Et usb stik på kort - to ledninger
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 23-03-07 08:57

Hej

Jeg har kun et usb (10 pin) stik på mit bundkort, men jeg har to
enheder, der har brug for forbindelse med usb.

Kan man få et kabel, der splitter det ene stik på bundkortet op i to
stik ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Mads

Dato : 23-03-07 09:21

On 23 Mar 2007 00:57:27 -0700, "mbk112@hotmail.com"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

> [...]
>enheder, der har brug for forbindelse med usb.
>
>Kan man få et kabel, der splitter det ene stik på bundkortet op i to

Ja, sagtens. Du kan f.eks. få en bagplade med 2 USB stik der
monteres i en tom slot bag i kabinettet. Denne bagplade har
kun 1 ledning med et stik der passer i bundkortets interne USB
stik. Sådan en koster typisk en 20 - 30 kr i en computerbutik.
( jeg har selv 3 af slagsen siddende i min maskine )

mvh Mads

Fra : Mads

Dato : 23-03-07 09:27

Var måske lidt for hurtig idet jeg gik ud fra at
du talte om et internt USB stik.

Hvis dit USB stik derimod er et enkelt almindeligt
USB stik bag på maskinen, så skal du bare have
fat i en USB hub. Sådan en har typisk 4 USB stik
og den koster heller ikke meget.

mvh Mads

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 23-03-07 14:29

On Mar 23, 9:26 am, Mads <M...@nospam.nothanks.com> wrote:
> Var måske lidt for hurtig idet jeg gik ud fra at
> du talte om et internt USB stik.

Der er tale om et internt stik (firkantet med 2x5 pin).

Det, jeg mangler, er et kabel, der i den ene ende har firkantet 2x5
pin internt usb stik, og som deler sig til to kabler med sit firkantet
2x5 pin stik.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Mads

Dato : 23-03-07 15:35

On 23 Mar 2007 06:29:15 -0700, "mbk112@hotmail.com"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det, jeg mangler, er et kabel, der i den ene ende har firkantet 2x5
>pin internt usb stik, og som deler sig til to kabler med sit firkantet

OK, det var sådan et jeg beskrev i min første post og som jeg
selv har 3 stk af i min maskine. Jeg fik dem i den lokale PC
shop til ca 30 kr stykket.

mvh Mads

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 23-03-07 16:19

> OK, det var sådan et jeg beskrev i min første post og som jeg
> selv har 3 stk af i min maskine. Jeg fik dem i den lokale PC
> shop til ca 30 kr stykket.

Har du et navn på sådan et kabel. Kan ikke rigtig finde det inde på
edbpriser.dk under kabler.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Mads

Dato : 23-03-07 22:56

On 23 Mar 2007 08:19:15 -0700, "mbk112@hotmail.com"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

>Har du et navn på sådan et kabel. Kan ikke rigtig finde det inde på
>edbpriser.dk under kabler.

Mine hed vistnok ifølge en label på plastposen "PCI USB Bracket"

Kan se at f.eks. Midtdata har sådan en til kun 1 kr
http://midtdata.dk/asp/index.asp?goto=forside&mainfunc=link
men der står så at den er til Asus bundkort, men mon ikke
de bruger samme stik som de andre mærker. Jeg har ihvertfald
selv et Asus bundkort og her passede stikkene fra mine USB
brackets fint i.

Her er nogen på edbpriser
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=197987
Denne har godtnok 2 separate stik, men mon ikke
de to kan sidde sammen i stikket på dit bundkort.

Måske der er nogen der kan svare på det (?)

mvh Mads