Dims til deling af USB
Fra : Soren S. Jorgensen

Dato : 22-03-07 12:39

Hej,

Kan man få en dims som kan dele en (eller gerne flere) USB enhed(r) på et
lokal-net??
Altså a'la en ethernet printserver eller lign.

Mvh SSJ

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 22-03-07 13:17

"Soren S. Jorgensen" <no@spammail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man få en dims som kan dele en (eller gerne flere) USB enhed(r) på et
> lokal-net??

Linksys NSLU2
http://tinyurl.com/223erk

/Brian

Fra : Soren S. Jorgensen

Dato : 22-03-07 18:45

Mjaa - det ligner noget.
Desværre ser den ud til kun at funge med diske, jeg har en multi-funktions
printer jeg gerne vil dele.

Mvh. SSJ

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-03-07 09:03

"Soren S. Jorgensen" <no@spammail.com> skrev i en meddelelse
> Mjaa - det ligner noget.
> Desværre ser den ud til kun at funge med diske, jeg har en multi-funktions
> printer jeg gerne vil dele.

Ja, den virker kun med diske - hvis det er en printer du vil dele så er det
ofte produktafhængigt, og det er ikke alle printere der lader sig dele.

Multifunktionsmaskiner kan også være problematiske hvis de ikke er designet
til netværk, så tvivler jeg på at du får scanner m.m. til at virke.

Hvis det er en HP du har så vil en JetDirect 175x løse opgaven, forudsat at
mulitifunktionsmaskinen kan virke på netværk.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 15:56

"Soren S. Jorgensen" <no@spammail.com> skrev i en meddelelse
> Mjaa - det ligner noget.
> Desværre ser den ud til kun at funge med diske, jeg har en multi-funktions
> printer jeg gerne vil dele.

Denneher skulle vist være det du søger:

http://www.bjmusik.dk/product_info.php?cPath=202_265_271&products_id=5461&osCsid=76a2bdde7ecbc9f7555e0b300f866335

/michael

Fra : Soren S. Jorgensen

Dato : 03-04-07 20:50

Hej,

Jepper, det ser bedre ud, lidt dyr - men måske er dette et bedre bud:
http://www.sitecom.com/product.php?productname=All-In-One+Printer+Server&productcode=LN-308&productid=556&subgroupid=37

Hvis den findes herhjemme

SSJ

Fra : Soren S. Jorgensen

Dato : 03-04-07 20:52

Huuha - små 1200 bananer, det bliver konen ikke glad for

Mhv. SSJ

Fra : Anders Mogensen

Dato : 22-03-07 17:54

> Kan man få en dims som kan dele en (eller gerne flere) USB enhed(r) på et
> lokal-net??
> Altså a'la en ethernet printserver eller lign.

Denne ser ud til at kunne løse problemet:

http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=NETBE0013&kat=tilbehor&subkat=tilbehor8&nav1=Tilbehor&nav2=tilbehor8

Googlede bare "USB switch"

Mvh Anders

Fra : Soren S. Jorgensen

Dato : 22-03-07 18:42

Nope - duer ikke.
Denne er ikke til at sætte på netværk, men kan dele devices mellem 4
computere (manuelt)

Mvh. SSJ

Fra : Brian

Dato : 23-03-07 22:30

Det manden søger er vel egentlig en for en USB externder..
Sådan at hans PC ikke kan "mærke" forskel på om hans USB device sidder
plugget i lokalt eller remote...

Sådan een ku jeg også godt bruge.. men har ikke ku finde det endnu.

/Brian

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 24-03-07 00:18

"Brian" <3487394.328743@smarte.dk> skrev:
Fri, 23 Mar 2007 22:30:11 +0100 i dk.edb.netvaerk
>Det manden søger er vel egentlig en for en USB externder..
>Sådan at hans PC ikke kan "mærke" forskel på om hans USB device sidder
>plugget i lokalt eller remote...
Det kan vel løses med en Ethernet Bridge (f.eks. Linksys WET54G) sammen
med en Ethernet til USB adapter (f.eks. Dlink DUB E100).
Har ikke selv prøvet det.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 24-03-07 09:43

Erik Helmer Nielsen <ehelmer@boerne.invalid> skrev:
Sat, 24 Mar 2007 00:18:18 +0100 i dk.edb.netvaerk
>Det kan vel løses med en Ethernet Bridge (f.eks. Linksys WET54G) sammen
>med en Ethernet til USB adapter (f.eks. Dlink DUB E100).
>Har ikke selv prøvet det.

Det var et ubrugeligt forslag, det duer ikke til formålet.

Der findes imidlertid en tingest, som angiveligt skulle være egnet,
nemlig Belkin F5U301.
http://www.belkin.com/pressroom/releases/uploads/01_03_06CableFreeUSB.html

Erik Helmer Nielsen

Fra : Brian

Dato : 24-03-07 21:35

Ja se.. det ser mere rigtigt ud...

Den ser bare id til at være lidt dyr. og ikke umiddelbart til at finde i DK
endnu.
Men release står også en del steder som Q1-2007, så der går nok lidt tid i
DK..

/Brian

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 15-04-07 22:59

On Thu, 22 Mar 2007 12:38:50 +0100
"Soren S. Jorgensen" <no@spammail.com> wrote:

> [...]
> lokal-net??
> Altså a'la en ethernet printserver eller lign.

mellem linux boxe : usb-over-ip

<http://usbip.sourceforge.net/>

selvstændig ting på netværk, som kan have windows klienter : søg på "digi anywhereusb"
denne kan lade vmware gæster påesx2.5.x se usb ting, inklusive licens-dongler
samtidigheds-afhængige ting som audio-udstyr (lydkort/højttalere/headsets) er ikke godt med den, dog (hvem har brug for at have lyden _så_ langt væk alligevel ?)
<http://geobay.com/7103d0>

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Brian

Dato : 23-04-07 18:53

Yep.. den kender jeg godt...
nu er det bare noget jeg skal ha til at køre hos min mor...

Så det skal ikke være en nørde løsning :)

/Brian