/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Afinstallere Vista - installere XP
Fra : Annelise


Dato : 20-03-07 14:27

Jeg har købt Medion Notebook med Vista i Aldi 1-2-2007.

Mine mest brugte programmer der kørte fint i XP, kan tilsyneladende ikke
køre i Vista.
Kan jeg afinstallere Vista, og installere XP? Kan der blive nogen problemer
ved det?

(Jeg har her i gruppen set, at nogen kører både Vista og XP - ???)

Mvh.
Annelise



 
 
Ole C (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 20-03-07 14:42

Annelise skrev blandt andet:

> Jeg har købt Medion Notebook med Vista i Aldi 1-2-2007.
>
> Mine mest brugte programmer der kørte fint i XP, kan tilsyneladende
> ikke køre i Vista.
> Kan jeg afinstallere Vista, og installere XP? Kan der blive nogen
> problemer ved det?
>
> (Jeg har her i gruppen set, at nogen kører både Vista og XP - ???)

På maskiner med præinstallation af styresystem som din, vil jeg mene at det
bliver noget rod at forsøge at lægge endnu et styresystem ind, da maskinen
formentlig er sat specielt op med en partition til regeneration etc.
Sådan var det da på min Medion, da jeg købte den for flere år siden.
Der burde imidlertid ikke være noget i vejen for at rydde hele disken og
starte forfra med at installere en XP og oprette de partitioner du ønsker,
men derefter skal nok ikke regne med at få hjælp fra Medion Service Center
hvis du har problemer.

--
vh
Ole C.


Ukendt (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-07 17:27



"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:45ffe4b3$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> På maskiner med præinstallation af styresystem som din, vil jeg mene at
det
> bliver noget rod at forsøge at lægge endnu et styresystem ind, da maskinen
> formentlig er sat specielt op med en partition til regeneration etc.
> Sådan var det da på min Medion, da jeg købte den for flere år siden.
> Der burde imidlertid ikke være noget i vejen for at rydde hele disken og
> starte forfra med at installere en XP og oprette de partitioner du ønsker,
> men derefter skal nok ikke regne med at få hjælp fra Medion Service Center
> hvis du har problemer.
>
> --
> vh
> Ole C.
_____________________

Det med hjælpen har du sikkert ret i, selv om jeg dog ville synes at det er
mærkeligt, hvis de ikke vil hjælpe med PC-problemer som ikke har noget med
Vista at gøre. Det er da 2 forskellige ting?

Hilsen
Annelise




..::JMJ::.. (20-03-2007)
Kommentar
Fra : ..::JMJ::..


Dato : 20-03-07 15:47

Annelise skrev:

> Jeg har købt Medion Notebook med Vista i Aldi 1-2-2007.
>
> Mine mest brugte programmer der kørte fint i XP, kan tilsyneladende
> ikke køre i Vista. Kan jeg afinstallere Vista, og installere XP? Kan
> der blive nogen problemer ved det?
>
> (Jeg har her i gruppen set, at nogen kører både Vista og XP - ???)
>
> Mvh.
> Annelise

Jeg har også oplevet, at nogle programmer ikke pt er så glad for Vista,
men langt de fleste har jeg dog fået til at fungere. Hvilke programmer
er det du ikke kan køre?
Et fif til at få noget skovlet ind som Vista'en ikke bryder sig om, er
at starte Vista i "clean boot", installere programmet, og derefter
boot'e normalt igen. Ved ikke om det kan være en hjælp?
...::JMJ::..

--


Ukendt (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-07 16:58

Tak for svar til både Ole og JMJ.

Lige nu har jeg fået et svar fra Medions hotline:
______________________________
Hej.

Det skulle ikke være noget problem at installere XP.
Jeg kan dog ikke garantere at det vil fungere 100%.

___________________________________________
Hvis du ønsker, at besvare denne mail bedes du venligst notere dit
telefonnummer / kundenummer i mailen, samt medsende den foreløbige mail
korrespondance omhandlende emnet.

Med venlig hilsen / Best Regards

Compare Support A/S
Computer og IT service
Meterbuen 6-12, Bygning 8
2740 Skovlunde
Hotline +45 70204233
Fax. +45 70204224
hotline@compare-support.dk
________________________________

Hvorfor mon det ikke skulle fungere perfekt?

Mvh.
Annelise



"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:xn0f3xpcy87lu8000@news.inet.tele.dk...
> Annelise skrev:
>
>> Jeg har købt Medion Notebook med Vista i Aldi 1-2-2007.
>>
>> Mine mest brugte programmer der kørte fint i XP, kan tilsyneladende
>> ikke køre i Vista. Kan jeg afinstallere Vista, og installere XP? Kan
>> der blive nogen problemer ved det?
>>
>> (Jeg har her i gruppen set, at nogen kører både Vista og XP - ???)
>>
>> Mvh.
>> Annelise
>
> Jeg har også oplevet, at nogle programmer ikke pt er så glad for Vista,
> men langt de fleste har jeg dog fået til at fungere. Hvilke programmer
> er det du ikke kan køre?
> Et fif til at få noget skovlet ind som Vista'en ikke bryder sig om, er
> at starte Vista i "clean boot", installere programmet, og derefter
> boot'e normalt igen. Ved ikke om det kan være en hjælp?
> ..::JMJ::..
>
> --
>


Ukendt (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-07 17:14

Til JMJ

Det er navnlig mit slægtsforskningsprogram og mit fotobehandlingsprogram
der bliver lukket ned af Vista. Der ligger 16 års arbejde - og da jeg er
årgang 1929, vil jeg jo meget gerne gøre det færdig inden jeg stiller
træskoene.
Jeg købte den bærbare p.gr.af pladsmangel, og ikke fordi jeg var syg efter
at få Vista. Da jeg hidtil ikke har haft nævneværdige problemer med de
forskellige Windows-udgaver, drømte jeg slet ikke om, at det ville ske nu!

Hilsen
Annelise


emj (20-03-2007)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 20-03-07 17:42

"Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk> skrev:

>Det er navnlig mit slægtsforskningsprogram og mit fotobehandlingsprogram
>der bliver lukket ned af Vista.

Har du undersøgt om der er kommet opdateringer til de to programmer på
producenternes hjemmeside?
Der dukker jo flere og flere programopdateringer op til Vista.

Hilsen emj

Ukendt (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-07 22:33


Ja, jeg har været ine på deres hjemmesider - men det går lidt langsomt med
at lave disse drivere.

Hilsen
Annelise
____________________

"emj" <emj@> skrev i meddelelsen
news:qk3003tmlevrhvia1c041ev28a9u4i4r2c@4ax.com...
> "Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk> skrev:
>
>>Det er navnlig mit slægtsforskningsprogram og mit fotobehandlingsprogram
>>der bliver lukket ned af Vista.
>
> Har du undersøgt om der er kommet opdateringer til de to programmer på
> producenternes hjemmeside?
> Der dukker jo flere og flere programopdateringer op til Vista.
>
> Hilsen emj


Pico (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 20-03-07 22:10

Annelise wrote:
> Til JMJ
>
> Det er navnlig mit slægtsforskningsprogram og mit
> fotobehandlingsprogram der bliver lukket ned af Vista. Der ligger 16
> års arbejde - og da jeg er årgang 1929, vil jeg jo meget gerne gøre
> det færdig inden jeg stiller træskoene.
> Jeg købte den bærbare p.gr.af pladsmangel, og ikke fordi jeg var syg

Det er måske lidt sent nu, men hvis din gamle PC bare mangler plads kan den
skaffes uden problemer ved at anskaffe en extern USB harddisk. Du kan jo evt
kørere de 2 programmer på den gamle og så ellers bruge din, sansynligvis,
lækre nye Pc til alt andet.
--
MVH
Pico

> efter at få Vista. Da jeg hidtil ikke har haft nævneværdige problemer
> med de forskellige Windows-udgaver, drømte jeg slet ikke om, at det
> ville ske nu!
> Hilsen
> Annelise



Andreas Lorensen (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Andreas Lorensen


Dato : 20-03-07 22:19

Pico skrev:
> Annelise wrote:
> Det er måske lidt sent nu, men hvis din gamle PC bare mangler plads kan den
> skaffes uden problemer ved at anskaffe en extern USB harddisk. Du kan jo evt
> kørere de 2 programmer på den gamle og så ellers bruge din, sansynligvis,
> lækre nye Pc til alt andet.

Det kunne også være en mulighed at installere en virtuel maskine med den
gamle windows i og deri køre de gamle programmer.

Det giver også mulighed for at let at flytte installationen til andre
maskiner (næste gang der udskiftes computer)

/A

Ukendt (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-07 22:47


"Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> skrev i meddelelsen
news:46004fb9$0$52151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Pico skrev:
>> Annelise wrote:
>> Det er måske lidt sent nu, men hvis din gamle PC bare mangler plads kan
>> den skaffes uden problemer ved at anskaffe en extern USB harddisk. Du kan
>> jo evt kørere de 2 programmer på den gamle og så ellers bruge din,
>> sansynligvis, lækre nye Pc til alt andet.
>
> Det kunne også være en mulighed at installere en virtuel maskine med den
> gamle windows i og deri køre de gamle programmer.
>
> Det giver også mulighed for at let at flytte installationen til andre
> maskiner (næste gang der udskiftes computer)
>
> /A

Jeg tror godt jeg vil vente lidt med at anskaffe endnu en ny PC!


Ukendt (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-07 22:45


"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:46004e19$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Annelise wrote:
>> >>>>
Det er navnlig mit slægtsforskningsprogram og mit
>> fotobehandlingsprogram der bliver lukket ned af Vista. Der ligger 16
>> års arbejde - og da jeg er årgang 1929, vil jeg jo meget gerne gøre
>> det færdig inden jeg stiller træskoene.
>> Jeg købte den bærbare p.gr.af pladsmangel, og ikke fordi jeg var syg
>
> Det er måske lidt sent nu, men hvis din gamle PC bare mangler plads kan
> den skaffes uden problemer ved at anskaffe en extern USB harddisk. Du kan
> jo evt kørere de 2 programmer på den gamle og så ellers bruge din,
> sansynligvis, lækre nye Pc til alt andet.
> --
> MVH
> Pico

Ja, det er lidt sent - det var ikke i min PC der manglede plads, det var i
min lejlighed
Jeg fik overført alle programmer, og lige i første omgang så alt fint ud, og
så røg den stationære ud til mit barnebarn. Da jeg ville begynde at arbejde
med programmene, begyndte Vista at
lukke dem ned.
___________________________________


>
>> efter at få Vista. Da jeg hidtil ikke har haft nævneværdige problemer
>> med de forskellige Windows-udgaver, drømte jeg slet ikke om, at det
>> ville ske nu!
>> Hilsen
>> Annelise
>
>


Kurt B. Andersen (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 20-03-07 23:05


"Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk> skrev i en meddelelse
news:4ea85$46000887$55187d7c$4465@news.arrownet.dk...
> Til JMJ
>
> Det er navnlig mit slægtsforskningsprogram og mit fotobehandlingsprogram
> der bliver lukket ned af Vista.

Har disse programmer et navn? Hvis vi kendte navnene på programmerne, var
der måske nogen, som kunne oplyse om de kan/ikke kan få programmerne til at
virke.

Kurt



Ukendt (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-07 23:17

Det er WinFamily og Ulead Photoimpact XL - og jeg har været i kontact med
begge hjemmesider!

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:46005a8f$0$2457$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk> skrev i en meddelelse
> news:4ea85$46000887$55187d7c$4465@news.arrownet.dk...
>> Til JMJ
>>
>> Det er navnlig mit slægtsforskningsprogram og mit fotobehandlingsprogram
>> der bliver lukket ned af Vista.
>
> Har disse programmer et navn? Hvis vi kendte navnene på programmerne, var
> der måske nogen, som kunne oplyse om de kan/ikke kan få programmerne til
> at virke.
>
> Kurt
>


emj (21-03-2007)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 21-03-07 00:02

"Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk> skrev:

>Ulead Photoimpact XL

Den kan du opdatere til Vista på
http://www.ulead.com/tech/pi/pi_ftp.htm

Hilsen emj

Kurt B. Andersen (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 21-03-07 01:41


"Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk> skrev i en meddelelse
news:7e0c8$46005d95$551878ec$8410@news.arrownet.dk...
> Det er WinFamily og Ulead Photoimpact XL - og jeg har været i kontact med
> begge hjemmesider!
>
emj har givet dig et link til en opdatering til ulead.

Jeg har lige installeret WinFamily v 6.02 på en Vista Ultimate, og jeg kan
ikke se nogen problemer. Installationen forløb gnidningsløst og den demofil
som ligger i programmet kan jeg fint åbne. Jeg har umiddelbart kun mulighed
for at køre den i Shareware versionen.
Du er vel ikke begrænset af nogle brugerbegrænsninger?
Prøv at slå brugerkontistyring fra. Standardbegrænsningen er nærmest ikke
til at leve med.

