Scanner fra ALDI
Fra : sdsf

Dato : 23-03-07 09:55

ALDI har en scanner "Medion 798" ude i butikkerne,
men jeg kan ikke finde noget om den.
Hverken hos Medion eller ALDI.

Nogen der ved noget om den?
Hvem der laver den?

Fra : Jama

Dato : 23-03-07 14:09

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> ALDI har en scanner "Medion 798" ude i butikkerne,
> men jeg kan ikke finde noget om den.
> Hverken hos Medion eller ALDI.
>
> Nogen der ved noget om den?
> Hvem der laver den?

Lyder mærkeligt, har selv haft en fra Aldi den var udemærket, men din kender
jeg ikke.
Mvh.Jama

MD 90009 det heder den

Fra : Søren Blom

Dato : 23-03-07 21:46

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev
> ALDI har en scanner "Medion 798" ude i butikkerne,
> men jeg kan ikke finde noget om den.
> Hverken hos Medion eller ALDI.
>
> Nogen der ved noget om den?
> Hvem der laver den?

højst sandsynligt Medion selv. Medion er ikke et mærke, som bare klister
deres egne mærker på noget de evt. får lavet af hvem som helst.
Hvorfor ikke bare købe den, prøv den af, finder du den for let, så returnere
den til Aldi.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 23-03-07 23:19

Søren Blom wrote:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev

> højst sandsynligt Medion selv. Medion er ikke et mærke, som bare
> klister deres egne mærker på noget de evt. får lavet af hvem som
> helst.

Der tager du nu grundigt fejl, især mht. scannere.
I mange tilfælde har de bare taget en scanner af et andet mærke, og sat
deres eget navn på, evt. lavet en smule om på formgivningen.
Man kan endda ofte få mere opdaterede drivere fra det firma der oprindeligt
har lavet den, hvis man kan gennemskue hvilken model det er..

> Hvorfor ikke bare købe den, prøv den af, finder du den for let, så
> returnere den til Aldi.

Det er så til gengæld rigtigt
Aldi's returpolitik er der ikke nogen fejl på

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-07 01:53

> højst sandsynligt Medion selv. Medion er ikke et mærke, som bare
> klister deres egne mærker på noget de evt. får lavet af hvem som
> helst.

Det er lige netop det, Medion er. Medion er udelukkende et handelshus og et
"brand", som ikke har nogen egenproduktion overhovedet. De køber sig til
alt.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-07 01:48

> ALDI har en scanner "Medion 798" ude i butikkerne,

Det er ikke modellen, det er Aldis interne "aktuelt" varenummer.

Normalt er det enten Mustek eller Canon, Medion køber ind...

Den, du har set hedder sikkert MD 41260 eller bare USB 2.0 Flatbed. Andre
gange kaldes den Slim U2A.

Hvis det er denne, kan du roligt købe den. www.tersgov.dk/scanner.jpg Det
er en fremragende scanner til prisen, og du får ikke noget bedre, uden at
give langt mere. Den er også hurtig, men desværre ikke så lydløs, som jeg
kunne tænke mig.

Claus

Fra : Jama

Dato : 24-03-07 18:24

> [...]
>
> Normalt er det enten Mustek eller Canon, Medion køber ind...
>
> Den, du har set hedder sikkert MD 41260 eller bare USB 2.0 Flatbed. Andre

Scannerens downloads navn er: MD 90009.Har været inde på Deres Tyske hjemme
side og fundet Softwaren der. I Danmark er det:http://www.medion.com/dk/
Her kan du finde alle nuværende drivere, manualer og FAQ.

Manualer

Vejledning MD 90009 flatbed scanner
(Dansk)
DownloadDetaljer

> [...]
> give langt mere. Den er også hurtig, men desværre ikke så lydløs, som jeg

begin 666 clearpixel.gif
M1TE&.#EA`@`"`)$``````/_______P```"'Y! $```(`+ `````"``(```("
$E%4`.P``
`
end

Fra : Jama

Dato : 24-03-07 18:26

"Jama" <non-paed@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjemme side og fundet Softwaren der. I Danmark er
> det:http://www.medion.com/dk/
> Her kan du finde alle nuværende drivere, manualer og FAQ.

Det kan jeg helt tilslutte Mig.
Jama

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-03-07 13:58

Man skal være opmærksom på, at der sjældent er overensstemmelse med de
produkter, som Aldi har billigt som en "aktuelt" vare, og så dem Medion selv
sælger i deres medionshop. Aldi's produkter er meget ofte en del ældre, så
jeg gætter på, at de køber Medions restlagre billigt og så fordeler dem ud
over året.

Manualen til min scanner, altså Aldi aktuelt nummer 798 er f.eks. dateret
2001/02

Medionshop har derimod altid de nyeste produkter.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-03-07 13:46

> Scannerens downloads navn er: MD 90009.Har været inde på Deres Tyske
> hjemme side og fundet Softwaren der. I Danmark er
> det:http://www.medion.com/dk/ Her kan du finde alle nuværende
> drivere, manualer og FAQ.

Nej, det er ikke den. De to 90xxx er meget nyere. Denne er en ældre scanner
fra 2002, som de har købt hjem i stort tal, fordi Aldi har haft den på
udsalg mindst tre gange de sidste 12-15 måneder. Den har bl.a. indbygget
diaslampe i låget, det har de nye ikke, den er ekstern.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-07 02:38

> ALDI har en scanner "Medion 798" ude i butikkerne,
> men jeg kan ikke finde noget om den.
> Hverken hos Medion eller ALDI.

http://download2.medion.de/downloads/anleitungen/bdamd41260dk.pdf

Den danske manual.