Computer vil ikke starte mere! Hjælp ønske~
Fra : Anders

Dato : 19-03-07 16:43

Hej,

Jeg er lige flyttet, hvorfor min computer har været uden strøm et par
dage. Da jeg satte den til igen, ville den ikke starte. Der skete bare
intet, når jeg tændte for den!

Jeg prøvede at lade den stå natten over, hvorefter jeg pludselig godt
kunne få liv i den. Herefter har den virket fint, dog med et par
tilfælde af, at der intet skete, når strømmen blev tilsluttet.

Her i dag vil den så ikke tænde igen!

Jeg har prøvet at frakoble alt i kabinettet (blæsere, harddiske, cd-drev
osv), men det hjalp ikke. Når computeren er forbundet til lysnettet, så
lyser en diode på motherboardet, hvilket indikerer, at det modtager
strøm. Men der sker bare intet, når jeg trykker på "on" knappen.

Jeg er næsten sikker på, at den vil komme til at køre igen senere i dag
eller i morgen. Men lige nu vil den bare ikke.

Er der nogen, som har en idé om, hvad der kan være galt?

Det er ikke det lille batteri på motherboardet, da klokken og datoen
altid er korrekt, når jeg endelig får tændt for computeren.

Mit udstyr er ikke jordet, da jeg bor og boede i en lejlighed uden
jordforbindelse.

Anyone?

Anders

Fra : helge.hammer@post4.t~

Dato : 19-03-07 18:09

<45feaf79$0$144$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
Anders <anders@misfeldt.dk> skrev:
> [...]
> lysnettet, så lyser en diode på motherboardet, hvilket indikerer,
> at det modtager strøm. Men der sker bare intet, når jeg trykker på

Din strømforsyning er ved at gå sig en tur. Jeg har lige selv haft
det samme problem.

--
Helge.