Kurt



Henning (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 20-03-07 17:20

On Tue, 20 Mar 2007 16:58:01 +0100, "Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk>
wrote:

>Tak for svar til både Ole og JMJ.
>
>Lige nu har jeg fået et svar fra Medions hotline:
>______________________________
>Hej.
>
>Det skulle ikke være noget problem at installere XP.
>Jeg kan dog ikke garantere at det vil fungere 100%.

Det samme som - enten virker det eller også virker det ikke. Hvis det
ikke virker er det ikke vores skyld...

Jeg tror du får problemer med at lægge XP ind - det var oppe at vende
for noget tid siden, der er flere komponenter i maskinen som ikke
understøttes af XP, der er ganske enkelt ikke lavet drivere til den.



Jan Vestergaard (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 20-03-07 18:16

Annelise skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvorfor mon det ikke skulle fungere perfekt?
> Annelise

Det gør det formentlig også - der kan være problemer, hvis Medion
bruger noget specielt hardware, som kræver nogle specielle
drivere, som de har lagt med sammen med PC'en - men ikke er i
XP - men med stort set alle standard dele er det ikke noget
problem.

>>> Mine mest brugte programmer der kørte fint i XP, kan
>>> tilsyneladende ikke køre i Vista.

Vista er stadig lidt mangelfuld mht til understøttelse af
specielle programmer - men i løbet af et års tid bliver den
sikkert helt OK, når alle småskavankerne er rettet

>>> (Jeg har her i gruppen set, at nogen kører både Vista og XP
>>> - ???)

Normalt kan man have XP på det ene drev og så installere Vista på
et andet drev - så kører de fint samtidig med en dualboot menu,
hvor man i opstarten vælger hvilket OS, der skal starte op.

Jeg ved ikke om man kan installere XP efter Vista uden at slette
Vista først ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


Ukendt (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-07 22:53


"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
news:460016cd$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Annelise skrev følgende i et indlæg på Usenet:
>> Hvorfor mon det ikke skulle fungere perfekt?
>> Annelise
>
> Det gør det formentlig også - der kan være problemer, hvis Medion bruger
> noget specielt hardware, som kræver nogle specielle drivere, som de har
> lagt med sammen med PC'en - men ikke er i XP - men med stort set alle
> standard dele er det ikke noget problem.
>
>>>> Mine mest brugte programmer der kørte fint i XP, kan
>>>> tilsyneladende ikke køre i Vista.
>
> Vista er stadig lidt mangelfuld mht til understøttelse af specielle
> programmer - men i løbet af et års tid bliver den sikkert helt OK, når
> alle småskavankerne er rettet
>
>>>> (Jeg har her i gruppen set, at nogen kører både Vista og XP
>>>> - ???)
>
> Normalt kan man have XP på det ene drev og så installere Vista på et andet
> drev - så kører de fint samtidig med en dualboot menu, hvor man i
> opstarten vælger hvilket OS, der skal starte op.
>
> Jeg ved ikke om man kan installere XP efter Vista uden at slette Vista
> først ?
>
> Jan
>
> --
Det har hele tiden været meningen, at Vista skulle fjernes først.

hilsen
Annelise


Ukendt (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-07 23:10


"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
news:460016cd$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Annelise skrev følgende i et indlæg på Usenet:
>> Hvorfor mon det ikke skulle fungere perfekt?
>> Annelise
>
> Det gør det formentlig også - der kan være problemer, hvis Medion bruger
> noget specielt hardware, som kræver nogle specielle drivere, som de har
> lagt med sammen med PC'en - men ikke er i XP - men med stort set alle
> standard dele er det ikke noget problem.
>
>>>> Mine mest brugte programmer der kørte fint i XP, kan
>>>> tilsyneladende ikke køre i Vista.
>
> Vista er stadig lidt mangelfuld mht til understøttelse af specielle
> programmer - men i løbet af et års tid bliver den sikkert helt OK, når
> alle småskavankerne er rettet
>
>>>> (Jeg har her i gruppen set, at nogen kører både Vista og XP
>>>> - ???)
>
> Normalt kan man have XP på det ene drev og så installere Vista på et andet
> drev - så kører de fint samtidig med en dualboot menu, hvor man i
> opstarten vælger hvilket OS, der skal starte op.
>
> Jeg ved ikke om man kan installere XP efter Vista uden at slette Vista
> først ?
>
> Jan
>
> --
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen


Ole C (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 20-03-07 22:21

Annelise skrev blandt andet:

> Tak for svar til både Ole og JMJ.

