e.c 1150
Fra : birgitte sørensen

Dato : 19-03-07 13:18

Jeg havde tænkt mig at lave et site i cmsimple og vil gerne have
en side, der loader (eller "splash page", som Jørgen Farum kalder
det) inden man kommer ind på selve sitet. Er der nogle der kan
hjælpe med hvordan man kombinerer det (gerne kode)?

Jeg har cmsimple liggende på www.ludique.dk.

Venligst
Birgitte Sørensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-03-07 15:08

birgitte sørensen skrev:
> [...]
> det) inden man kommer ind på selve sitet. Er der nogle der kan
> hjælpe med hvordan man kombinerer det (gerne kode)?

Jeg vil da gerne høre, om der er noget galt med
min forklaring på websiden
http://webdesign101.dk/web102/dhtml/splash/statusbarkode.php

Nøglen til opgaven ligger i en forståelse af, at du
først skal lave en side, der omfatter statusbjælken.
Den side har ikke noget at gøre med dit website i øvrigt.

I scriptet ligger en henvisning til den side, der
skal indlæses efter at siden med statusbjælken er
færdig.

Når det er sagt, tilråder jeg ikke brugen af disse
teknikker. Det er som regel til mere irritation end
noget andet, medmindre der er meget store billedmængder
der skal overføres.

Tænk på, at disse artikler er skrevet dengang de fleste
kun havde modemforbindelse til nettet. Det er der ganske
vist stadig mange der har, men de fleste har dog en eller
anden form for bredbåndsforbindelse.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : birgitte sørensen

Dato : 19-03-07 17:13

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> kun havde modemforbindelse til nettet. Det er der ganske
> vist stadig mange der har, men de fleste har dog en eller

Jeg har været i tvivl om metoden, fordi "cmsimple" er et
"nøglefærdigt system".

Men som jeg forstår det, så laver jeg en ny side, som kaldes
index.html. Det vil så sige, at jeg skal omdøbe den eksiterende
index.php, der loader "cmsimple" ? Jeg kan ikke lige gennemskue om
det er et problem!

Den nye side index.html skal indeholde koden til splashsiden: først
et javascript - skal det placeres i head sektionen ? Dernæst en html
kode.

Så skal der laves en side mere, hvor selve grafikken/billederne kører
- og fra denne sendes man så over til selve sitet med
"location.replace("url") " , hvor url er den omdøbte oprindelige
startside (index.php).

Med hensyn til brugen af teknikkerne, så er det ham jeg skal lave
siden til, der har bedt om at få det - jeg har gjort opmærksom på at
det også kan have nogle ulemper.

Fra : birgitte sørensen

Dato : 21-03-07 16:16

birgitte sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Med hensyn til brugen af teknikkerne, så er det ham jeg skal lave
> siden til, der har bedt om at få det - jeg har gjort opmærksom på at

Jeg har nu forsøgt med ovenstående procedure - og siden med "en webside
indlæses" dukker op - men kommer ikke videre! Jeg har ikke ændret noget
i filerne fra
http://webdesign101.dk/web102/dhtml/splash/statusbarkode.php

andet end den destinationsurl, som der skal loades over til. Den har jeg
omdøbt fra index.php til index2.php, da sitet ellers ville åbne med den.
Måske er det også en fejl ??

Ville være taknemmelig for lidt mere hjælp, da jeg som sagt er usikker
på, hvordan denne løsning spiller sammen med CMSIMPLE

Fra : Dennis Munding

Dato : 21-03-07 19:49

Hej Birgitte!
"birgitte sørensen" skrev i en meddelelse:
> Jeg har nu forsøgt med ovenstående procedure - og siden med "en webside
> indlæses" dukker op - men kommer ikke videre! Jeg har ikke ændret noget
> [...]

Nej, og det er det, der er problemet...

Jeg citerer lige fra ovennævnte side:
[CITAT start]
"Bemærk her tegnet -->, der angiver, at jeg har indsat et ulovligt
linieskift for at få koden til at passe på denne webside. Kopierer du denne
kode, skal du huske at fjerne disse tegn."
[CITAT slut]

Du havde glemt at fjerne --> i flere linjer...

> andet end den destinationsurl, som der skal loades over til. Den har jeg
> omdøbt fra index.php til index2.php, da sitet ellers ville åbne med den.
> Måske er det også en fejl ??

Nej, det fungerer fint...

> Ville være taknemmelig for lidt mere hjælp, da jeg som sagt er usikker
> på, hvordan denne løsning spiller sammen med CMSIMPLE

Og jeg har så lavet det færdigt og funktionelt for dig:
http://www.pastebin.dk/index.php?show=3314

Dennis Munding
http://tolkecentret.dk/ - Tolkning, oversættelse, rådgivning og kurser!
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-03-07 20:36

birgitte sørensen skrev:

> [...]
>
> Ville være taknemmelig for lidt mere hjælp, da jeg som sagt er usikker
> på, hvordan denne løsning spiller sammen med CMSIMPLE

Der er jo ikke noget, der skal spille sammen,
din splash page skal blot omdirigere til
den "rigtige" forside.

Hvis du skal have mere hjælp er du nødt til
at komme med et link til den side, du har
problemer med.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : birgitte sørensen

Dato : 23-03-07 00:07

> Der er jo ikke noget, der skal spille sammen,
> din splash page skal blot omdirigere til
> den "rigtige" forside.

Ja, det skyldes jo nok noget begrebsforvirring fra min side...

> Hvis du skal have mere hjælp er du nødt til
> at komme med et link til den side, du har
> problemer med.

Det gjorde jeg allerede i det indledende spørgsmål: