Hvad er SM-buscontroller ?
Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-03-07 19:24

Har installeret vista på et nForce2 bundkort, som desværre ikke er
understøttet..(flot nvidia)..

Der er en "sm-buscontroller" i enhedshåndtering som ikke er installeret.

Aktuelt står den listed som:
PCI\VEN_10DE&DEV_0064&SUBSYS_0C111043&REV_A2
PCI\VEN_10DE&DEV_0064&SUBSYS_0C111043
PCI\VEN_10DE&DEV_0064&CC_0C0500
PCI\VEN_10DE&DEV_0064&CC_0C05

Nogen som ved hvad funktion den System Management buscontroller rent faktisk
har, og hvad de faktiske ulemper ved ikke at have den installeret er?

Har erfaret at man kan bruge driveren fra nForce4 men det giver stadigvæk
ikke svar på mit spørgsmål.

Fra : Taba

Dato : 21-03-07 09:31

> Nogen som ved hvad funktion den System Management buscontroller rent
> faktisk har, og hvad de faktiske ulemper ved ikke at have den installeret
> er?

I dette indlæg
http://groups.google.dk/group/microsoft.public.windowsxp.general/browse_thread/thread/257a5c2342ae4c2a/ed1f7030e7a34ce2?lnk=st&q=what+is+sm+bus+controller&rnum=2&hl=da#ed1f7030e7a34ce2
skrives der:

"[...] the SM BUS controller is the System Management Bus controller (on the
motherboard .. as in 'Winbond chip' etc. It handles the motherboard
management functions of temperature, voltage, and fan speed monitoring."

Jeg har altid installeret det, men om ovenstående funktioner ikke vil virke
uden driveren kan du da hurtigt finde ud af (og skrive svaret herinde)

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum