Upload
Fra : Mads Madsen

Dato : 22-03-07 15:39

Hej Gruppe
Jeg har forsøgt at lave en formular der skal gemme nogle oplysninger i
en txt-fil og samtidig uploade et billede. Jeg skal bare have lavet
sådan at hvis men vil tilføje nogle oplysninger til txt-filen men ikke
uploade et billede at den så ikke ser ud som om den gør det.
Jeg bruger $tid variablen til at give det uploadede billede et unikt
navn.

Nogen der har nogle foreslag? Feltet hvor filen uploades hedder
userfile og jeg har været ude i noget:
if ($userfile == "")
{
$tid = "ingenbillede";
}
else
{
$tid=time(day);
}

Men det virker ikke.

//Upload
if (@is_uploaded_file($_FILES["userfile"]["tmp_name"])){
copy($_FILES["userfile"]["tmp_name"], "images/$tid.jpg");
}

$fil = file_get_contents('xxxxx.inc');
$fp = fopen("xxxxx.inc", "w");
fwrite($fp, "$navn|$email|$dato|$fangststed|$sigtbarhed|$beretning|
$tid.jpg|\n$fil");
fclose($fp);

Fra : Henrik Hansen

Dato : 23-03-07 09:32

"Mads Madsen" <mazmazen@gmail.com> writes:

> [...]
> navn.
>
> Nogen der har nogle foreslag? Feltet hvor filen uploades hedder

du kan tjekke på $_FILES["userfile"]["error"] hvis den er 4
(UPLOAD_ERR_NO_FILE) er der ingen fil med, du kan se alle fejl koderne
her:

http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.errors.php

--
Henrik Hansen