MS Windows
briani 27239
SVCHOST beslaglægger CPU
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-03-07 11:19

Min computer er begyndt at være mere træg
efter opstart. Det vil sige, at i 1-2-3 minutter
efter indlæsningen af Windows og mine brugerindstillinger
beslaglægger SVCHOST.EXE 95-100 % af CPU-ydelsen.

Hvad kan man gøre ved det?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 19:30

Jørgen Farum Jensen wrote:
> Min computer er begyndt at være mere træg
> efter opstart. Det vil sige, at i 1-2-3 minutter
> efter indlæsningen af Windows og mine brugerindstillinger
> beslaglægger SVCHOST.EXE 95-100 % af CPU-ydelsen.

Der har været en del andre tråde om dette emne her i gruppen...

Det er en af Microsoft introduceret fejl og vi er rigtigt mange,
som spændte venter på en løsning. De 2..3 minutter du oplever
er billigt sluppet! Prøv engang med en gammel 600..800 MHz
slæde med for lidt ram, så skal du bare se vente-tid!

Læs evt. her:
http://support.microsoft.com/kb/916089/

> Hvad kan man gøre ved det?

Hvis muligt, så skal du disable de automatiske opdateringer, så
skulle du få fred. Når engang MS finder ud af at løse problemet,
så kan du enable de automatiske opdateringer igen.

-E.G.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 22-03-07 23:19

El Guapo skrev:

> Der har været en del andre tråde om dette emne her i gruppen...
Ok, men jeg har ikke så tit problemer af den karakter, så
jeg har ikke fulgt særlig godt med...

> [...]
> skulle du få fred. Når engang MS finder ud af at løse problemet,
> så kan du enable de automatiske opdateringer igen.

Jeg har nu slået automatisk opdatering fra, og ganske
rigtigt er der ikke længere nogen ventetid af betydning.

Jeg tror problemet er opstået efter at jeg har installeret
en større opdatering af min office 2003 pakke.

Så vidt jeg kan forstå på MS-artiklen er der en hotfix
dateret januar 2007 - er der nogen der har prøvet den og
har den løst problemet?

Godt svar, tak for det!

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jack

Dato : 25-03-07 16:13

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, men jeg har ikke så tit problemer af den karakter, så

Ved ikke om du kan bruge dette link til noget, men du får det aligevel

http://repair-svchost.org/?gclid=CJr-vJSbkIsCFSoMQgod1VjDXA

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-03-07 21:24

Jack skrev:

> Ved ikke om du kan bruge dette link til noget, men du får det aligevel
>
> http://repair-svchost.org/?gclid=CJr-vJSbkIsCFSoMQgod1VjDXA

Tak. Det lyder næsten for godt til at være sandt,
så ... Er det et trick? Jeg er en lille bitte smule
nervøs ved sådanne anonyme websteder...

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jack

Dato : 25-03-07 22:03

> Jack skrev:
>
> Tak. Det lyder næsten for godt til at være sandt,
> så ... Er det et trick? Jeg er en lille bitte smule
> nervøs ved sådanne anonyme websteder...

Der er ikke noget trick i det, men jeg aner ikke om du skal registrere det
før det kan hjælpe dig. Har downloaded det selv og kørt det en gang, men det
reparere ikke så meget i uinrgistreret version... prøv det hvis du syntes,
der er i hvertilfælde ikke nogen virus i.

Fra : Jack

Dato : 25-03-07 22:15

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

PS Du kan også google på regcure, som det pgr. de foreslår hedder så kan
du finde det andre steder

Fra : vagn

Dato : 26-03-07 13:30

On Sun, 25 Mar 2007 17:13:29 +0200, "Jack" <gopot@***hotmail.com>
wrote:

>"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ved ikke om du kan bruge dette link til noget, men du får det aligevel
>
>http://repair-svchost.org/?gclid=CJr-vJSbkIsCFSoMQgod1VjDXA

jeg har i hvert fald registreret RegCure og er fuldt tilfreds - det
fandt over 900 'fejl', som jeg ikke havde fanget gennem anden software
- så TAK.

hilsen,
Vagn