|
| Aldi-PC - det første indtryk Fra : John |
Dato : 21-03-07 11:39 |
|
Hej
Det lykkedes mig, efter at have besøgt tre Aldier, at få fat i en af
maskinerne.
Det umiddelbare indtryk er positivt og for den almindelige (krævende)
PC-bruger er maskinen helt sikkert et hit.
Maskinen er hurtig til at starte op. Det tager ca. et minut før Vista er
klar.
Bundkortet er fra MSI. Der er to ledige PCI-porte (1 x16 og 1 x1)
Derudover er der umiddelbart plads til én ekstra harddisk i kabinettet.
Maskinen er rimelig lydløs - bortset fra harddisken, der larmer når den
bruges. Jeg synes faktisk den larmer alt for meget, hvilket er en skam,
når resten af systemet er så lydløs som det er.
For mit vedkommende ryger maskinen retur. Ikke pga. den larmende
harddisk, men pga. de manglende udvidelsemuligheder.
Men for dem der bare vil have en maskine der virker out-of-the-box og
evt. kun vil eftermontere en ekstra harddisk eller bare klare sig med en
ekstern harddiskskuffe, er maskinen et glimrende køb.
For dem der gik forgæves forlyder, at der kommer en ny sending i næste uge.
Mvh
John
| |
gil (21-03-2007)
| Kommentar Fra : gil |
Dato : 21-03-07 11:50 |
|
Den 21-03-2007 11:39, skrev John:
> For mit vedkommende ryger maskinen retur. Ikke pga. den larmende
> harddisk, men pga. de manglende udvidelsemuligheder.
Kan den udvides med mere ram?
--
gil
| |
John (21-03-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 21-03-07 12:10 |
|
gil skrev:
> Den 21-03-2007 11:39, skrev John:
>
>
>> For mit vedkommende ryger maskinen retur. Ikke pga. den larmende
>> harddisk, men pga. de manglende udvidelsemuligheder.
>
> Kan den udvides med mere ram?
Ja, et modul.
Mvh
John
| |
Peter (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 21-03-07 11:54 |
|
"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46010b53$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej
>
> Det lykkedes mig, efter at have besøgt tre Aldier, at få fat i en af
> maskinerne.
>
> Det umiddelbare indtryk er positivt og for den almindelige (krævende)
> PC-bruger er maskinen helt sikkert et hit.
>
Ud fra den ualmindelig dårlige service Medion, Danmark (eller deres
samarbejdspartner) giver på deres computere,
har jeg, end ikke på noget tidspunkt overhovedet, bare overvejet at købe
den.
Så kan de lære det.
PeterB
| |
Autocadster (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Autocadster |
Dato : 21-03-07 13:18 |
|
"Peter" <doc_069@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:46010ed6$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ud fra den ualmindelig dårlige service Medion, Danmark (eller deres
> samarbejdspartner) giver på deres computere,
> har jeg, end ikke på noget tidspunkt overhovedet, bare overvejet at købe
> den.
Hmm vi har her i huset 3 Medion pc'ere, og ungerne har hver deres 26" Medion
fladskærm... vi havde med pc 2 problemer med at få den til at køre stabilt
efter 1 år, den blev efter 9 dage på værksted ombyttet til en spritny og
nummeret større uden beregning. Det ene tv kunne pludselig ikke skifte
kanal, det blev uden værkstedstur bare ombyttet onsite.
Så ved ikke lige hvad jeg skal sige til det, men deres service fejler ikke
noget...
Til sammenligning så købte vi i FONA en Philips 42PF5620 og dette gik bare i
sort efter 5mdr. Det stod så først hos FONA i 1½ md. og derefter blev det
sendt til Philips, der gik alt i alt 2½ md. før vi endte med at få det
retur, hvor der så gik 14 dage før samme problem var der... denne gang fik
vi så efter en del (5uger) snak/skriveri med FONA/Philips vores penge
tilbage...
> Så kan de lære det.
Lære hvad ?
| |
Hans (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 21-03-07 13:26 |
|
"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46012262$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Peter" <doc_069@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:46010ed6$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Ud fra den ualmindelig dårlige service Medion, Danmark (eller deres
> > samarbejdspartner) giver på deres computere,
> > har jeg, end ikke på noget tidspunkt overhovedet, bare overvejet at købe
> > den.
