Problemer med getElementById?
Fra : Jacob Møhl

Dato : 23-03-07 09:26

Hey..

Jeg har denne funktion som jeg bruger fra Flash til at ændre en
iframe:

function vis_iframe(link){
document.getElementById('holder').src = link;
};

Den omtalte iframe ligger sådan i html´en..

<iframe name="holder" id="holder" width="1px" height="1px"
src="forside.php" style="visibility:hidden" ></iframe>

- - - - - - - - - -

Mit problem er bare at jeg den ikke for fat i iframen og ændre
indholdet !!.. Hvad gør jeg galt!?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-03-07 14:40

Jacob Møhl wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> iframe:
>
> function vis_iframe(link){
> document.getElementById('holder').src = link;

Hej Jacob.

Iht. MS dokumentation, skal iFrames altid referes til gennem
document.all, så
document.all.holder.src = link;
i stedet for, og dit problem burde være løst...

Birger

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-03-07 00:45

Jacob Møhl <jacob@greyz.dk> writes:

> [...]
> src="forside.php" style="visibility:hidden" ></iframe>
> Mit problem er bare at jeg den ikke for fat i iframen og ændre

Godt spørgsmål. Funktionen virker (testet i både Firefox og IE),
så problemet må være at den ikke bliver kaldt korrekt fra Flash.

Test at den virker ved at indsætte fx en knap på siden der kalder
funktionen.
Test at kaldet fra Flash virker ved at kalde en funktion der gør
noget mere synlige ("alert('det virker')" er en klassiker).

/L