chmod -R
Fra : Carsten

Dato : 21-03-07 07:31

Jeg vil gerne mærke alle *.sh filer som eksekverbare i en mappe og
undermapper, men denne kommando finder kun de filer der er i mapper som
også ender på .sh. Er der en smart måde at komme omkring dette.

chmod -R ug+wrx *.sh

Carsten

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-03-07 07:41

Carsten <carsten_no-mail_@beas.dk> writes:

> [...]
> undermapper, men denne kommando finder kun de filer der er i mapper
> som også ender på .sh. Er der en smart måde at komme omkring dette.

Ja, du skal bruge kommandoen find(1) til at finde de filer du skal gøre
noget ved og så enten bruge -exec muligheden eller kommandoen xargs(1)
for at udføre din chmod-kommando.

Det vil sige enten:

find . -name \*.sh -exec chmod ug+rwx "{}" \;

eller

find . -name \*.sh -print0 | xargs -0 chmod ug+rwx

//Makholm

Fra : Carsten

Dato : 21-03-07 08:20

Peter Makholm wrote:

> [...]
>
> find . -name \*.sh -exec chmod ug+rwx "{}" \;
>
> eller
>
> find . -name \*.sh -print0 | xargs -0 chmod ug+rwx

Lige det der skulle til - tak.

Carsten