>
> Hmm vi har her i huset 3 Medion pc'ere, og ungerne har hver deres 26"
Medion
> fladskærm... vi havde med pc 2 problemer med at få den til at køre stabilt
> efter 1 år, den blev efter 9 dage på værksted ombyttet til en spritny og
> nummeret større uden beregning. Det ene tv kunne pludselig ikke skifte
> kanal, det blev uden værkstedstur bare ombyttet onsite.
>
> Så ved ikke lige hvad jeg skal sige til det, men deres service fejler ikke
> noget...
>
> Til sammenligning så købte vi i FONA en Philips 42PF5620 og dette gik bare
i
> sort efter 5mdr. Det stod så først hos FONA i 1½ md. og derefter blev det
> sendt til Philips, der gik alt i alt 2½ md. før vi endte med at få det
> retur, hvor der så gik 14 dage før samme problem var der... denne gang fik
> vi så efter en del (5uger) snak/skriveri med FONA/Philips vores penge
> tilbage...
>
> > Så kan de lære det.
>
> Lære hvad ?
At PeterB tror, at Aldi går konkurs, fordi han ikke vil købe deres
computere...
| |
Holst (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 21-03-07 13:43 |
|
Autocadster wrote:
> Hmm vi har her i huset 3 Medion pc'ere, og ungerne har hver deres 26" Medion
> fladskærm... vi havde med pc 2 problemer med at få den til at køre stabilt
> efter 1 år, den blev efter 9 dage på værksted ombyttet til en spritny og
> nummeret større uden beregning. Det ene tv kunne pludselig ikke skifte
> kanal, det blev uden værkstedstur bare ombyttet onsite.
>
> Så ved ikke lige hvad jeg skal sige til det, men deres service fejler ikke
> noget...
Næh, det lyder da meget godt. Til gengæld lyder deres produktet til at
være noget juks.
| |
Autocadster (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Autocadster |
Dato : 21-03-07 13:48 |
|
"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen
news:46012846$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Autocadster wrote:
>
>> Hmm vi har her i huset 3 Medion pc'ere, og ungerne har hver deres 26"
>> Medion fladskærm... vi havde med pc 2 problemer med at få den til at køre
>> stabilt efter 1 år, den blev efter 9 dage på værksted ombyttet til en
>> spritny og nummeret større uden beregning. Det ene tv kunne pludselig
>> ikke skifte kanal, det blev uden værkstedstur bare ombyttet onsite.
>>
>> Så ved ikke lige hvad jeg skal sige til det, men deres service fejler
>> ikke noget...
>
> Næh, det lyder da meget godt. Til gengæld lyder deres produktet til at
> være noget juks.
Ja åbenbart i samme kategori som feks. Philips, bare med bedre service...
Kan lige tilføje at vores første Medion nu har kørt mere eller mindre
uafbrudt i 3år. og der har ikke været det mindste i vejen, ej heller med den
3 og den nye.
| |
Hauge (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 21-03-07 13:49 |
|
Holst wrote:
> Næh, det lyder da meget godt. Til gengæld lyder deres produktet til at
> være noget juks.
Men så absolut ikke ringere end mange andre (og dyrere) produkter.
/Hauge
| |
Holst (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 21-03-07 14:48 |
|
Hauge wrote:
> Men så absolut ikke ringere end mange andre (og dyrere) produkter.
Det kan godt være.
Men hvis 2 ud af 5 Medion-produkter skal til reparation eller udskiftes
inden for et års tid, så synes jeg, det er for dårligt.
Hvis 40 % af de elektronikprodukter, jeg har købt, gik i stykker på den
ene eller anden måde inden for et års tid, så ville jeg godt nok være
utilfreds. Gudskelov oplever jeg ikke noget sådant med den elektronik,
jeg anvender.
| |
Claus Tersgov (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 21-03-07 15:12 |
|
>>Holst<< griflede:
> Men hvis 2 ud af 5 Medion-produkter skal til reparation eller
> udskiftes inden for et års tid, så synes jeg, det er for dårligt.
Kan du selv høre, hvor åndsvagt det lyder, når man tænker på, at medion
omsætter for kr. 14 milliarder om året, og at de er ved at blive een af de
mest markante PC producenter i EU ????
Nogle gange lukker du simpelthen det mest idiotiske sludder ud, som lyder
til at være grebet lige ud af den blå luft!
Claus
| |
Anders Mogensen (22-03-2007)
| Kommentar Fra : Anders Mogensen |
Dato : 22-03-07 17:30 |
|
> Kan du selv høre, hvor åndsvagt det lyder, når man tænker på, at medion
> omsætter for kr. 14 milliarder om året, og at de er ved at blive een af de
> mest markante PC producenter i EU ????
