RAID på P5B-VM DO
Fra : Harald

Dato : 22-03-07 17:02

Nogen der har en ide om hvordan man får RAID til at virke på dette bundkort
på de interne SATA stik.
Jeg har:

ASUS P5B-DO VM
2 x 250 GB diske på SATA 1 og 2
Windows XP

Har sat SATA#1 til RAID i BIOS

Kort efter at windows installation er startet og har indlæst diverse drivere
kommer der en blå skærm med beskeden:

"Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket... osv. osv"

Hvis jeg slår RAID fra i BIOS så virker installationen fint.

/HK

Fra : Harald

Dato : 22-03-07 22:49

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket... osv. osv"
>
> Hvis jeg slår RAID fra i BIOS så virker installationen fint.

Nå, så lykkes det, det er sgu for dårlig at det ikke tydligere fremgår af
manualen hvordan man gør

Mit eneste problem er så bare at det on-board grafikkort ikke understøtter
1680x1050 opløsning, hvilket jo også er for dårlig.

/HK

Fra : ///M

Dato : 24-03-07 13:45

Harald wrote:
> Nå, så lykkes det, det er sgu for dårlig at det ikke tydligere
> fremgår af manualen hvordan man gør

Almindelig god tone i newsgroups siger at man fortæller løsningen på et
problem, hvis man selv finder det.
Ligeledes er det god skik at se om andre har spurgt om det samme for nylig.
Det er der :)

> Mit eneste problem er så bare at det on-board grafikkort ikke
> understøtter 1680x1050 opløsning, hvilket jo også er for dårlig.

Undskyld jeg siger det, men det kan du ikke brokke dig over. Det kunne du jo
have undersøgt inden købet, ikk?

mvh
///M

Fra : Harald

Dato : 24-03-07 15:41

"///M" <nomail@mail.com> skrev i en meddelelse

> Almindelig god tone i newsgroups siger at man fortæller løsningen på et
> problem, hvis man selv finder det.
> Ligeledes er det god skik at se om andre har spurgt om det samme for
> nylig. Det er der :)

Jeg har søgt i denne NG men har ikke fundet andre med samme problem.
Problemet var egentlig lidt dumt, min TFT skærm nåede ikke at vise at man
skulle trykke på CTRL-I for at komme ind i RAID opsætningen og det står der
ikke nogen steder i manualen. Men da jeg så trykkede på pause under POST
kunne jeg se teksten og derefter var der ingen problemer.

> Undskyld jeg siger det, men det kan du ikke brokke dig over. Det kunne du
> jo have undersøgt inden købet, ikk?

Ja, men det står ingen steder. Jeg har kikket på både ASUS og Intel´s side
og der står intet om dette. Det eneste jeg har fundet ud af er at der findes
en beta driver til Vista som muligvis understøtter opløsningen, men jeg
bruger XP.

/HK

Fra : ///M

Dato : 25-03-07 12:11

Harald wrote:
> [...]
> side og der står intet om dette. Det eneste jeg har fundet ud af er
> at der findes en beta driver til Vista som muligvis understøtter

OK. Der findes et stykke software som kan "lave" alle skærm-opløsninger helt
uafhængigt af driveren. Jeg kan bare ikke huske hvad det hedder - det har
været omtalt i newsgroups, måske i grafikkort gruppen. Det var vist endda
gratis.

mvh
///M

Fra : Mads

Dato : 25-03-07 13:05

On Sun, 25 Mar 2007 13:10:48 +0200, "///M" <nomail@mail.com> wrote:
øsningen, men jeg bruger XP.

> [...]
>været omtalt i newsgroups, måske i grafikkort gruppen. Det var vist endda

Powerstrip