JavaScript til afspilning af musik
Fra : Iben Louise Birkkjær

Dato : 22-03-07 11:12

Hej

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde et JavaScript til at
afspille musik på en hjemmeside med (bare rolig, det er ikke min
idé, at der skal være musik på siden ;) )

Scriptet skal fungere således, at det starter musikken, når
brugeren kommer ind på siden. Musikken skal så fortsætte når der
klikkes rundt på siden (altså ikke genstarte hver gang en ny side
loades). Der skal også være en knap til at stoppe musikken igen.

Er der et klogt hovede derude, der har en idé til, hvordan det
kan løses?

Venlig hilsen
Iben Louise

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-03-07 18:16

Iben Louise Birkkjær <iben_louise@hotmail.com> skrev :

>Er der et klogt hovede derude, der har en idé til, hvordan det
>kan løses?

Kun ved hjælp af frames, hvor du så har musikken i en skjult
frame.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Rune Jensen

Dato : 23-03-07 21:25

"Kerim Ellentoft" skrev i en meddelelse ...

> Kun ved hjælp af frames, hvor du så har musikken i en skjult
> frame.

Man kan formodentlig lave en pop-under, hvor koden til musikafspilning
ligger? Det har så den fordel, at musikken automatisk bliver slået fra, hvis
man har pop-up-stopper

Jeg har iøvrigt selv for en menneskealder siden søgt efter et script til
afspilning af lyd (godt nok ved hover over billede, altså ikke automatisk
afspilning ved sidestart), men jeg tror kun det er Flash, som virker i alle
browsere.

Det næste og indtil signaturen, kan du evt. springe over, hvis du ikke gider
læse moralprædken.

Med mindre, at det er én, som er meget stivnakket, så brug det argument, at
hvis brugeren sidder og hører musik (f.eks. Eurodance), og lander på en side
med automatisk musik med Tchaikovskys bedste - så har du lige mistet en
kunde. Eurodance på 140 BPM og 1812 overturen går bare ikke i spænd sammen.
Det er så endnu værre, hvis brugeren skyper og surfer samtidigt. Så skal du
se, hvor hurtigt, man kan hitte tilbageknappen i browseren/resetknappen på
PCen/hive stikket ud af væggen og aldrig vende tilbage til din side.
Argumentet plejer at virke. Det er jo din opgave, som webdesigner at vejlede
kunderne, når de er på glatis

MVH
Rune Jensen

--
WinAMP: DJ Sammy - Long way to go

Fra : Iben Louise Birkkjær

Dato : 26-03-07 14:06

Hej Rune

Tak for rådet. Jeg ved godt, at det slet ikke er god kotume at lægge musik og
har haft diskussionen med kunden. Men firmaets direktør VIL have musik på siden
på trods af godt argumenter og himmelvendte øjne fra min side :(

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-03-07 17:34

"Iben Louise Birkkjær" skrev i en meddelelse...

> [...]
> siden
> på trods af godt argumenter og himmelvendte øjne fra min side :(

....nåh, men du har i det mindste forsøgt

MVH
Rune Jensen

Fra : Iben Louise Birkkjær

Dato : 26-03-07 14:07

Hej Kerim

Tak for dit bud på en løsning. Jeg tror dog, jeg prøver noget
Flash, da det ikke kan gå med frames på siden.

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-03-07 21:14

Iben Louise Birkkjær skrev:

> da det ikke kan gå med frames på siden.

Hvordan kan det så gå med musik på siden?

Din kunde hygger sig sikkert fint til musikken, men
alle hendes brugere flygter. Se også
http://html-faq.dk/2017.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : oz3lx,René

Dato : 26-03-07 15:06

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Kun ved hjælp af frames, hvor du så har musikken i en skjult
> frame.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

ja ja ja millioner tror på gud, jesus, muhammed, allah og og havd de nu
hedder
og millioner tror på små grønne mars mænd men hvem har nogensinde set nogen
af ?? INGEN
og det er der heller aldrig nogen der kommer til.

og dem som mener at islam er den eneste og sande religion skulle have
stukket
en STOR, FED OG TYK amerikansk raket op i røven, hvor på der står :
FUCK MUHAMMED.

(René 1962, vers 1 og 2)
Ateist ikke troende

Fra : Iben Louise Birkkjær

Dato : 29-03-07 15:57

Kære René

Tak for dit meget konstruktive forsøg på at gøre mit post til en religiøs
diskussion. Det skal du vide at jeg sætte stor pris på. Især når du nu har så
gode argumenter for din mening og forslag til en løsning.

Jeg er dog ikke helt enig i dit synspunkt. Jeg er nemlig også ateist, men så
sikker i min overbevisning, at jeg godt kan rumme at andre mennesker er af en
anden mening end mig selv. Det kunne du måske lære lidt af?

De venligste hilsner fra
Iben Louise