Selv tak.

> Lige nu har jeg fået et svar fra Medions hotline:
> ______________________________
> Hej.
>
> Det skulle ikke være noget problem at installere XP.
> Jeg kan dog ikke garantere at det vil fungere 100%.

Det er dog ikke helt det samme som at de stiller op på en detaljeret hjælp
hvis du har behov.
Men lad os håbe min skepsis bliver gjort til skamme, for jeg ville nok også
vælge XP-løsningen i dit tilfælde, frem for at bøvle med mere eller mindre
opfindsomme løsninger for at få dine programmer til at fungere på et
styresystem der er så nyt, at alle skavankerne endnu ikke er rettet.
Og XP SP2 er ikke så ringe endda.....
Held og lykke med det!

--
vh
Ole C.


Ukendt (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-07 23:05


"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:46005047$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Annelise skrev blandt andet:
>
>> Tak for svar til både Ole og JMJ.
>
> Selv tak.
>
>> Lige nu har jeg fået et svar fra Medions hotline:
>> ______________________________
>> Hej.
>>
>> Det skulle ikke være noget problem at installere XP.
>> Jeg kan dog ikke garantere at det vil fungere 100%.
>
> Det er dog ikke helt det samme som at de stiller op på en detaljeret hjælp
> hvis du har behov.
> Men lad os håbe min skepsis bliver gjort til skamme, for jeg ville nok
> også vælge XP-løsningen i dit tilfælde, frem for at bøvle med mere eller
> mindre opfindsomme løsninger for at få dine programmer til at fungere på
> et styresystem der er så nyt, at alle skavankerne endnu ikke er rettet.
> Og XP SP2 er ikke så ringe endda.....
> Held og lykke med det!
>
> --
> vh
> Ole C.

Tak for dine gode ønsker! Jeg havde XP SP2 på den stationære, og den
kørte fint, men jeg trængte til at få lidt mere plads i min stue, derfor
faldt jeg for den bærbare, og gik ud fra som givet, at den bare ville køre
OK, ligesom alle tidligere Windowsvers. jeg har haft.

Hilsen
Annelise
>


emj (21-03-2007)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 21-03-07 00:11

"Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk> skrev:

>derfor
>faldt jeg for den bærbare, og gik ud fra som givet, at den bare ville køre
>OK, ligesom alle tidligere Windowsvers. jeg har haft.

Den kører sikkert også perfekt, men det kniber lidt med at
softwareproducenterne kan følge med.

I WinXP kan man fortælle sine gamle programmer, at de skal køre som på
Win95 eller win98 - er der ikke en lignende mulighed i Vista?
Højreklik på programfilen til Winfamly - vælg egenskaber - vælg
fanebladet kompatibilitet - vælg Kør dette program i
kombatibilitetstilstand for - vælg et af de andre styresystemer under
pilen
Hilsen emj

Ukendt (21-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-03-07 13:03

Hej.

Ja, og WinFamily er her kompatibel med XP SP2, men det er Vista revnende
ligeglad med.
Du har også ret i, at softwareproducenterne er noget langsomme i optrækket
hvad drivere angår, men de jeg har været i kontakt med siger at det er
Microsoft der smøler med at give dem de fornødne oplysninger.
Lige nu prøver jeg at hive fat i Medions tyske hjemmeside.
Hilsen
Annelise


"emj" <emj@> skrev i meddelelsen
news:f4q003hm6dhvspuo8ej5giqgia63jteima@4ax.com...
> "Annelise" <lise.b(a)ishotel.dk> skrev:
>
>>derfor
>>faldt jeg for den bærbare, og gik ud fra som givet, at den bare ville køre
>>OK, ligesom alle tidligere Windowsvers. jeg har haft.
>
> Den kører sikkert også perfekt, men det kniber lidt med at
> softwareproducenterne kan følge med.
>
> I WinXP kan man fortælle sine gamle programmer, at de skal køre som på
> Win95 eller win98 - er der ikke en lignende mulighed i Vista?
> Højreklik på programfilen til Winfamly - vælg egenskaber - vælg
> fanebladet kompatibilitet - vælg Kør dette program i
> kombatibilitetstilstand for - vælg et af de andre styresystemer under
> pilen
> Hilsen emj


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste