not currently supported

Det validerer da fint som xhtml transitional:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.webdesign123.dk%2Fprojects%2Flowcostbatteries%2Findex.html

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk