IF ved assurandør Henning Melsen - Hvor kl~
Fra : Otto

Dato : 21-03-07 10:02

Jeg har brugt samme assurandør i 30 år - mindst - hos IF (Kgl. Brand), men
jeg har konstateret, at både min assurandør og selskab er et problem for
mig.
Jeg har bedt om en ny assurandør, men det er tilsyneladende umuligt.
Miseren startede med, at jeg solgte det selskab, som ejede mine bygninger.
Køberen, min søn, kunne slet ikke komme igennem med nyt tilbud om
forsikring.
Vi fik besked om, at vi bare skulle betale den nuværende husforsikring, så
kunne sælger og køber bare ordne betalingen indbyrdes bagefter.
Dette nægtede vi, da selskabet jo havde skiftet ejer, men IF blev ved med at
true os, at VI skulle betale forsikringen, selv om vi havde solgt.
Efter mange måneder opgav min søn at komme igennem til Henning Melsen, og
fik en ny og billigere aftale med Topdanmark - uden problemer.
Nu skulle man tro, at sagen var afsluttet, men nu begyndte IF at true, de
påstod, at den nye ejer havde underskrevet en ny forsikring.
Da min søns revisor bad om at måtte se underskriften, blev IF tavse, da man
selvfølgelig ikke havde nogen underskrift.

Da jeg skiftede firmabil den 22. december, samme model men nu på diesel,
opgav jeg IF som forsikringsselskab til bilforhandeleren.
Jeg har kørt uden skader i 30 år hos IF.
Fra at have en forsikring på ca. kr. 6.000 steg forsikringen nu til knap kr.
10.000, uden nogen form for forvarsel om ændrede betingelser, da den nye
forsikring pludselig tog højde for antal kørte kilometre pr. år.
Da jeg kunne en få en billigere forsikring hos Tryg, ville jeg selvfølgelig
skifte, men det var umuligt påstod IF, den ny forsikring skulle opsiges med
normalt varsel.
Jeg fik endvidere udtrykkelig besked om at betale forsikringen på den solgte
bil, så ville man regulere betalingen vedr. den nye bil - og det gjorde vi.
Så fik vi yderligere besked om, at ALLE gamle forsikringer kunne vi ikke
mere får rabat på, da vi ikke længere var medlem af Grafisk
Arbejdsgiverforening.
Vi har fået denne rabat i de sidste 5 år, selv om Melsen vidste, at vi ikke
mere var medlem af Grafisk Arbejdsgiverforening, og det siger sig selv, at
IF må give alle de rabatter de har lyst til, uanset medlemskab af nogen
forening overhovedet.
Rabatterne blev opsagt uden form for varsel.
Nogle dage herefter, fik vi en ny ekstra regning på den bil, som var solgt i
december, samtidig fik vi ny police vedrørende denne gamle og solgte bil.
Vi skrev da et brev, og gjorde opmærksom på, at bilen var solgt samtidig
med, at vi fik ny bil.
I sidste uge blev vi ringet op af Jeanette Lund fra IF på baggrund af vort
brev, og fik oplyst at vore forsikringer nu var i orden, og at vi nu ville
få penge retur for vor gamle bil, som de nu efter 3 måneder havde
konstateret, ikke eksisterede mere, og at den ny bilforsikring var betalt,
hvilket undrede os.
I går fik vi skriftlig besked om, at IF ville bede politiet klippe vore
nummerplader, hvis vi viste os på offentlig gade med den ny bil, samt at
alle forsikringer hos alle forsikringsselskaber i Danmark kun kunne betales
fremover ved årlige rater, det skulle IF nok sørge for.
Det fik mig til at telefonere til IF, og bede om, om vi kunne komme forbi og
ordne det økonomiske regnskab på stedet.
Det kunne ikke lade sig gøre, da både den pågældende medarbejder samt min
assurandør ikke var tilstede.
Jeg mener, at vi er berettiget til at få afsluttet vort samarbejde med IF,
da IF ved at nægte os den sædvanlige rabat, afgørende ændrer vore
forsikringsbetingelser.
Men nej, det kan ikke lade sig gøre, vi skal blive ved med at handle med et
forsikringsselskab, som ikke har orden i noget som helst.
Kan det være rigtigt?

Otto Dan Stiedl
Lassen & Stiedl
Tlf. 31 15 14 38

Fra : Firmaet

Dato : 22-03-07 22:55

Otto wrote:

> [...]
> Da min søns revisor bad om at måtte se underskriften, blev IF tavse, da man
> selvfølgelig ikke havde nogen underskrift.

Forsikringsselskaber er alle banditter. Du skal bare gøre det som du
selv finder rigtigt, de har deres eget moralkodeks som ingen normale
erhvervsfolk forstår.

> [...]
> 10.000, uden nogen form for forvarsel om ændrede betingelser, da den nye
> forsikring pludselig tog højde for antal kørte kilometre pr. år.

Forsikring er forretning. Deres eneste formål er at tjene så mange penge
som muligt og kreativiteten har ingen grænser. Du burde have indhentet
tilbud inden du registrerede bilen.

> [...]
> forening overhovedet.
> Rabatterne blev opsagt uden form for varsel.

De bestemmer selv hvad du skal betale. Når de ikke kan få præmie fra dig
længere på ejendomsforsikringerne, så gider de heller ikke give rabat på
bilen, som ofte er den de taber på.

> [...]
> alle forsikringer hos alle forsikringsselskaber i Danmark kun kunne betales
> fremover ved årlige rater, det skulle IF nok sørge for.

Tag det roligt, er du ikke et voksent modent menneske. De har ingen magt
over hvad andre selskaber gør

> [...]
> Jeg mener, at vi er berettiget til at få afsluttet vort samarbejde med IF,
> da IF ved at nægte os den sædvanlige rabat, afgørende ændrer vore

En forsikring løber til hovedforfald og hvis vilkårene ændres er du
berettiget til at ophæve den indenfor 14 dage, og gør du ikke det, så er
den bindende indtil næste hovedforfald som ofte er et år.

> Men nej, det kan ikke lade sig gøre, vi skal blive ved med at handle med et
> forsikringsselskab, som ikke har orden i noget som helst.
> Kan det være rigtigt?

Ifølge policerne skal man informere selskabet om ændringer i ejerforhold
og risici, og vedr bilen er der altid tale om nytegning når
motorkontoret omregistrerer.

Til din trøst, så kan de være meget værre end det du her beskriver. Det
er svindelforetagender som har deres egne dommere fra retssystemet, som
de har bestukket med høj løn for at begunstige dem selv. Hele
forsikringsankenævnet består reelt kun af en enkelt person som er ansat
af selskaberne selv. De øvrige nævnsmedlemmer deltager aldrig og har
intet at skulle have sagt, og fremgår aldrig af afgørelserne. Dommeren
som er formand, ser heller aldrig sagerne, men får bestikkelse for at
begunstige selskaberne, og det foregår blot ved at sekretæren alene selv
afgør det hele !

Hvis man kunne lave opgørelser over hvor meget forsikringsselskaberne
bedragede deres forsikringstagere, så løb det op i tocifrede milliardbeløb.

Fra : Otto

Dato : 27-03-07 18:20

Tak for svarene.
Ja, jeg er ikke en vigtig kunde mere, men jeg lægger vægt på, at det
forsikringsmæssige er i orden for min egen skyld.
Jeg er specielt interesseret i, om mit forsikringsselskab overholder
lovgivningen, for jeg har fået en række mails fra Melsen, som ville have
fået svagere personer end jeg til at knytte næverne.
Manden er vanvittig eller alkoholiker.
Hvad jeg mener om at overholde lovgivningen er, om jeg får en korrekt
behandling vedrørende opsigelse af forsikringen.
Jeg mener, at ændrer forsikringsselskabet betingelserne, så står det mig
frit at fortsætte som kunde under ændrede betingelser.
Det godkender IF - og sikkert andre forsikringsselskaber ikke.
Jeg får besked om, at jeg kan opsige mine forsikringer med alm. varsel i
følge forsikringsbetingelserne, og det er lang tid.
IF modtager nemlig ikke papirer, hvor du kan handle inden for en tidsramme
på f.eks. 14 dage.
Jeg´kunne begå mord for mindre.!

Fra : Sæt i gang

Dato : 23-03-07 14:05

Tegn dog dine forsikringer et andet sted og lad det sted opsige
forsikringerne hos IF.

Det lyder ikke som om du rigtig tør sætte betingelserne i det samarbejde.

Knud

Fra : MAndersen

Dato : 23-03-07 21:42

> [...]
> Jeg har brugt samme assurandør i 30 år - mindst - hos IF (Kgl. Brand),
> men jeg har konstateret, at både min assurandør og selskab er et problem

KLIP

Det nytter nok ikke at klage til Hennings chef. Henning har været der i
mange år, og det samme har de andre erhvervsassurandører også.
Dit problem er, at du ikke er interessant for Henning længere, du er
givetvis ikke længere en stor erhvervskunde, og dermed total uinterressant.
Jeg tror heller ikke det hjælper at klage til Hennings chef, han har også
været der for længe, og de kender hinanden.

Klag i stedet for til det kundeombud If har, det fungere fint, og se så
ellers at komme væk fra If.

Generelt kan dog siges, at If er et rigtig godt selskab, især for
virksomheder, og det lader da også til at du har været tilfreds med dem i
mange år.
Da du tidligere har været i den Grafiske branche, kunne du jo sende et brev
til GA (Thomas Johnsen), og forklare ham situationen.
Henning er stadig GA assurandør, så mon ikke GA kan give ham en røffel, og
bede ham behandle tidl. medlemmer ordentlig.

mvh
MAndersen