Flytte mails fra Entourage til Outlook
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 21-03-07 08:14

Hej NG,

Jeg har en Mac med Entourage - men skal nu til at arbejde på PC. Jeg har en
meget stor bunke mails, som jeg skal have flyttet med over på PC'en.

De "kloge" folk, som jeg har konsulteret, siger at det er besværligt, og der
ikke umiddelbart findes nogle eksport/import muligheder for dette. Kan det
passe?

Jeg har Max OSX, service release 1. Entourage er ver. 10.1.6. Det hele skal
flyttes over på Windows XP.

Er der nogen der har et bud?

/Bjarne

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-03-07 15:08

Bjarne Jensen skrev:

> Er der nogen der har et bud?
>
> /Bjarne

Hvis du har en mail konto der kan køre IMAP kunne du jo flytte dem over
på den i mellemtiden, og tilbage igen når du har den nye maskine.

Mvh
TKJ

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-03-07 21:45

Bjarne Jensen <bjarnejensen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> passe?
>
> Jeg har Max OSX, service release 1. Entourage er ver. 10.1.6. Det hele skal

Jeg kan ikke hjælpe med oplysninger om at flyette dine mails, men jeg
har fornylig skulle kopierer fra adressebogen. Jeg endte med at bruge
"Forward as vcard" i Contact menuen (når man har adressebogen åben). Min
En'rage er godt nok v11 (Office 2004).

Med åben adressebog går man ind og Command klikker alle de adresser man
vil flytte først. Så får man alle kontakterne overført som vcards i
vedlagt file i en e-mail som man kan sende til sig selv og hente ind i
f.eks Outlook (2002/Xp). Du skal op og slette i Subject-linien, inden du
sender fordi den kan gå hen og blive meget lang.

Det er så forholdsvis nemt derfra at få dem korrekt formatteret ind i
Outlooks kontakter.

Jeg ved problemet med overførsler fra En'rage har været behandlet ofte i
nyhedsgruppen:

microsoft.public.mac.office.entourage

Prøv at se efter om du kan finde noget der. Jeg bruger nyhedsserveren
news.microsoft.com til de nyhedsgrupper.