Egentlig er Medion vel ikke producent, køber de ikke bare en masse
produkter, sætter et mærke på, og tjener lidt (meget) på den måde?
Og vil lige nævne at de bærbare de har til salg, altså tit er noget bras.
Men en stationær computer fra Medion kan jeg ikke se noget problem i, da det
jo er udmærkede dele som sidder i kabinettet kan jeg forstå.
| |
Esben (22-03-2007)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 22-03-07 18:55 |
|
"Anders Mogensen" <anders-m@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:4602ae34$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
> Egentlig er Medion vel ikke producent, køber de ikke bare en masse
> produkter, sætter et mærke på, og tjener lidt (meget) på den måde?
Det er sådan de fleste producenter producerer deres pc'er.
--
Esben
| |
Claus Tersgov (24-03-2007)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 24-03-07 18:14 |
|
>>Anders Mogensen<< griflede:
> Egentlig er Medion vel ikke producent, køber de ikke bare en masse
> produkter, sætter et mærke på, og tjener lidt (meget) på den måde?
Tjener meget, hvad mener du med det?
Hvilke andre 100% identiske tilbud med samme service, software og garanti
og *KOMPATIBILITETSTEST* mener du er billigere end Medion?
Det er mig ubegribeligt, at der så mange, som ikke tænker over det vrøvl, I
skriver!
Claus
| |
Hauge (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Hauge |
Dato : 21-03-07 15:50 |
|
Holst wrote:
> Men hvis 2 ud af 5 Medion-produkter skal til reparation eller
> udskiftes inden for et års tid, så synes jeg, det er for dårligt.
Det er da kun 2/5, hvis jeg så køber fx. en Pioneer forstærker, og den går i
stykker, så er det jo 100%.. Dvs. Pioneer er ringere end Medion?!.
/Hauge
| |
Holst (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 21-03-07 16:11 |
|
Hauge wrote:
>>Men hvis 2 ud af 5 Medion-produkter skal til reparation eller
>>udskiftes inden for et års tid, så synes jeg, det er for dårligt.
>
> Det er da kun 2/5, hvis jeg så køber fx. en Pioneer forstærker, og den går i
> stykker, så er det jo 100%.. Dvs. Pioneer er ringere end Medion?!.
Ja, 5 enheder er ikke det voldsomt store statistiske grundlag, men det
er dog bedre end blot 1 enhed.
| |
Claus Tersgov (24-03-2007)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 24-03-07 18:20 |
|
>>Hauge<< griflede:
> Det er da kun 2/5, hvis jeg så køber fx. en Pioneer forstærker, og
> den går i stykker, så er det jo 100%.. Dvs. Pioneer er ringere end
> Medion?!.
Nemlig. Og Ifølge Holst er medionkoncernen tilsyneladende så dårligt ledet,
at bestyrelse, direktion samt investorer og medarbejdere er fuldstændig
ligeglade med, at 40% af deres produktion er fejlbehæftet....
Det er kernesund Lars Holst gak-gak-logik
Claus
| |
Gearløs (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Gearløs |
Dato : 21-03-07 15:42 |
|
>
> Hmm vi har her i huset 3 Medion pc'ere, og ungerne har hver deres 26"
> Medion fladskærm... vi havde med pc 2 problemer med at få den til at
> køre stabilt efter 1 år, den blev efter 9 dage på værksted ombyttet
> til en spritny og nummeret større uden beregning. Det ene tv kunne
> pludselig ikke skifte kanal, det blev uden værkstedstur bare ombyttet
> onsite.
Hvordan fik I TV'et byttet onsite? Ved at ringe til supporten?
Jeg har nemlig problemer med en laptop, og supporten er meget svær at komme
igennem til (og ved meget lidt..)
Mvh
-Mathias
| |
Peter (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 21-03-07 15:51 |
| | |
Claus Tersgov (24-03-2007)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 24-03-07 18:24 |
|
>>Peter<< griflede:
> http://www.i-know.dk:80/spm/3582
Hvad skal folk bruge den slags intetsigende injurier til?
Han anklager direkte en butiksassisten for at ville stjæle, uden at have eet
eneste reelt argument eller bevis.
Endnu en klaphat...
Claus
| |
Kim S (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Kim S |
Dato : 21-03-07 17:17 |
|
"Peter" <doc_069@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:46010ed6$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Ud fra den ualmindelig dårlige service Medion, Danmark (eller deres
> samarbejdspartner) giver på deres computere,
> har jeg, end ikke på noget tidspunkt overhovedet, bare overvejet at købe
> den.
