omtrent placering af ip
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 22-03-07 12:50

Jeg har nogle iper som jeg gerne vil kunne placere i en mindre region i
Danmark. Man kan være heldig med tracert at routere undervejs har navne hvor
bynavnet indgår, men det er ikke almindeligt. Hvordan kan jeg så trace en ip
tilbage til oprindelsesbyen? Jeg er intereseret i at komme så tæt på som
muligt, men er fuldt ud tilfreds med et bynavn.

Hvad er der af muligheder for mig? Det handler sådan set kun om danske
ip'er.

Fra : Kasper

Dato : 22-03-07 13:13

"Jakob Nielsen" <spam@no.no> wrote in message
> [...]
> tæt på som muligt, men er fuldt ud tilfreds med et bynavn.
>
> Hvad er der af muligheder for mig? Det handler sådan set kun om danske

Få en dommer kendelse og spørg ISP'en...

Hvis det er en Dial op connection foreks. ved du jo ikke hvor den bliver
brugt, kun den der betaler den....

Kasper

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-03-07 14:25

On 2007-03-22, Kasper <kasper@kasper.kasper> wrote:

> Hvis det er en Dial op connection foreks. ved du jo ikke hvor den bliver
> brugt, kun den der betaler den....

Øeh? Opkalderen præsenterer da et fint telefonnummer.

--
Andreas

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 22-03-07 14:34

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Øeh? Opkalderen præsenterer da et fint telefonnummer.

Og hvordan laver man telefonnummer til geografisk placering?

/Andreas

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-03-07 14:37

On 2007-03-22, Andreas Lorensen <andlo@sodemark.dk> wrote:

> Og hvordan laver man telefonnummer til geografisk placering?

Man kan kigge på SPC og kommunekode i OCH.

--
Andreas

Fra : Kasper

Dato : 22-03-07 14:49

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Øeh? Opkalderen præsenterer da et fint telefonnummer.

Øhm... og hvordan vil du finde det ud fra en IP ?

Kasper

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-03-07 14:50

On 2007-03-22, Kasper <kasper@kasper.kasper> wrote:

> Øhm... og hvordan vil du finde det ud fra en IP ?

Det vil jeg ikke. Men dommerkendelsen var jo allerede på bordet.

--
Andreas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-03-07 13:30

On Thu, 22 Mar 2007 12:49:48 +0100, "Jakob Nielsen" <spam@no.no>
wrote:

> Hvad er der af muligheder for mig? Det handler sådan set kun om danske
> ip'er.

Det korte svar er, at det kan man ikke. I nogle tilfælde er udbyderen
venlig at dokumentere det, men det kan man langtfra tage for givet.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : P.L.

Dato : 22-03-07 14:41

On Thu, 22 Mar 2007 12:49:48 +0100, Jakob Nielsen wrote:

> [...]
> muligt, men er fuldt ud tilfreds med et bynavn.
>
> Hvad er der af muligheder for mig? Det handler sådan set kun om danske

Du kan prøve denne her, og så håbe på at svaret er rigtigt.
http://www.ip-adress.com/

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 22-03-07 15:08

P.L. wrote:
> Du kan prøve denne her, og så håbe på at svaret er rigtigt.
> http://www.ip-adress.com/

Hm, Valby er flyttet til Viby i staten Roskilde

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : P.L.

Dato : 22-03-07 15:23

On Thu, 22 Mar 2007 15:07:51 +0100, Mogens Kjaer wrote:

> Hm, Valby er flyttet til Viby i staten Roskilde

Derfor skrev jeg, håbe på et rigtigt svar

Men den virker ved nogle, hvor mange skal jeg ikke kunne sige.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-03-07 15:45

"P.L." <Not@Valid.invalid> crashed Echelon writing

> Du kan prøve denne her, og så håbe på at svaret er rigtigt.
> http://www.ip-adress.com/

Lige det med at håbe. De fleste adresser for kbh har til huse i
Weidekampsgade.

Der må ligge noget meget stort der.

--
Bjarke Andersen

Fra : P.L.

Dato : 23-03-07 00:18

On 22 Mar 2007 14:44:30 GMT, Bjarke Andersen wrote:

> "P.L." <Not@Valid.invalid> crashed Echelon writing

> Lige det med at håbe. De fleste adresser for kbh har til huse i
> Weidekampsgade.
>
> Der må ligge noget meget stort der.

Ja man kan jo aldrig vide

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 22-03-07 16:19

> Du kan prøve denne her, og så håbe på at svaret er rigtigt.
> http://www.ip-adress.com/

Takker. Dit svar var præcis hvad jeg søgte.
Som jeg oprindeligt skrev, så søgte jeg bare en by, eller område. Det
handlede ikke om at finde en specifik adresse på kunden.
En del routere har kendt geografisk placering. Det er jo også det man
benytter når man laver en grafisk traceroute.

> Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Jah

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-03-07 17:05

On Thu, 22 Mar 2007 16:19:29 +0100, "Jakob Nielsen" <spam@no.no>
wrote:

> Takker. Dit svar var præcis hvad jeg søgte.

Det forsøger nok at gøre, hvad du ønsker dig. Problemet er, at det i
praksis er så upræcist, at det IMO ikke rigtig kan bruges til noget
som helst. Det kan ikke i praksis give dig et korrekt bynavn.

Fx er 212.242.213.118 ikke i Værløse, og for fx 81.166.123.161 er ikke
engang landet korrekt.

-A
--
Hvis bruger et anti-spam program, der spammer os andre i hvert

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 22-03-07 17:17

> Fx er 212.242.213.118 ikke i Værløse, og for fx 81.166.123.161 er ikke
> engang landet korrekt.

Det er jeg klar over, men når den perfekte løsning ikke eksisterer, så kan
man stadig sammenligne en halvgod og en elendig løsning.
Jeg har testet det med 10 ip'er for lidt siden. De 6 landede i den rigtige
by. 3 var ca 50 km galt på den, men gav dog regionen, og en er i københavn,
men pegede på århus. Det er stadig bedre end 10 gange atm4.x47........ som
intet siger.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-03-07 17:31

Asbjorn Hojmark skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Det forsøger nok at gøre, hvad du ønsker dig. Problemet er, at
> det i praksis er så upræcist, at det IMO ikke rigtig kan
> bruges til noget som helst. Det kan ikke i praksis give dig et
> korrekt bynavn.

Jeg prøvede lige min egen - den skulle angivelig være i Lillerød
(Allerød) - men jeg er i Hillerød.

Så den er ikke korrekt - men dog rimelig tæt åp i mit tilfælde

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 23-03-07 18:15

Hejsa

>Jeg prøvede lige min egen - den skulle angivelig være i Lillerød
>(Allerød) - men jeg er i Hillerød.

præcis det samme her,,,

--

Lars Engelhardt
ADMIN www.GPSdebat.dk

Fra : P.L.

Dato : 23-03-07 00:17

On Thu, 22 Mar 2007 16:19:29 +0100, Jakob Nielsen wrote:

> [...]
> En del routere har kendt geografisk placering. Det er jo også det man
> benytter når man laver en grafisk traceroute.

Bare iorden, her er lige en mere
http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation

Men tag resultaterne med et gran salt , min ip bliver placeret rimeligt
præcist.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : P.L.

Dato : 23-03-07 00:21

On Fri, 23 Mar 2007 00:16:33 +0100, P.L. wrote:

> Men tag resultaterne med et gran salt , min ip bliver placeret rimeligt
> præcist.

Ved den første, men ikke med den sidste.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 23-03-07 06:20

> Bare iorden, her er lige en mere
> http://www.geobytes.com/IpLocator.htm?GetLocation
>
> Men tag resultaterne med et gran salt , min ip bliver placeret rimeligt
> præcist.

Første link satte mig i en by 7 km væk. Da jeg bor ude på landet, så er det
sådan set ikke meget galt.
Den anden puttede mig til gengæld ind i København. Det er jeg mindre glad
for.. både at bo der, og at den tager så meget fejl. Det er lidt sjovt, da
man skulle tro de brugte samme database, men åbenbart ikke.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 23-03-07 06:22

> Det er lidt sjovt, da man skulle tro de brugte samme database, men
> åbenbart ikke.

Ser faktisk ud til at nummer to bare bruger en whois, så den findes isp'ens
adresse.

Fra : P.L.

Dato : 23-03-07 11:52

On Fri, 23 Mar 2007 06:21:42 +0100, Jakob Nielsen wrote:

> Ser faktisk ud til at nummer to bare bruger en whois, så den findes isp'ens
> adresse.

Enig, jeg blev også placeret i KBH af nummer 2, og det vil jeg helst være
fri for

Den første er en af de bedre.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 22-03-07 16:48

> Du kan prøve denne her, og så håbe på at svaret er rigtigt.
> http://www.ip-adress.com/

Denne service må have mulighed for at omsætte ip til geografisk position.
Denne information må ligge et sted. Enten som en webservice, eller som en
(gigantisk) downloadbar database. Hvordan får jeg fingrene i den information
fra mit eget program?

Jeg har gennem tiden lavet et ret anvendeligt logfilanalyseværktøj, men jeg
ville gerne udvide med lidt mere info om den enkelte ip.

Fra : P.L.

Dato : 23-03-07 00:18

On Thu, 22 Mar 2007 16:47:49 +0100, Jakob Nielsen wrote:

> [...]
>
> Jeg har gennem tiden lavet et ret anvendeligt logfilanalyseværktøj, men jeg
> ville gerne udvide med lidt mere info om den enkelte ip.

Der må jeg være dig svar skyldigt, men jeg ved der er nogle der udbyder den
service, den koster bare xx antal kroner.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.