SmS Gateway
Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 22-03-07 21:27

Har en sms gateway og så skulle jeg lave en sms sender problemet er bare at
den side jeg skal køre står mit password i og man kommer heller ikke væk fra
siden igen men så prøvte jeg mig med og køre siden i en iframe men det står
jo stadigvæk på status baren hvordan kan jeg få det væk? nogle der har nogle
ideer

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-03-07 10:50

Nikolaj Svendsen wrote:
> [...]
> jo stadigvæk på status baren hvordan kan jeg få det væk? nogle der har nogle

hvorfor står passworded i URL'en? Det er fejl nr. 1 - fjern den derfra?

Mvh
johan

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 23-03-07 13:34

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor står passworded i URL'en? Det er fejl nr. 1 - fjern den derfra?
>
> Mvh
> johan

Det skal der står i min gateway mit password men skal på en eller anden måde
kunne køre det uden det står nede i status baren

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 23-03-07 13:38

Nikolaj Svendsen wrote:
> "Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det skal der står i min gateway mit password men skal på en eller anden måde
> kunne køre det uden det står nede i status baren

Så laver du det forkert... er det fordi du poster til en SMS gateway
eller hvad er problemet? Lad PHP poste - der findes masser af PEAR
pakker til det (http://pear.php.net) ellers er cURL en mulighed
(http://php.net/curl).

mvh
johan

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 23-03-07 17:15

"Nikolaj Svendsen" <nikolaj@logtech.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det står jo stadigvæk på status baren hvordan kan jeg få det væk? nogle

Hmm har osse en email gateway men har dette script som jeg har fundet der
sender en mail

<?
$to = "Modtagerens navn <nikolaj@logtech.dk>";
//Mailens modtager
//Email adressen skrives imellem <>
//Kort navn før <>

$from = "From: Afsenderens navn <Alt-sjov.dk>";
//Afsender af mailen
//Email adressen skrives imellem <>
//Kort navn før <>
$nummer = "28801878";
$mellemrum = "<br />";
$besked = "hejsa hva laver du kederr mig helt vildt";
$færdig = $nummer . $mellemrum . $besked;

$subject = "nikolajs12,hort12"; //Mailens titel
$message = "$færdig"; //Mailens indhold
$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
//$headers
//Standard for mails - optional
//Nødvendigt for, at angive afsenderen.

$headers .= "$from\r\n"; //Sætter afsender i mailens header

mail($to, $subject, $message, $headers); //Sender mailen
?>

Men den laver jo ikke mellemrum hvordan kan jeg lave det i en variabel

Fra : Dan Storm

Dato : 24-03-07 09:04

Nikolaj Svendsen skrev:
> [...]
> jo stadigvæk på status baren hvordan kan jeg få det væk? nogle der har nogle

Når du udfører API kald, så sørg for det er serveren der gør det og ikke
brugeren.

<?

   curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,
"https://www.minsmsgateway.dk/list.asp?username=minbruger&password=mitkodeord&action=send&sender=Mig&message=".urlencode($message));
   curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
   curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);

   $string = curl_exec($ch);
   curl_close($ch);

   if(eregi('sent', $string))
   {
      echo 'OK: Beskeden er sendt til medlemslisten.';
   }
   else
   {
      echo 'FEJL: '.$string;
   }

}
?>

Ovenstående er et hurtigt og nemt eksempel på hvordan curl kan bruges
til API kald.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 24-03-07 11:50

"Dan Storm" <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk
>
> Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter

Krævet der ikke jeg har curl eller hva det hedder på min server tror jeg
nemlig ikke jeg har

for denne fejl

Warning: curl_setopt(): supplied argument is not a valid cURL handle
resource in /home/www/minside/minside/php/php-files/sms_sendsms.php on line
13

Warning: curl_setopt(): supplied argument is not a valid cURL handle
resource in /home/www/minside/minside/php/php-files/sms_sendsms.php on line
14

Warning: curl_setopt(): supplied argument is not a valid cURL handle
resource in /home/www/minside/minside/php/php-files/sms_sendsms.php on line
15

Warning: curl_exec(): supplied argument is not a valid cURL handle resource
in /home/www/minside/minside/php/php-files/sms_sendsms.php on line 17

Warning: curl_close(): supplied argument is not a valid cURL handle resource
in /home/www/minside/minside/php/php-files/sms_sendsms.php on line 18
FEJL:

og min kode ser sådan ud

<form method='POST' action='sms_sendsms.php'>
<center><br>Telefon nummer:&nbsp;
<center>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
Besked:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<center>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type='submit' value='Send
sms'>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</center>
</form>
<?

if(isset($_POST['send'])) {

curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,
"https://smsx.stadel.dk/sendsms.php?username=brugernavn&password=password&mobil=$nummer&afsender=$user_name&message=".urlencode($besked));

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 24-03-07 15:53

Nikolaj Svendsen wrote:
> [...]

SNIP

> for denne fejl
>

> Warning: curl_setopt(): supplied argument is not a valid cURL handle
> resource in /home/www/minside/minside/php/php-files/sms_sendsms.php on line
> 13

De har du - du skal blot huske at starte cURL sessionen op først... med
følgende linje:

$ch = curl_init();

FØR du begynder at lave curl_setopt

mvh
johan

Fra : Dan Storm

Dato : 24-03-07 16:38

Johan Holst Nielsen skrev:
> De har du - du skal blot huske at starte cURL sessionen op først... med
> følgende linje:
>
> $ch = curl_init();
>
> FØR du begynder at lave curl_setopt

Ja, jeg var vist lige for hurtig der.... ;)

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 25-03-07 07:43

> [...]

<input type='submit' value='Send
sms'>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;

$nummer = "********";
$user_name = "********";
$besked = "test";

$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,
"https://smsx.stadel.dk/sendsms.php?username=brugernavn&password=password&mobil=$nummer&afsender=$user_name&besked=".urlencode($besked));
[...]

Den skriver bare fejl er der noget jeg har glemt eller gør forkert?

Fra : Dan Storm

Dato : 25-03-07 08:14

Nikolaj Svendsen skrev:
> if(eregi('sent', $string))

> Den skriver bare fejl er der noget jeg har glemt eller gør forkert?

Er du sikker på det output når du får sendt via API'en?

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 25-03-07 08:26

> [...]
> Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk
>
> Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter

Det var min fejl den skriver også fejl når beskeden er sendt 3 det var
svaret fra min gateway havde desuden forkert brugernavn

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 25-03-07 08:19

> [...]
>
> }
>
> ?>
>
> Den skriver bare fejl er der noget jeg har glemt eller gør forkert?

Den skriver fejl 3