>
> Så kan de lære det.
>
Hmm... Jeg har den modsatte erfaring.
Afleverede en defekt bærbar i deres servicecenter ved 13-tiden.
Kl. 20 ringede de og sagde, at de havde skiftet motherboard,
og jeg var velkommen til at hente den dagen efter.
Beat that....
Mvh, Kim
| |
Aksel (21-03-2007)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 21-03-07 18:32 |
|
> Ud fra den ualmindelig dårlige service Medion, Danmark (eller deres
> samarbejdspartner) giver på deres computere,
> har jeg, end ikke på noget tidspunkt overhovedet, bare overvejet at købe
> den.
>
> Så kan de lære det.
>
> PeterB
Hvordan kan du udtale dig så kategorisk når du " end ikke på noget tidspunkt
overhovedet, bare overvejet at købe den."
Så kan det vel kun skyldes løse rygter.
Hilsen Aksel
| |
Holst (23-03-2007)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 23-03-07 14:29 |
|
Aksel wrote:
> Så kan det vel kun skyldes løse rygter.
"Der går sjældent røg af en brand, uden der er ild" lyder et gammelt
ordsprog.
En meget stor del af vores mening og holdning til produkter er baseret
på ganske lidt viden. Det er vist de færrste, som har dannet en mening
om et produkt på et statistisk passende grundlag.
| |
Claus Tersgov (24-03-2007)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 24-03-07 18:26 |
|
>>Holst<< griflede:
> Aksel wrote:
>
>> Så kan det vel kun skyldes løse rygter.
>
> "Der går sjældent røg af en brand, uden der er ild" lyder et gammelt
> ordsprog.
>
> En meget stor del af vores mening og holdning til produkter er baseret
> på ganske lidt viden. Det er vist de færrste, som har dannet en mening
> om et produkt på et statistisk passende grundlag.
Det skyldes bl.a. at der er fjolser som dig, der bare poster usandt ævl,
uden at tænke sig bare en lille smule om.
Det er sådan, rygter startes!
Claus
| |
Michael Lund Sørense~ (22-03-2007)
| Kommentar Fra : Michael Lund Sørense~ |
Dato : 22-03-07 18:53 |
|
Peter wrote:
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46010b53$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Hej
>>
>> Det lykkedes mig, efter at have besøgt tre Aldier, at få fat i en af
>> maskinerne.
>>
>> Det umiddelbare indtryk er positivt og for den almindelige (krævende)
>> PC-bruger er maskinen helt sikkert et hit.
>>
>
>
> Ud fra den ualmindelig dårlige service Medion, Danmark (eller deres
> samarbejdspartner) giver på deres computere,
> har jeg, end ikke på noget tidspunkt overhovedet, bare overvejet at
> købe den.
>
> Så kan de lære det.
>
> PeterB
Computerne blev revet væk fra alle Aldi butikker, så hvad kan de lære af
det - at den dårlige service er god nok!
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd
| |
John (23-03-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 23-03-07 11:30 |
|
Michael Lund Sørensen skrev:
> Computerne blev revet væk fra alle Aldi butikker, så hvad kan de lære af
> det - at den dårlige service er god nok!
Det tror jeg ikke folk tænker så meget over.
De ser en reklame for en computer i Aldi. Aldi og specielt Aldis
computere har ry for at være billige maskiner hvor man får meget for
pengene.
Desuden reklameres der med tre års garanti og support. Det sidste hr. og
fru Jensen tænker på, er om supporten hos Medion er dårlig eller ej. Det
overvejer de først den dag de står med problemet.
Aldi skal dog have respekt for deres gode returpolitik. Og igen -
maskinen er helt sikkert et godt køb for dem der kan leve med den
"out-of-the-box".
Mvh
John
| |
Hans (23-03-2007)
| Kommentar Fra : Hans |
Dato : 23-03-07 13:25 |
|
"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4603ac3c$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Michael Lund Sørensen skrev:
>
> > Computerne blev revet væk fra alle Aldi butikker, så hvad kan de lære af
> > det - at den dårlige service er god nok!
>
>
> Det tror jeg ikke folk tænker så meget over.
> De ser en reklame for en computer i Aldi. Aldi og specielt Aldis
> computere har ry for at være billige maskiner hvor man får meget for
> pengene.
> Desuden reklameres der med tre års garanti og support. Det sidste hr. og
> fru Jensen tænker på, er om supporten hos Medion er dårlig eller ej. Det
> overvejer de først den dag de står med problemet.
> Aldi skal dog have respekt for deres gode returpolitik. Og igen -
> maskinen er helt sikkert et godt køb for dem der kan leve med den
> "out-of-the-box".
>
>
> Mvh
>
> John
De herrer og fruer, der har travlt med at nedgøre hhv. Aldi og Medion, er
formentlig personer, der stod i køen, men ikke nåede kassen, inden
apparaterne var udsolgt. Og en 'dårlig' support efter 24 måneder er vel alt
lige bedre end ingen?
| |
John (23-03-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 23-03-07 14:17 |
|
Hans skrev:
> De herrer og fruer, der har travlt med at nedgøre hhv. Aldi og Medion, er
> formentlig personer, der stod i køen, men ikke nåede kassen, inden
> apparaterne var udsolgt. Og en 'dårlig' support efter 24 måneder er vel alt
> lige bedre end ingen?
Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg fik en og returnerede den igen. Her
fungerede Aldis returpolitik perfekt.
Mvh
John
| |
Michael Lund Sørense~ (23-03-2007)
| Kommentar Fra : Michael Lund Sørense~ |
Dato : 23-03-07 20:56 |
|
Hans wrote:
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4603ac3c$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Michael Lund Sørensen skrev:
>>
>>> Computerne blev revet væk fra alle Aldi butikker, så hvad kan de
>>> lære af det - at den dårlige service er god nok!
>
> De herrer og fruer, der har travlt med at nedgøre hhv. Aldi og
> Medion, er formentlig personer, der stod i køen, men ikke nåede
> kassen, inden apparaterne var udsolgt. Og en 'dårlig' support efter
> 24 måneder er vel alt lige bedre end ingen?
Hvis det er mig du hentyder til så skriver jeg dette på en Medion PC og har
en mere stående. Jeg stod ikke i kø i onsdags da jeg pt har PC'er nok.
Men jeg advarer mod Medions dårlige service - også inden for de første 24
måneder.
Da jeg fx havde et spørgsmål til dem og ringede 10-15 gange uden at komme
igennem skrev jeg en mail til dem og fik der oplyst at de kun kunne besvare
mails hvis fulde navn og adresse, produkt navn og serie nummer stod i mailen
og det fik de så og jeg hørte aldrig mere fra dem!
De fin hvad de skulle bruge for at lave deres regning til Aldi, men ydede
ingen service overhovedet.
Jeg er som jeg har skrevet flere gange, fuldt tilfreds med det hardware
(PC'er, TV) jeg har købt, men servicen var der altså ikke noget af da jeg
skulle bruge den.
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd
| |
Claus Tersgov (24-03-2007)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 24-03-07 18:41 |
|
>>Michael Lund Sørensen<< griflede:
> Men jeg advarer mod Medions dårlige service - også inden for de
> første 24 måneder.
Husk at der er to *forskellige* firmaer, som tager sig af medion
aftersales. Det ene har kun PC'ere det andet resten af sortimentet.
I øvrigt har jeg kun ros til overs for compare. Jeg troede min scanner var
gået i stykker efter næsten 14 måneder, så jeg tog derud. Jeg fik uden bøvl
eller noget snak en spritny scanner.
Og da bunden af min mus knækkede, sendte de mig en portoseddel, så jeg kunne
sende den retur. Fire dage efter kom der en spritny mus. Det var en medion
pc fra TDC...
En kammerats fladtv fra fona har de hentet hos ham tre gange, pga af en
periodisk psufejl. Den tredie gang, de kom, havde de et spritnyt tv med, og
det var endda en nyere model.
Medion omsætter for kr 14 milliarder om året, og det bliver altså til mange
solgte enheder, hvilket også må betyde, at der sker fejl.
Claus
| |
Claus Tersgov (24-03-2007)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 24-03-07 18:30 |
|
>>Michael Lund Sørensen<< griflede:
> Computerne blev revet væk fra alle Aldi butikker, så hvad kan de lære
> af det - at den dårlige service er god nok!
Min svoger har bl.a. købt en, fordi den forrige model (den til 3995,-)
larmede for meget i standby. Det er således Medion computer nr . 14 jeg
eller min fammilie har købt, og ingen af dem har endnu fejlet overhovedet.
