flere besøgende på hjemmeside
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 21-03-07 09:59

Hej gruppe,

Jeg håber at det her er den rigtige gruppe at stille det her spørgsmål i,
ellers er I velkommen til at sende mig videre til den relevante gruppe.

Jeg har tænkt på, om man på min hjemmeside (som jeg linker til nederst i min
signatur) kan gøre et eller andet for at tiltrække flere besøgende.

Jeg ved fra tidligere indlæg her i gruppen, at den er valideret mod W3C, så
det er altså i orden.

Kan man eventuelt tilføje siden til nogle sider med høj pagerang i diverse
søgemaskiner eller lignende?

Gode fif er velkomne.

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : David Trasbo

Dato : 21-03-07 15:22

Der findes en rigtig god artikel her: http://htmlhelp.com/feature/seo/.

--
David Trasbo.
Læs om Usenet: http://usenet.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-03-07 17:47

> [...]
>
> Jeg har tænkt på, om man på min hjemmeside (som jeg linker til nederst i min
> signatur) kan gøre et eller andet for at tiltrække flere besøgende.

Der er mange ting du kan gøre:

1. Lav en spændende side

2. Hav noget godt, relevant indhold på siden.

3. Brug semantikken korrekt. Altså overskrifter er til overskrifter, der
fortæller noget om indholdet.

Din side indeholder f.eks. et Google-søgefelt. Hvis jeg skal bruge
google, taster jeg google.dk.

Din side indeholder også et ur + dato. Det kan jeg finde meget hurtigere
andre steder end ved at besøge din side.
Altså: Væk med det.

Hårde ord måske, men du spurgte selv

--
Benny

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 21-03-07 22:02

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> Din side indeholder f.eks. et Google-søgefelt. Hvis jeg skal bruge google,
> taster jeg google.dk.

OK.

Jeg tilføjede Google fordi, at folk skulle have mulighed for at søge på
specielle ting på min webside.

Men hvis denne funktion ikke er til nogen gavn, så kan jeg sagtens fjerne
den.

> Din side indeholder også et ur + dato. Det kan jeg finde meget hurtigere
> andre steder end ved at besøge din side.

Hvor?

Jeg tilføjede uret og datoen fordi folk samtidig med at de besøger min side
kunne orientere sig om hvad klokken er.

> Hårde ord måske, men du spurgte selv

Jeps.

Forandring fryder.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-07 00:34

Anders Boholdt-Petersen wrote:

> Jeg tilføjede Google fordi, at folk skulle have mulighed for at søge
> på specielle ting på min webside.

Fint nok, hvad angår muligheden for at søge på din hjemmeside. Men
funktionen giver også mulighed for at søge på nettet. Der er nok ikke mange,
som logger ind på din side, for at google på nettet. De fleste går nok
direkte til Google og får de ekstra muligheder, det giver.

> Jeg tilføjede uret og datoen fordi folk samtidig med at de besøger
> min side kunne orientere sig om hvad klokken er.

Igen næppe noget, man besøger din hjemmeside for at få oplyst.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 23-03-07 11:19

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange, som logger ind på din side, for at google på nettet. De fleste går
> nok direkte til Google og får de ekstra muligheder, det giver.

Det kan jeg sagtens sætte mig ind i.

Ville det være en ide, om jeg blot ændrede funktionen (jeg kan se, at blandt
andet hjemmesideskolen også henviser til Google's søgemulighed, men hvor man
blot kun søger på min hjemmeside)?

> Igen næppe noget, man besøger din hjemmeside for at få oplyst.

Bare OK, fjerner uret så hurtigt som det kan lade sig gøre.

Jeg vil lige vente til eventuelle andre kommentarer er kommet, så jeg kun
skal rette i siderne en gang.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-07 18:06

> [...]

> blandt andet hjemmesideskolen også henviser til Google's
> søgemulighed, men hvor man blot kun søger på min hjemmeside)?

