skjule links med php
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 22-03-07 09:43

Hej,

på webadressen
http://www.boholdt-petersen.dk/side.txt
har jeg en fil, hvor jeg normalt skjuler mine links til de respektive
php-filer.

Kan man på samme måde som jeg gør i filen som jeg har linket til ovenfor
skjule links til andre filer en blot php-filer (f.eks. mp3-filer)?

Jeg håber jeg har formuleret mig ordentligt, ellers sig til.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : MooreHojer

Dato : 22-03-07 09:56

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:46024180$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> skjule links til andre filer en blot php-filer (f.eks. mp3-filer)?
>
> Jeg håber jeg har formuleret mig ordentligt, ellers sig til.

Det skulle vel ikke være noget problem.
Du skal bare bruge header("Loaction: $sites_arr[$_GET["id"]]") i stedet for
require, så brugeren sendes til den rigtige side/fil, i stedet for at siden
inkluderes.

Hvis du stadig gerne vil have dine php-filer inkluderet kan du udvide dit
array med en dimension mere der indeholder filtypen og så via en
if-betingelse tjekke om filtypen er php. hvis den er det så bruges include,
ellers bruge header.

Håber du forstår hvad jeg mener

Simon

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 22-03-07 11:57

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> array med en dimension mere der indeholder filtypen og så via en
> if-betingelse tjekke om filtypen er php. hvis den er det så bruges

Det er det som jeg gerne vil, altså lave det sådan så de besøgende ser siden
side.php?id=xx i stedet for det rigtige filnavn på siden, samtidig med, at
jeg gerne vil sende folk videre til andre filer.

Hvordan udvider man sit array med den nævnte betingelse?

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : MooreHojer

Dato : 22-03-07 13:01

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:46026123$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> jeg gerne vil sende folk videre til andre filer.
>
> Hvordan udvider man sit array med den nævnte betingelse?

Følgende er bare en skitse og er ikke afprøvet, men man kunne gøre noget
alla:

http://www.moorehojer.dk/side.txt

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 22-03-07 17:03

> Følgende er bare en skitse og er ikke afprøvet, men man kunne gøre noget
> alla:
>
> http://www.moorehojer.dk/side.txt

Tak for filen, den har jeg nu kikket lidt på.

Jeg får imidlertid hver gang jeg forsøger at afvikle en side gennem filen
følgende fejl:

---
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting
')' in W:\www\test\side.php on line 37
---

Tag jer ikke af adressen, dette kylkdtes at jeg har testet filen på min
lokale webserver.

Jeg har lagt den fil som fejler op på adressen
http://www.boholdt-petersen.dk/side.txt

Fejlen opstår, hvis jeg benytter andre filtyper end php-filer, f.eks.
mp3-filer.

Er der nogle der kan gennemskue hvor fejlen ligger?

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-03-07 18:08

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev
Thu, 22 Mar 2007 17:03:20 +0100

>Er der nogle der kan gennemskue hvor fejlen ligger?

"29" => "fejlsikrettilstand.php",
"33" => "mailingliste.php",
"40" => "sommerdag2006.php",
"43" => "familien.php",
"44" => "ieblocker.php"
"50" => "interviewdergikivasken.mp3"
"55" => "interviewmedJoergenLysemose.mp3"

Er du ikke lidt inkonsekvent mht. brugen af komma.?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 23-03-07 00:39

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> Er du ikke lidt inkonsekvent mht. brugen af komma.?

Jo, men efter jeg har fjernet disse kommaer, driller det stadig:

---
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting
')' in /var/www/boholdt-petersen.dk/public_html/side.php on line 4
---

Jeg har kikket rigtig længe på linie 4, men kan ikke finde udd af, hvad der
skulle være galt, kan andre?

Filen med koden ligger på dens sædvanlige placering.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : MooreHojer

Dato : 23-03-07 02:29

> Jeg har kikket rigtig længe på linie 4, men kan ikke finde udd af,
> hvad der skulle være galt, kan andre?

Prøv at sætte et ',' efter linie 3 og du vil se at fejlen nu siger at
den ligger i linie 5
Du skal have et komma mellem alle elementerne i dit array så PHP, kan se
at der er tale om et nyt element

--
MooreHojer

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 23-03-07 11:20

> [...]
> ligger i linie 5
> Du skal have et komma mellem alle elementerne i dit array så PHP, kan se

Super - nu virker det!!!

Tusind tak for hjælpen!

--

/ Anders