html i mail
Fra : rasmus

Dato : 20-03-07 15:43

Hejsa,

Jeg har skrevet en mail og indsat noget html (et par link) og der er i
øvrigt også et billede.

Fint nok - jeg sender det til mig selv og det ser fint ud (bruger outlook
2003). Men ak og ve - tester også modtagelsen i Outlook 97 og føj da ...
billedet er der ikke, links bliver skrevet helt ud (og linjeafstand mv.
virker ikke)

Spørgsmål 1: Hvor mange mon stadig sidder med sådan en gammel Outlook?
(modtagerne er primært offentligt ansatte i kommuner)

Spørgsmål 2: Hvordan sætter man sådan en gammel outlook op til at vise html?

Og nej - jeg har ikke sendt mailen afsted til 400 modtagere endnu

ras

Fra : Thrane

Dato : 21-03-07 07:38

rasmus skrev:
> Hejsa,
>

> Spørgsmål 2: Hvordan sætter man sådan en gammel outlook op til at vise html?

Er det ikke mere et spørgsmål om at du sætte den op så den kan ses af
modtagere der KAN se HTML-mails og så denm der ikke kan?

--
Thrane

Fra : rasmus

Dato : 21-03-07 09:11

"Thrane" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke mere et spørgsmål om at du sætte den op så den kan ses af
> modtagere der KAN se HTML-mails og så denm der ikke kan?

- jo det er det også ...

rsa

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-03-07 17:41

Thrane wrote:

> Er det ikke mere et spørgsmål om at du sætte den op så den kan ses af
> modtagere der KAN se HTML-mails og så denm der ikke kan?

Eller ikke vil se html i mails.

Jeg kører da Outlook 2007, og den viser (efter mit ønske) IKKE html.

Mange phisingangreb kunne undgåes, hvis folk viste lidt mere forståelse
for mediet. Det har aldrig været meningen af emails skulle formateres
med html, scripts, musik o.s.v., og det bliver det heller aldrig (hos mig).

Nå, men til sagen. En mail i html-format kan sagtens indeholde en
version i klar tekst, som klienterne kan vise, hvis de ikke magter html
eller er forhindret af brugeren til at vise html.

--
Benny

Fra : rasmus

Dato : 22-03-07 17:24

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> i klar tekst, som klienterne kan vise, hvis de ikke magter html eller er
> forhindret af brugeren til at vise html.

- hvordan gør man det? Altså hvor laver jeg den version som skal vises hvis
modtageren ikke vil læse html?

ras

Fra : Thrane

Dato : 23-03-07 12:30

Benny Nissen skrev:

> Eller ikke vil se html i mails.

Korrekt...

> Jeg kører da Outlook 2007, og den viser (efter mit ønske) IKKE html.
>
> Det har aldrig været meningen af emails skulle formateres
> med html, scripts, musik o.s.v.

Hvem siger det?

--
Thrane

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-03-07 15:49

Thrane skrev:

> Hvem siger det?

Det siger Benny, der som jeg heller ikke kan fordrage
mail med en masse blinkende dyt og båt, og spiller
de også musik, er de meget tæt på delete-tasten med
den længste finger

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 31-03-07 08:35

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> [...]
> mail med en masse blinkende dyt og båt, og spiller
> de også musik, er de meget tæt på delete-tasten med

Enig, men dermed ikke sagt det aldrig har været meningen...
For så havde Thunderbird, Outlook og lign. nok ikke funktioner indbygget,
hvor man selv kan sætte det til om man vil modtage mails som HTML eller ej.
Så havde de nok HELT udelukket HTML...

--
Thrane