Efter min private mening, ja. Opskriften på min side

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/googlesearch.asp

viser netop en søgefunktion, der benytter Google, men som er rettet
specifikt mod det site, funktionen ligger på. Den tredje sorte tekst i
kodeboksen på siden udskifter du bare med "boholdt-petersen.dk", så er du
kørende.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-03-07 18:25

On Fri, 23 Mar 2007 11:18:35 +0100, "Anders Boholdt-Petersen"
<post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote:

>Ville det være en ide, om jeg blot ændrede funktionen (jeg kan se, at blandt
>andet hjemmesideskolen også henviser til Google's søgemulighed, men hvor man
>blot kun søger på min hjemmeside)?
<snip>
>Bare OK, fjerner uret så hurtigt som det kan lade sig gøre.
>
>Jeg vil lige vente til eventuelle andre kommentarer er kommet, så jeg kun
>skal rette i siderne en gang.

Hvis du går tilbage til Bennys oprindelige svar, så tror jeg ikke
pointen primært var, om der må være et ur, eller der må være et
Google-søgefelt.

Derimod tror jeg pointen var, at det der "sælger" en hjemmeside primært
er, om den har et indhold, som folk finder interessant.

Kunsten er så at strukturere tingene på hjemmesiden, så brugeren
hurtigst muligt fanger de mest interessante ting.
Sekundære ting skal ikke nødvendigvis væk - de skal blot ikke have en så
prominent placering på siden.

Så det hele starter med at spørge: Hvad er mest interessant for andre?
Det er selvfølgelig et subjektivt valg - men mit bud kunne være, at:
- Blinde kan navigere rundt på mobiltelefoner!
- Brug af computeren
vil høre til blandt de mest interessante.
Så det skal være højt oppe på siden eller på anden måde mest
iøjne/ørefaldende.

Dernæst har du noget info om dig selv, din uddannelse og din familie.
Det er ikke det, der vil få mig til at komme til hjemmesiden til at
starte med (medmindre jeg kender dig fra andre steder).
Men når man har kigget lidt på dit øvrige stof, så kan det være ret
interessant at se noget om hvilken person, der står bag siden.
Så det skal ikke øverst, men heller ikke nederst i
prioritets-rækkefølgen.

På din side ville jeg (fra et visuelt synspunkt) lægge disse ting ned i
bunden af siden:
Google-søg + Tilmelding til mailliste (+ evt. ur)
- de er kun interessante, når man er blevet interesseret i øvrigt.

Og faktisk har du selv lavet en prioritering nogenlunde sådan - nemlig i
din velkomst-tekst.

Et hurtigt fif til at gøre siden mere tiltrækkende kunne være at bytte
rundt på menu og velkomts-tekst, så velkomst-teksten kom øverst.
På den måde er det første folk ser en venlig præsentation af det, du
selv synes er vigtigst - det kan så efterfølges af en lidt mere
detaljeret menu.
Som det er nu "forstyrres" de interessante ting af for mange
uinteressante ting i toppen af siden.

Når du har sat de mest interessante ting (for andre) i fokus på siden,
så er det også meget lettere at få andre til at linke til siden. Og
links til din side fra mere velbesøgte sider er noget af det, der er
bedst til at skabe trafik.

Håber du kan bruge lidt af ovenstående.

Good luck,
Jørn

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 23-03-07 20:56

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Brug af computeren
> vil høre til blandt de mest interessante.
> Så det skal være højt oppe på siden eller på anden måde mest

OK, det vil jeg kikke på.

> [...]
> interessant at se noget om hvilken person, der står bag siden.
> Så det skal ikke øverst, men heller ikke nederst i

Kunne det lægges i midten?

> [...]
> Google-søg + Tilmelding til mailliste (+ evt. ur)
> - de er kun interessante, når man er blevet interesseret i øvrigt.

Det vil jeg gøre.

Med hensyn til placering af de mest interessante ting, vil det så være en
ide, at jeg blot ændre på velkomstmenuens rækkefølge?

> Et hurtigt fif til at gøre siden mere tiltrækkende kunne være at bytte
> rundt på menu og velkomts-tekst, så velkomst-teksten kom øverst.

Det vil jeg også gøre, men skal jeg så bytte rundt på alle siderne (hvis du
kikker på en af undersiderne, kan du se, at jeg også har velkomst menuen
øverst), hvis ja, hvad skal så være øverst, hvis vi tager det der handler om
> [...]

> så er det også meget lettere at få andre til at linke til siden. Og
> links til din side fra mere velbesøgte sider er noget af det, der er

Korrekt, så er det bare med, hvordan man får andre til at linke til
siden.

> Håber du kan bruge lidt af ovenstående.

Selvfølgelig kan jeg det.