Claus
| |
Peter (24-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 24-03-07 23:39 |
|
"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:46056028$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>>Michael Lund Sørensen<< griflede:
>
>> Computerne blev revet væk fra alle Aldi butikker, så hvad kan de lære
>> af det - at den dårlige service er god nok!
>
>
At den sidste idiot ikke er født endnu - at den kloge snyder den dumme -
osv.....
Hvorfor tror du, at du aldrig har set en hardware test af et Medion produkt?
Det er fordi Medion bruger samme produktions metode, som f.eks. Denver og
lignende lavpris/kvalitets eletronik firmaer. Du køber en container
bundkort, en do kabinetter, en do PSU'er, en do harddiske, dvd drev, mm.og
så laver du computere til der ikke er flere stumper, og så er den model
udgået.
Jamen kære Claus Kludder og alle i andre der forguder Medion, I må da gerne
købe al den Medion hardware I har lyst til, nu er I bare advaret om, at I
risikerer en ualmindelig dårlig service, hvis skidtet går i stykker, og det
var i bund og grund det jeg ville ud med, da jeg postede min advarsel først
i tråden.
Det eneste der er helt sikkert er, at jeg skal ikke købe Medion, og specielt
ikke, da deres support firma, tilsyneladende ikke er blevet spor klogere
efter en tur i Kontanten, for tid tilbage.
Skal jeg købe noget, bliver det hos min lokale computer pusher, der ved jeg,
hvordan jeg bliver behandlet, hvis uheldet er ude.
PeterB
| |
Autocadster (25-03-2007)
| Kommentar Fra : Autocadster |
Dato : 25-03-07 09:52 |
|
"Peter" <doc_069@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4605a88c$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvorfor tror du, at du aldrig har set en hardware test af et Medion
> produkt?
Du snakker som du har forstand der har været mange test/anbefalinger af
Medion produkter, så hvorfor du bliver ved med at lukke dit mundlort ud
omkring Medion det forstår man ikke.
Her er en af mange
> Jamen kære Claus Kludder og alle i andre der forguder Medion
Suk peter 4år
--
Med venlig hilsen
Autocadster / 2620
| |
Peter (25-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 25-03-07 11:57 |
|
"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:46063808$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Du snakker som du har forstand der har været mange test/anbefalinger af
> Medion produkter, så hvorfor du bliver ved med at lukke dit mundlort ud
> omkring Medion det forstår man ikke.
Link?
PeterB
| |
Henning (25-03-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 25-03-07 15:11 |
|
On Sun, 25 Mar 2007 12:56:48 +0200, "Peter" <doc_069@hotmail.com>
wrote:
>
>"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:46063808$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Du snakker som du har forstand der har været mange test/anbefalinger af
>> Medion produkter, så hvorfor du bliver ved med at lukke dit mundlort ud
>> omkring Medion det forstår man ikke.
>
>
>
>Link?
Den nyeste har (også) været testet i Alt Om Data -
http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=2759
| |
Aksel (25-03-2007)
| Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 25-03-07 17:46 |
|
>>
> At den sidste idiot ikke er født endnu - at den kloge snyder den dumme -
> osv.....
>
> Hvorfor tror du, at du aldrig har set en hardware test af et Medion
> produkt? Det er fordi Medion bruger samme produktions metode, som f.eks.
> Denver og lignende lavpris/kvalitets eletronik firmaer. Du køber en
> container bundkort, en do kabinetter, en do PSU'er, en do harddiske, dvd
> drev, mm.og så laver du computere til der ikke er flere stumper, og så er
> den model udgået.
>
Hver gang Aldi kommer med en ny PC er der en omfattende test i PCWelt
http://www.pcwelt.de de er næsten altid meget positive i vurderingen.
Den aktuelle er her http://www.pcwelt.de/index.cfm?pid=21&pk=74585
Jeg håber at selv du accepterer PCWelt som et seriøst blad.
Aksel
| |
anonymous (22-03-2007)
| Kommentar Fra : anonymous |
Dato : 22-03-07 21:51 |
|
Jeg har problemer med en bærbar og kan kun bekræfte den dårlige service fra
Medion's samarbejdspartner www.compare-support.dk.
Mit indtryk er kort fortalt at de er hurtige når tingene går som de skal.
Men laver de en fejl er de hverken til at hugge eller stikke i.
Supporten ved ikke hvad reparatøren har lavet.
Man kan ikke komme til at snakke med en afdelingsleder.
De ringer ikke tilbage, svarer ikke på emails eller fax.
Først da jeg skrev under på at jeg ville betale reagerede de prompte på
faxen, og returnerede den bærbare.
Men nu sender jeg den ind for tredie gang for det tredie gang. Så let skal
de ikke slippe.
Rækkevidden på det trådløse netværk er blevet væsentlig dårligere efter at
de havde haft den inde til reparation den første gang.
Og så skriver de at der mangler drivere til VGA og kortlæser, da jeg sender
den ind anden gang.
Hvad har det lige med det trådløse netværk at gøre?
De skriver også at driveren til det trådløse netværk ikke er opdateret.
Jamen, driveren virkede da fint inden jeg sendte den ind?
Det hjalp da heller ikke at opdatere driveren.
Amatører siger jeg bare....
"Peter" <doc_069@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46010ed6$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46010b53$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Hej
>>
>> Det lykkedes mig, efter at have besøgt tre Aldier, at få fat i en af
>> maskinerne.
>>
>> Det umiddelbare indtryk er positivt og for den almindelige (krævende)
>> PC-bruger er maskinen helt sikkert et hit.
>>
>
>
> Ud fra den ualmindelig dårlige service Medion, Danmark (eller deres
> samarbejdspartner) giver på deres computere,
> har jeg, end ikke på noget tidspunkt overhovedet, bare overvejet at købe
> den.
>
> Så kan de lære det.
>
> PeterB
>
| |
Peter T. (22-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter T. |
Dato : 22-03-07 14:54 |
|
John udviste en rettidig omhu og skrev:
> Maskinen er hurtig til at starte op. Det tager ca. et minut før Vista
> er klar.
1 minut == hurtigt? Der er noget, der ikke holder. :)
--
"MUH!" sagde koen, hvorpå landmanden tænkte "Det var lige godt satans!".
Han drejede på sin kasket, og mumlede "Sikke' et held, at den ikke
snakker fransk.". Da blev Lamborghinien startet og han kørte væk.
| |
John (23-03-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 23-03-07 11:15 |
|
Peter T. skrev:
> 1 minut == hurtigt? Der er noget, der ikke holder. :)
>
For en Vista er det vist meget pænt :)
Der sidder trods alt ikke RAPTOR-diske eller lynhurtig RAM i maskinen.
Mvh
John
| |
Peter T. (24-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter T. |
Dato : 24-03-07 11:11 |
|
John udviste en rettidig omhu og skrev:
>> 1 minut == hurtigt? Der er noget, der ikke holder. :)
>
> For en Vista er det vist meget pænt :)
Jøsses. Men ok. Der skal jo også lidt omdrejninger til på disken for at
fylde 800 MB op i rammen ved opstart.
--
"MUH!" sagde koen, hvorpå landmanden tænkte "Det var lige godt satans!".
Han drejede på sin kasket, og mumlede "Sikke' et held, at den ikke
snakker fransk.". Da blev Lamborghinien startet og han kørte væk.
| |
Peter (23-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 23-03-07 16:49 |
|
Læs lige tråden "MEDION hotline - et stor flop" - i dk.edb.hardware.baerbar
Er det god service?
PeterB
| |
Flemming Lynggaard (24-03-2007)
| Kommentar Fra : Flemming Lynggaard |
Dato : 24-03-07 17:01 |
|
"Peter" <doc_069@hotmail.com> wrote in message
news:4603f709$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Læs lige tråden "MEDION hotline - et stor flop" - i
> dk.edb.hardware.baerbar
>
> Er det god service?
>
Man kan altid finde dårlige sager, der er vel 1000 fra fona, fra merlin fra
bilka osv..
Vi må hellere stoppe med at handle nogen steder..
F
| |
jsj@gplshift.dk (05-04-2007)
| Kommentar Fra : jsj@gplshift.dk |
Dato : 05-04-07 00:07 |
|
On 21 Mar., 12:39, John <jk7...@gmail.com> wrote:
> Hej
>
> Det lykkedes mig, efter at have besøgt tre Aldier, at få fat i en af
> maskinerne.
>
> Det umiddelbare indtryk er positivt og for den almindelige (krævende)
> PC-bruger er maskinen helt sikkert et hit.
>
> Maskinen er hurtig til at starte op. Det tager ca. et minut før Vista er
> klar.
>
> Bundkortet er fra MSI. Der er to ledige PCI-porte (1 x16 og 1 x1)
> Derudover er der umiddelbart plads til én ekstra harddisk i kabinettet.
>
> Maskinen er rimelig lydløs - bortset fra harddisken, der larmer når den
> bruges. Jeg synes faktisk den larmer alt for meget, hvilket er en skam,
> når resten af systemet er så lydløs som det er.
