MS Windows
briani 27239
langsom netværk i xp
Fra : Sack

Dato : 20-03-07 17:12

jeg har delt min hus med trådløst netværk og med kablet net
jeg syntes at det virker langsomt, uanset hvilken forbindelsetype jeg
benytter
teoretisk skulle jeg kunne trække 44mbit ud at det trådløse men det nå
sjældent op på det halve.
Det er fuld styrke på signalet men aligevel kommer der ikke fart på

det er lidt det samme med der faste net, den burge kune køre 100mbit
men sjældent over 60-70 mbit

hvorfor sker det ?
jeg benytter d-link i hele huset.

mike

Fra : Taba

Dato : 21-03-07 08:47

> teoretisk skulle jeg kunne trække 44mbit ud at det trådløse men det nå
> sjældent op på det halve.
> Det er fuld styrke på signalet men aligevel kommer der ikke fart på

Du mener vel 54 mbit? Anyway, der er en del overhead data på WIFI så du kna
ikke se samme nyttevirkning af båndbredden som du kan ved f.eks. Ethernet
(almindelig kablet net). Det kan du læse om her (samme for .11g standard):
http://compnetworking.about.com/od/wirelessfaqs/f/maxspeed80211b.htm

> det er lidt det samme med der faste net, den burge kune køre 100mbit
> men sjældent over 60-70 mbit

Der var engang i Windows XP vor man skulle slå 2+% reservering af
båndbredden fra for at kunne bruge det maksimale af sin LAN forbindelse. Kan
det mon være det? http://www.realtechnews.com/posts/3113 (forudsat det er
Windows XP du bruger).

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : Taba

Dato : 21-03-07 08:51

> Der var engang i Windows XP vor man skulle slå 2+% reservering af
> båndbredden fra for at kunne bruge det maksimale af sin LAN forbindelse.
> [...]

Lidt research har vist sig at det ikk rigtigt hjælper noget alligevel (læs
evt. kommentarene til ovenstående link).

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum