Windows vil ikke formatere partitionen und~
Fra : KB

Dato : 22-03-07 13:44

Hej NG

Har en ældre computer jeg vil gøre i stand til en ven.

Men når jeg prøver at installere windows XP går det hele enten i stå ved
formateringen eller den skriver
"Installationsprogrammet kan ikke formatere partitionen. Disken er muligvis
beskadiget.
Kontrollere drevet er tændt og korrekt tilsluttet computeren..." Herefter
noget om SCSI diske, som mine ikke er.

Jeg har prøvet med 3 forskellige diske og ingen vil gennemføre
installationen. På min anden computer går det bedre.

Problemcomputeren er:

Asus K7V
Athlon 600MHz
3x128MB SD133.

De tre diske er nogle ældre nogle, men skulle være ok.

Hvad er problemet tror I?

På forhånd tak
Kenneth

Fra : Lars & Jane

Dato : 22-03-07 15:24

Har du prøvet at fjerne partionen, og genoprette en ny ?
Mvh Lars...

Fra : KB

Dato : 23-03-07 06:14

Hej
Jeg har prøvet i een uendelighed at slette og lave nye partitioner (små og
store), men det hjælper ikke. Der kommer samme resultat.

mvh
Kenneth

Fra : Gearløs

Dato : 22-03-07 17:24

KB wrote:

> Hvad er problemet tror I?

Prøv et nyt ATA kabel.

-Mathias

Fra : KB

Dato : 23-03-07 06:14

Er prøvet, dette her er helt nyt.

Mvh
Kenneth

Fra : Gearløs

Dato : 25-03-07 15:08

KB wrote:
> Er prøvet, dette her er helt nyt.

Formater disken i en anden computer, eller brug PQ magic eller lign tool.

-Mathias