>
> For mit vedkommende ryger maskinen retur. Ikke pga. den larmende
> harddisk, men pga. de manglende udvidelsemuligheder.
>
> Men for dem der bare vil have en maskine der virker out-of-the-box og
> evt. kun vil eftermontere en ekstra harddisk eller bare klare sig med en
> ekstern harddiskskuffe, er maskinen et glimrende køb.
>
> For dem der gik forgæves forlyder, at der kommer en ny sending i næste uge.
>
> Mvh
>
> John
Jeg har også tænk mig at returnere MD8822 i ALDI forretningen, havde
du nogen problemer med det?,
får man alle pengene tilbage med det samme?
Mvh
JSJ
| |
Henning (05-04-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 05-04-07 00:57 |
|
>Jeg har også tænk mig at returnere MD8822 i ALDI forretningen, havde
>du nogen problemer med det?,
Hvorfor? Hvad lever ikke op til det forventede?
| |
jsj@gplshift.dk (05-04-2007)
| Kommentar Fra : jsj@gplshift.dk |
Dato : 05-04-07 08:10 |
|
On 21 Mar., 12:39, John <jk7...@gmail.com> wrote:
> Hej
>
> Det lykkedes mig, efter at have besøgt tre Aldier, at få fat i en af
> maskinerne.
>
> Det umiddelbare indtryk er positivt og for den almindelige (krævende)
> PC-bruger er maskinen helt sikkert et hit.
>
> Maskinen er hurtig til at starte op. Det tager ca. et minut før Vista er
> klar.
>
> Bundkortet er fra MSI. Der er to ledige PCI-porte (1 x16 og 1 x1)
> Derudover er der umiddelbart plads til én ekstra harddisk i kabinettet.
>
> Maskinen er rimelig lydløs - bortset fra harddisken, der larmer når den
> bruges. Jeg synes faktisk den larmer alt for meget, hvilket er en skam,
> når resten af systemet er så lydløs som det er.
>
> For mit vedkommende ryger maskinen retur. Ikke pga. den larmende
> harddisk, men pga. de manglende udvidelsemuligheder.
>
> Men for dem der bare vil have en maskine der virker out-of-the-box og
> evt. kun vil eftermontere en ekstra harddisk eller bare klare sig med en
> ekstern harddiskskuffe, er maskinen et glimrende køb.
>
> For dem der gik forgæves forlyder, at der kommer en ny sending i næste uge.
>
> Mvh
>
> John
Jeg har også tænk mig at returnere min MD8822 i ALDI forretningen,
havde du nogen problemer med det?,
får man alle pengene tilbage med det samme?
Mvh
JSJ
| |
jsj@gplshift.dk (05-04-2007)
| Kommentar Fra : jsj@gplshift.dk |
Dato : 05-04-07 08:41 |
|
On 5 Apr., 01:56, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> >Jeg har også tænk mig at returnere MD8822 i ALDI forretningen, havde
> >du nogen problemer med det?,
>
> Hvorfor? Hvad lever ikke op til det forventede?
Maskinen er OK, men IKKE så hurtig i forhold til min gamle ALDI P4
3.0GHz HT
ikke de 6500kr vær, har iøvrigt problemer med den gamle gamle MS tog
Sim's Tools
under VISTA mf.
Jeg ser der skulle være 45 indlæg i denne tråd, men kan kun se de 43
af (mit tidligere svar/sprgsmål til nr1 (John) mangler, mystisk
Mvh JSJ
| |
jsj@gplshift.dk (05-04-2007)
| Kommentar Fra : jsj@gplshift.dk |
Dato : 05-04-07 09:20 |
|
On 5 Apr., 01:56, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> >Jeg har også tænk mig at returnere MD8822 i ALDI forretningen, havde
> >du nogen problemer med det?,
>
> Hvorfor? Hvad lever ikke op til det forventede?
Maskinen er OK, men IKKE så hurtig i forehold til min gamle ALDI P4
3GHz, kun omkring 40% hurtigere i
MS Togsim. IKKE de 6500kr. vær og har iøvrigt problemer med denne
gamle togsim's tool under VISTA,
samt nogle gamle Norton Commander cloner, osv
----------------------------------------------
Der skulle være 45 indlæg i denne tråd, men kan kun se de 43 (mit
spørgsmål til Nr1, John mangler)
Mystisk
Mvh JSJ
| |
|
|