Åbner i forkert frame
Fra : mortenvang

Dato : 23-03-07 11:27

Efter at jeg har opdateret til IE7 er min menu-side blevet
mærkelig. Når jeg klikker på en af knapperne åbner siden i samme
vindue som knapperne og ikke i hovedvinduet, som den gør med IE6.
Prøv selv at se på http://www.poulvang.dk.
Kan nogen hjælpe mig?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-03-07 11:41

mortenvang skrev:
> [...]
> mærkelig. Når jeg klikker på en af knapperne åbner siden i samme
> vindue som knapperne og ikke i hovedvinduet, som den gør med IE6.

Du mangler target-attributten på dine links.
Som din erfaring viser er det ikke alle
browsere, der understøtter den hedengangne
base target markør.

Hvorfor i øvrigt frames? Det virker højst
umoderne og er meget problematisk i forhold
til læsere og søgerobotter.

Du mangler dokumenttypedeklaration og tegnsæt
på dine sider.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : mortenvang

Dato : 23-03-07 11:57

Hej Jørgen

Tak for dit svar. Hvis du kan skrive præcis hvordan jeg sætter de
attributter, vil jeg blive glad.

Umoderne ,- det under mig ikke. Jeg lavede opbygningen af siden for
5-6 år siden og har kun ændret tekstindholdet herefter. Jeg er
bestemt ikke nogen HTML-haj, men den har da i det mindste fungeret
indtil nu. Når jeg får tid må jeg hellere prøve at finde ud af
hvordan jeg kan opbygge den bedre.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-03-07 18:23

mortenvang skrev:
> Hej Jørgen
>
> Tak for dit svar. Hvis du kan skrive præcis hvordan jeg sætter de
> attributter, vil jeg blive glad.

I forbindelse med dine links, for eksempel

hvor main er navnet på den frame, du ønsker nyside.html
skal indlæses i.
> [...]
> bestemt ikke nogen HTML-haj, men den har da i det mindste fungeret
> indtil nu. Når jeg får tid må jeg hellere prøve at finde ud af

Frames var også umoderne dengang. Hvor ved du fra, at siden
har fungeret? Den fungerer i hvert fald ikke hos mig, den
lider af alle de samme skavanker som frameset altid gør.

Tiden er også for længe siden løbet fra blinkende
stjerner, rullende tekster og hvad ved jeg - det er
effekter, der kun tjener til at bortlede læserens
opmærksomhed fra sidens budskab i øvrigt.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-03-07 14:34

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du mangler target-attributten på dine links.
> Som din erfaring viser er det ikke alle
> browsere, der understøtter den hedengangne
> base target markør.

Hej.

Så vidt jeg lige kan se, er <base ..> stadig understøttet i HTML 4.0.
Men dokumentet mangler DOCTYPE information, og det er nok nærmere
der, hunden er begravet... eller kanin måske... ;>)

Birger

Fra : mortenvang

Dato : 27-03-07 07:23

Hej begge to

Jeg har nu sat target attributter på alt i min menu. Det virker nu. Jeg
troede det var nok med <base target=xxxx> Jeg prøver at få sat doctype
på inden for længe og hvis tiden tillader det, skulle jeg måske prøve at
bygge en ny side op uden brug af frames.
Tak for hjælpen begge to.

Hilsen
Morten