PCMCIA kort med USB tilslutning?
Fra : Dan Andersen

Dato : 19-03-07 19:43

Hvor kan man finde en ekstern PCMCIA slot med USB tilslutning? har søgt på
Google men uden resultat..
På forhånd tak
--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Gamle

Dato : 20-03-07 11:19

Dan Andersen wrote:
> Hvor kan man finde en ekstern PCMCIA slot med USB tilslutning? har
> søgt på Google men uden resultat..
> På forhånd tak

Prøv her.
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=240426&lokation
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2003296&lokation

Mvh.
Torben

Fra : Dan Andersen

Dato : 20-03-07 18:50

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv her.
> http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=240426&lokation
> http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2003296&lokation
>
> Mvh.
> Torben
>
> Nej.. det er ikke den løsning. Muligvis har jeg bekrevet mit behov
> forkert: Min kones Laptop har ikke noget slot til et pcmcia kort. Da hun
> meget gerne vil anvende mit 3G data/telefonkort i form af et pmcia kort
> har hun brug for et eksternt slot til kortet med en USB tilslutning..
Det er således et eksternt slot jeg har brug for

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-03-07 19:05

Dan Andersen wrote:

> Hvor kan man finde en ekstern PCMCIA slot med USB tilslutning? har søgt
> på Google men uden resultat..
> På forhånd tak

Teknisk set er det ikke lige til. PCMCIA er en videreudvikling af ISA bussen
som er direkte mapped til CPU'ens I/O porte og de første 16 mb af
hukommelsen (som det var i gamle dage, nu et det lidt mere kompliceret).
Det betyder at selvom du lavede et interface det er elektrisk kompatibelt
med PCMCIA, så skal du stadig skrive nye drivere til de PCMCIA kort du vil
bruge i den "virtuelle" ISA bus.

Når det er sagt, så er det gjort. Nogle af den første IEEE802.11b kort med
USB tilslutning var PCMCIA kort der sad i en speciel adapter. Jeg har også
set en USB til ISA bro et sted på nettet. Problemet ved begge er det jeg
beskriver ovenfor omkring software. Hvis du alligevel vil binde an på
projektet, skal du sikre dig at dit PCMCIA kort kun bruger PIO. DMA og den
slags er ikke muligt.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Dan Andersen

Dato : 20-03-07 20:11

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> beskriver ovenfor omkring software. Hvis du alligevel vil binde an på
> projektet, skal du sikre dig at dit PCMCIA kort kun bruger PIO. DMA og den

Ok... Jeg troede at det bare var "bare lige". Hvis du finder et link til
noget, der ligner, så vil jeg være meget taknemmelig.

Mvh. Dan

Fra : Gamle

Dato : 20-03-07 21:58

Dan Andersen wrote:
> Ok... Jeg troede at det bare var "bare lige". Hvis du finder et link
> til noget, der ligner, så vil jeg være meget taknemmelig.

http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=307944

Kunne det være dette?

Mvh.
Torben