Google Map på k800i
Fra : Jesper

Dato : 13-03-07 17:09

Hejsa,

Hvordan installerer man Google Map på en K800i?

Er der nogen der har et link som man kan taste ind i telefonens
browser?

Med venlig hilsen
Jesper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-03-07 17:45

Jesper skrev:

> Er der nogen der har et link som man kan taste ind i telefonens
> browser?

www.google.com/gmm

Det virkede fint på min Z520i, så det vil jeg tro det også gør på din
K800i. Dog er jeg lidt nervøs for hvad Google Maps koster, for det ser
nemlig ud til at den henter en hel del kilobytes når man navigere rundt
på kortet - og med en MB pris på 10 kr. er det noget der hurtigt løber
op. Har nogen brugt Google Maps til noget videre på mobilen? Og hvad løb
det i så fald op i med hensyn til dataforbrug?

Forhåbentlig vil MB priserne snart falde. Jeg synes det er længe siden
der er sket noget på det felt, og billigere dataoverførsel er nødvendig
for at få fuld glæde af den slags mobile tjenester.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-03-07 23:43

Michael Rasmussen skrev:

> med en MB pris på 10 kr. er det noget der
> hurtigt løber op.

7½ kr. hos UnoTel.
Hans

Fra : P V Jørgensen

Dato : 15-03-07 23:01

> op. Har nogen brugt Google Maps til noget videre på mobilen? Og hvad løb
> det i så fald op i med hensyn til dataforbrug?

Ja, det koster- ca. 100-150KB pr visning svarende til ca. 5-7 kr for omkring
4-5 minutters "surf". Altså ca. lidt dyrere end alm samtale. Det er
ihvertfald min erfaring.

P.V. Jørgensen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-03-07 08:43

P V Jørgensen skrev:

> Ja, det koster- ca. 100-150KB pr visning svarende til ca. 5-7 kr for omkring
> 4-5 minutters "surf". Altså ca. lidt dyrere end alm samtale. Det er
> ihvertfald min erfaring.

Ok, tak. Det bliver så en del sjovere den dag hvor man ikke længere
betaler pr. forbrug, men har en fast pris som ved de fleste
internetforbindelser i dag.

Det er dog også interessant med telefoner der har mulighed for at koble
sig på trådløse (wifi) netværk. Det skal der helt klart være i min næste
telefon, så jeg kan surfe både hurtigt og gratis herhjemme fra.