Data-præsentation.
Fra : Poul Kelså

Dato : 20-03-07 16:44

Hej.

Jeg arbejder med ASP og ACCES.
Nogle værdier er i ACCES defineret som reelle tale med 2
decimaler, men hvis værdien er uden decimaler (f.x. 16,00) får
jeg ikke de 2 decimaler med:
<% response.write Mhr("p1") %>
Er der en måde at tvinge de 2 decimaler frem?

Mvh. Poul

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 20-03-07 19:01

Poul Kelså wrote:
> [...]
> jeg ikke de 2 decimaler med:
> <% response.write Mhr("p1") %>
> Er der en måde at tvinge de 2 decimaler frem?

Funktionen formatnumber()

Se http://www.w3schools.com/vbscript/func_formatnumber.asp

Leif

Fra : Poul Kelså

Dato : 25-03-07 13:46

Leif Neland wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

får

> Funktionen formatnumber()
>
> Se http://www.w3schools.com/vbscript/func_formatnumber.asp
>
> Leif

Hej Leif
Tak for hjælpen. Nu kommer så det næste problem.
Databasen er åbnet i ASP (som jeg opfatter det).
Men variable derfra vil under ingen omstændigheder indgå i
script-statements (igen som jeg ser det).
Nogen der har en løsningsmodel?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-03-07 17:54

On 25 Mar 2007 12:46:07 GMT, Poul Kelså <poul.kelsaa@get2net.dk> wrote:

>Tak for hjælpen. Nu kommer så det næste problem.
>Databasen er åbnet i ASP (som jeg opfatter det).

Ja og nej.

ASP har adgang til datastrukturen i din Access-database gennem ADO
(ActiveX Data Object). ADO indeholder objekter som fx RecordSet,
Connection, Command, Errors osv.

Gennem disse objekters metoder og egenskaber kan du få adgang til at
manipulere dine data.
Det gøres primært gennem SQL-sproget, men der er dog en del flere
muligheder derudover. Se fx:
<url: http://www.w3schools.com/ado/>

ADO er så igen en slags "frontend" for den mere basale datatilgang
gennem OLE-DB, og som gør det muligt at håndtere det gennem
VBScript/JScript, som ikke direkte kan håndtere OLE-DB.

I virkeligheden indeholder MS Access en lignende - men noget mere
avanceret - frontend.

>Men variable derfra vil under ingen omstændigheder indgå i
>script-statements (igen som jeg ser det).

Mener du variable fra dine VBA-moduler i Access?
Nej, dem mener jeg ikke du direkte kan tilgå. De tilhører så at sige
Access's frontend, ikke APSs ADO. (Men det er jeg ikke for sikker på, så
andre må gerne byde ind.)

Der er dog den gen-/omvej, at når du bruger dine (Access-)
script-funktioner i en Access-forespørgsel, så kan du tilgå disse
forespørgsler gennem ADO.

Men normalt vil man nok bygge både sine scripts og forespørgsler op i
ASP. Ved både at have scripts i Access og i ASP, er der to steder, de
skal vedligeholdes, og det kan gøre det svært at bevare overblikket.

>Nogen der har en løsningsmodel?

Hvad er dit præcise problem?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen, Brønshøj

Stop Bush's krige - og Foghs støtte til dem
www.nejtilkrig.dk