Nemmeste måde at gennemgå en komma- og kol~
Fra : MooreHojer

Dato : 22-03-07 09:52

Hej NG

Jeg har en streng indeholdende en liste over indeholdet i en specifik mappe
(strengen er en returværdi fra en funktion der lister indholdet i en mappe
angivet som argument til funktionen). Listen bruger 2 forskellige
seperatorer ':' og ','. ',' bruges til at adskille hver fil og ':' bruges
til at adskille delelementer i filen (type og navn). En liste kunne f.eks.
se sådan ud:

dir:aktiviteter,dir:artikler,dir:hvem,dir:images,dir:multimedia,dir:vipproduction,file:hjaelp.php,file:index.php,file:login.php,

og det vil ca. svare til følgende fremstilling i en
windows-webserver-mappelisting:

<dir> aktiviteter
<dir> artikler
<dir> hvem
<dir> images
<dir> multimedia
<dir> vipproduction
hjaelp.
index.php
login.php

Nu er mit spørgsmål så hvordan jeg hurtigst og mest enkelt gennemløber denne
liste og får den delt op så jeg kan arbejde med den.

Jeg er på udkig efter løsnings*forslag* og ikke færdig kode, så hvis I bare
kan lede mig i den rette retning med hensyn til at anvende de rigtige
løkker, betingelser og funktion

Jeg håber i forstår mit spørgsmål og kan hjælp mig på vej

På Forhånd Tak!

Simon, the semi-newbie

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-03-07 10:51

MooreHojer skrev:

> [...]
> seperatorer ':' og ','. ',' bruges til at adskille hver fil og ':' bruges
> til at adskille delelementer i filen (type og navn).

// Lav et array med en indgang for hvert element.
$contentlist=explode(',',$infostring);

// Behandl hvert element:
foreach ($contentlist as $element) {
   list($type,$name)=explode(':',$element);
   ... much more code ...
}

explode() opdeler en streng ud fra et givet skilletegn. Tegnet
fjernes.

list() er en pseudokommando der kan bruges til at tildele
arrayelementer til forskellige variable.

--
Bertel

Fra : MooreHojer

Dato : 22-03-07 10:58

> [...]
> fjernes.
>
> list() er en pseudokommando der kan bruges til at tildele
> arrayelementer til forskellige variable.

Perfekt
Det ser meget mere overskueligt og enkelt ud end det jeg selv var igang med