JavaScript til rotation af baggrundsbilled~
Fra : Iben Louise Birkkjær

Dato : 22-03-07 10:56

Hej med jer.

Jeg håber, at i kloge mennesker kan hjælpe mig med nedenstående:

Jeg skal bruge et JavaScript, der kan rotere et baggrundsbillede
i en tabel således at billedet skifter hver gang siden opdateres.

Jeg har ledt og fundet dette script:

<script type="text/javascript">

var elementID = "divone"; // ID of element to change the
background of, or "BODY" for body
var bgs = new Array(); // Possible backgrounds
bgs[0] = "Img01.jpg";
bgs[1] = "Img02.jpg";
bgs[2] = "Img03.jpg";

var rand = Math.floor(Math.random % bgs.length);

(elementID == "BODY" ? document.body :
document.getElementById(elementID)).style.backgroundImage =
"url(" + bgs[rand] + ")";
</script>

Men jeg kan ikke få det til at funke. Jeg har både prøvet at give
tabellen og selve cellen id'et divone.

Kan i hjælpe?

Venlig hilsen
Iben Louise

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-03-07 00:37

Iben Louise Birkkjær <iben_louise@hotmail.com> writes:

> var rand = Math.floor(Math.random % bgs.length);

Skulle være:
var rand = Math.floor(Math.random() * bgs.length);

/L

Fra : Iben Louise Birkkjær

Dato : 26-03-07 14:08

Hej

Ja, det fandt jeg også ud af... med hjælp fra en programmør :D

Fra : Otto Motzfeldt

Dato : 02-12-08 14:01

Hej Jeg har forsøgt mig frem, men kan ikke få det til at virke.
Skal det hele være i head-sektionen? Hvad skal være i den table,
hvor jeg gerne vil have baggrundsbilledet?

Håber at I kan hjælpe, på forhånden mange tak.

Hilsen Otto

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-12-08 15:24

Otto Motzfeldt skrev:
> Hej Jeg har forsøgt mig frem, men kan ikke få det til at virke.
> Skal det hele være i head-sektionen? Hvad skal være i den table,
> hvor jeg gerne vil have baggrundsbilledet?

Du spørger om det samme som Iben har spurgt om. Det
kan man godt blive lidt forvirret af.

Det du ønsker, som jeg forstår det, at vise forskellige
billeder på din webside, hver gang siden indlæses.

Her er et eksempel på, hvordan du kan gøre det:
file:///C:/web/webdesign101/showcase/adrotator/randomonload.html

Al kode er på siden, så du kan bare bruge browserens
Vis kilde funktion til at kopiere det.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Christian Kragh

Dato : 02-12-08 15:36

> Her er et eksempel på, hvordan du kan gøre det:
> file:///C:/web/webdesign101/showcase/adrotator/randomonload.html

Du linker til en side lokalt hos dig.

Christian

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-12-08 16:42