Udskifte links i documentet...
Fra : Dimsen

Dato : 21-03-07 01:25

Hejsa.

Jeg prøver at lave lidt sikkerhed på min side. Altså, de links
(efter en liste på en *.js fil) bliver udskiftet med nogle andre.

Det er sådan, at jeg kan lave advarsel til mine brugere. Hvis nu
en f.eks. skriver http://errorsafe.dk , vil den bliver udskiftet
med http://MINSIDE.dk/advarsel/errorsafe.html

- Den lille dims.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-03-07 11:12

Dimsen skrev:
> [...]
> (efter en liste på en *.js fil) bliver udskiftet med nogle andre.
>
> Det er sådan, at jeg kan lave advarsel til mine brugere. Hvis nu

Skriver hvor? Hvis det drejer sig om, at du
vil forsyne et domæne med en omdirigering, er
det ganske let - hvis det er dig der ejer
domænet. Ellers ville jeg straks omdirigere
alle http://google.dk til mit websted.

> med http://MINSIDE.dk/advarsel/errorsafe.html

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-03-07 11:54

Den 21-03-07 11.11 skrev Jørgen Farum Jensen følgende:

> Ellers ville jeg straks omdirigere
> alle http://google.dk til mit websted.

Du kan opnå samme effekt ved at trykke på webserverens slukknap.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til trykte opgaver.

Fra : Dimsen

Dato : 21-03-07 15:19

Hvad mener i med det?

Jeg vil bare ha' at de links bliver "replaced".

Har i ikke en kode der gør det?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-03-07 15:40

Den 21-03-07 15.19 skrev Dimsen følgende:
> Hvad mener i med det?

Vi ved ikke, hvad du mener. Jørgen gætter, og jeg drejer tråden over i
noget helt andet med min kommentar til Jørgen.

> Jeg vil bare ha' at de links bliver "replaced".

Prøv at forklare lidt nærmere, hvad det er du vil. Hvem er dine brugere,
dem der besøger din hjemmeside, eller brugere på et firmanetværk? Hvor
indtaster de den adresse, du gerne vil ændre?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-03-07 15:52

Kim Ludvigsen skrev:

> Du kan opnå samme effekt ved at trykke på webserverens slukknap.

????

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-03-07 16:29

Den 21-03-07 15.52 skrev Jørgen Farum Jensen følgende:

> ????

Medmindre din webserver har en ekstrem stor båndbredde vil en
omdirigering af google.dk sikkert virke som et DoS-angreb, så serveren
går ned eller i bedste fald bare bliver så overbebyrdet, at den ikke kan
svare på forespørgsler til din side. Altså det samme som hvis du
trykker på slukknappen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Dimsen

Dato : 21-03-07 17:39

Jeg skal kun ha' en kode, der erstatter links. Det kan f.eks. være i en
formular. Denne del af Usenet handler ikke om serveren, men scripts.

Fra : Leif Neland

Dato : 22-03-07 03:44

Dimsen wrote:
> Jeg skal kun ha' en kode, der erstatter links. Det kan f.eks. være i
> en formular. Denne del af Usenet handler ikke om serveren, men
> scripts.

Der er vist stadig ingen, der fatter, hvad du mener.

Jeg gør tivertfald ikke.

Leif

Fra : Martin

Dato : 22-03-07 04:57

Dimsen wrote:
> Jeg skal kun ha' en kode, der erstatter links. Det kan f.eks. være i en
> formular. Denne del af Usenet handler ikke om serveren, men scripts.

Hvis du bruger Apache som webserver, og har adgang til .htaccess så er
der her en masse muligheder

Et par eks.
<http://mbn.smartlog.dk/32222_Modul_rewrite_eksempler.html>
<http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/mod_rewrite.html>
<http://www.modrewrite.com/>

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-03-07 04:36

Dimsen skrev:

> Hvis nu en f.eks. skriver http://errorsafe.dk , vil den
> blive udskiftet

Lad dog folk hente hvad de har lyst til - du griber ind
i folks frie valg.

Bliver jeg omdirigeret til noget andet end det jeg taster
ind, ville jeg blive dybt irriteret - og finde et andet sted
at gå hen

Kom med et link til din side, så vi kan se hvad det
drejer sig om!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dimsen

Dato : 22-03-07 12:04

Tak ellers for hjælpen ( især Martin, du er altid til hjælp ;) ).
Men jeg har fundet en kode der erstatter links i PHP.

Men Martin, jeg kommer også nok til at bruge den Mod-Rewrite en dag.

- Dim