Åbning af kassen
Fra : John Sarby

Dato : 22-03-07 20:28

Hej.
Jeg vil høre om der er en der ved lidt omkring automatisk åbning
af pengeskuffen ved afslutning af en ekspedition via det 9 polet
stik bag PC'en.
Jeg har pånuværende tidspunkt en sort boks der hedder "RS232" den
består af et 9 polet stik og en udgang til skuffen.
Dette kører på et færdigt lavet program (turbo Passcal), jeg kan
desværre ikke kikke på koden der.
Når jeg trykker på (F10) åbner skuffen også.

Nu vil jeg jo gerne kunne lave det via APS.

Aps programmet skal sende en info via et af de omtalte ben (9
polet) og derefter skal skuffen åbne.

Jeg vil håbe det er i det rigtige forum ellers vil jeg gerne vide
hvilket forum det skal ligge i.

mvh

John

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-03-07 20:37

On 22 Mar 2007 19:28:24 GMT, John Sarby <Playtime@post6.tele.dk>
wrote:

>Jeg vil håbe det er i det rigtige forum ellers vil jeg gerne vide
>hvilket forum det skal ligge i.

Jeg tror ikke du kommer uden om at kode en komponent i C++ eller
f.eks. Java som du derefter kan bruge i ASP (ikke aps eller sap ).

Mvh. Brian

Fra : John Sarby

Dato : 22-03-07 20:52

Brian B. Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> On 22 Mar 2007 19:28:24 GMT, John Sarby <Playtime@post6.tele.dk>

Har du nogle forslag hvor jeg kan læse om dette.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-03-07 20:58

On 22 Mar 2007 19:52:29 GMT, John Sarby <Playtime@post6.tele.dk>
wrote:

>Har du nogle forslag hvor jeg kan læse om dette.

Nope. Hvad har du af programmeringserfaring ellers? For C / Java tager
da lige et par dage at lære hvis du ikke kan programmere i forvejen.
Og at skulle "lege" med RS232 porte gør det absolut ikke nemmere.

Men find / køb da en færdig ASP komponent som kan snakke med RS232. Så
kan du nøjes med at koncentrere dig om ASP delen. Søg evt. efter det
på google

http://www.google.dk/search?hl=da&q=asp+component+rs232

Mvh. Brian

Fra : Leif Neland

Dato : 23-03-07 02:53

John Sarby wrote:
> [...]
> stik bag PC'en.

> Aps programmet skal sende en info via et af de omtalte ben (9

Hvis jeg forstår det korrekt, så har du "mekanikken til kasseapperatet",
skrevet i asp, kørende på en webserver, og "kassedamen M/K" har så en
browser på en klient-PC.

Dvs det er klienten, der skal åbne skuffen, ikke serveren.
Og så er det ligegyldigt, hvad der kører på serveren, om det er ren html,
asp, eller php.

Så egentlig skal vi hoppe til dk.edb.internet.webdesign.clientside
Så det har jeg sat FUT til

Jeg har et lagerstyringssystem, der kører på en webserver, og på klienten er
der installeret Dymo's drivere, så der kan skrives labels ud m/u stregkoder.

I websiden er der så noget javascript (kan også laves i vbscript), til at
styre printeren.

<script>
function printlabel(id) {
.... DymoAddIn = new ActiveXObject("DYMO.DymoAddIn");
DymoLabel = new ActiveXObject("DYMO.DymoLabels");
DymoLabel.SetAddress
(1,document.getElementById("varenummer_"+id).value);...
DymoAddIn.print(antal, true)
</script>
Det er en tilsvarende komponent, du har brug for.

Skriv endelig her i gruppen, når du finder noget; skuffeåbning er noget, der
står på min Todo-liste

Alternativet er at du bruger en bon-printer, der har udgang til skuffeåbner.
Så skal du kunne udskrive til serielporten, og kunne sende escape-sekvenser,
se her: http://pages.prodigy.net/daleharris/popopen.htm

Leif

Fra : John Sarby

Dato : 23-03-07 20:03

Leif Neland wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> Så skal du kunne udskrive til serielporten, og kunne sende escape-sekvenser,

Tak for hjælpen - du har ret det er lokalt og ikke på serveren.