Fej i IE7, men ikke i IE6
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 20-03-07 19:56

Hej alle sammen.

Jeg har rodet mig ud hvor jeg lige knap kan bunde.
Jeg har rodet en smule med HTML på hobbyplan, men har nu overtaget min
søsters hjemmeside så jeg kan opdaterer den og rette småfejl.

Den er skrevet i php, som jeg slet ikke har kendskab til.
Jeg kan sådan nogenlunde føle mig lidt frem med lidt hjælp mine gamle
(næsten glemte) bekendtskaber med c++

Jeg har opdaget at hjemmesiden ikke opfører sig på samme måde under IE7 som
det gjorde under IE6.

Hjemmesiden er www.janniebaltzer.dk

Under "retailer" kan man i det venstre vindue vælge Denmark eller Spain.
Der efter kommer de forskellige byer frem i centervinduet.
Det er så meningen at man ved at holde musen over de forskellige byer kan få
de enkelte forhandlere frem i højre vindue. Det virker også, men i IE7
skifter den indholdet i det højre vindue selvom man fører musen op igennem
det højre vindue. Det hele virker fint i IE6.

Hvad er der galt med koden? Jeg går ud fra at i selv kan se koden med
funktionen "vis kilde"

Når man sidder og laver en hjemmeside i php. Bruger man så et program ala
Frontpage der gør det hele lidt mere overskueligt eller skiver man bare den
rå kode?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : bonfils

Dato : 20-03-07 22:22

On Tue, 20 Mar 2007 19:56:29 +0100, "Ole Frederiksen"
<baltzer@(SLET_DETTE)mail-online.dk> wrote:

> [...]
>(næsten glemte) bekendtskaber med c++
>
>Jeg har opdaget at hjemmesiden ikke opfører sig på samme måde under IE7 som

Okay. Så er det i HTML'en, problemet ligger. Se nedenfor.

> [...]
>det højre vindue. Det hele virker fint i IE6.
>
>Hvad er der galt med koden? Jeg går ud fra at i selv kan se koden med

Ja og nej.
Din PHP-kode bliver afviklet på serveren og derefter sendt til
browseren som HTML. Dvs. vi kan ikke se din PHP - kun den HTML den
genererer.
Denne HTML vil derfor også være den samme, uanset hvilken browser, der
henter den. Til gengæld kan der så være forskel på, hvordan browserne
fortolker den.

Så vidt jeg umiddelbart kan se, er det noget JavaScript, der fejler.
Prøv evt. at spørge i dk.edb.internet.webdesign.clientside

>Når man sidder og laver en hjemmeside i php. Bruger man så et program ala
>Frontpage der gør det hele lidt mere overskueligt eller skiver man bare den
>rå kode?

Der findes forskellige mere eller mindre "intelligente"
editor-programmer. Men som udgangspunkt tror jeg, langt de fleste
"håndkoder" PHP.

--
bonfils
http://kim.bonfils.com