Joystick på W800i?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-03-07 22:51

Vil prøve i morgen at se om jeg kan få et nyt joystick på min 1½ år gamle
W800i via garantien - men kan nogen derudover fortælle mig om de senere
modeller har et bedre joystick - og i øvrigt: det stick man får monteret i
sin gamle W800: er det mage til dét der så let gik / går i stykker?

Et nyt stick medfører vel i øvrigt en "ny garanti", ikke?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-03-07 23:14

Hans Paulin (6310) skrev:

> Vil prøve i morgen at se om jeg kan få et nyt joystick på min 1½ år
> gamle W800i

Nå, prøver lige først et råd jeg fandt på "Mobildebat":

http://kortlink.dk/3qp9
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-03-07 23:58

Hans Paulin (6310) skrev:

> Et nyt stick medfører vel i øvrigt en "ny garanti", ikke?

"Garanti" har kun noget med en speciel af sælger lovet garanti at
gøre. De fleste mener "reklamationsfrist" eller
"rekelamationsret" når de skriver "garanti".

Reklamationsfristen på selve mobilen ændres ikke af at en del af
den repareres, men der er 2 års reklamationsfrist på
reparationen.

Hvis man gør sælger opmærksom på en mangel inden for
reklamationsfristen, forældes det derved opståede krav først
efter 5 år. Det betyder at hvis*præcis* samme fejl viser sig igen
i løbet af den 5-års-periode, skal sælger udbedre den gratis -
uanset hvor tit det sker.

Det sidste er dog lidt hypotetisk. Dels vil det være sjældent at
en fejl ikke udbedres ordentligt, og dels vil det være få sælgere
der ved at reglerne faktisk er sådan, så de andre vil
formodentlig være tunge at danse med i sådan en sag.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 00:02

Bertel Lund Hansen skrev:

> "Garanti" har kun noget med en speciel af sælger lovet garanti at
> gøre. De fleste mener "reklamationsfrist" eller
> "rekelamationsret" når de skriver "garanti".

Okay

> Reklamationsfristen på selve mobilen ændres ikke af at en del af
> den repareres, men der er 2 års reklamationsfrist på
> reparationen.

Okay

> [...]
> efter 5 år. Det betyder at hvis*præcis* samme fejl viser sig igen
> i løbet af den 5-års-periode, skal sælger udbedre den gratis -

Fint

> Det sidste er dog lidt hypotetisk. Dels vil det være sjældent at
> en fejl ikke udbedres ordentligt,

Mere hvis man nu får samme joystick på igen

> og dels vil det være få sælgere
> der ved at reglerne faktisk er sådan, så de andre vil
> formodentlig være tunge at danse med i sådan en sag.

Dét er så først om et par år

Har i øvrigt i mellemtiden hældt lidt "Caramba" ned i joystikket et par
gange og blæst rent med trykluft bagefter - det er da ikke blevet ringere af
dét i hvert fald
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-03-07 01:16

Hans Paulin (6310) skrev:

> Dét er så først om et par år

Ja, den fornyede reklamationsfrist på den udskiftede del burde
ikke volde problemer.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 06:55

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ja, den fornyede reklamationsfrist på den udskiftede del burde
> ikke volde problemer.

Nej
Hans

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 12-03-07 08:19

Det bliver med det samme du får sat i igen.
Modellen efter din W800i (W810i) har et klart bedre joystick.

Så, hvis jeg var dig, så ville jeg nok få den rep. på garantien, og så sælge
den bagefter, og evt. købe en W810i istedet for.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 08:40

Anders (6400) skrev:

> Det bliver med det samme du får sat i igen.

Ikke så godt :-/

> Modellen efter din W800i (W810i) har et klart bedre joystick.

Den ligner en umiddelbar afløser

> Så, hvis jeg var dig, så ville jeg nok få den rep. på garantien, og
> så sælge den bagefter, og evt. købe en W810i istedet for.

Ja, dét lyder fornuftigt

Ser lige hvorlænge jeg kan holde den gående med "Caramba" og trykluft

Kan dog se at "Phonememory'en" på W810i er på godt den halve værdi af
W800'en - hvad vil dét sige?

Taletid og standbytid er også lidt mindre.
Hans

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 12-03-07 08:57

Kan dog se at "Phonememory'en" på W810i er på godt den halve værdi af
W800'en - hvad vil dét sige?

- Vil gætte på det er telefonens interne hukommelse, men du har jo mulighed
for at sætte et større huk. kort i, hvis det skulle ønskes. Så vidt jeg er
informeret, så skulle den kunne klare til og med 8GB.

Taletid og standbytid er også lidt mindre.

- Man kan ikke få det hele.

W810i'eren, har selvfølgelig også sine svagheder, bl.a. kunne SE godt have
lavet et dæksel over kamera linsen
og tasterne en lille smule større (ala K750'eren).

Hvis du køber den, så køb den sorte udg. den kan også fåes i hvid, men den
bliver meget hurtig beskidt at se på.

Om du så vælger at købe den med el. uden abb. må være
op til dig selv at bestemme, men den er somregel billigere med abb. end
uden.

Men du kan jo lige lave en sammenliging af priserne på nettet, husk at
Debitelshop,dk ikke står med på mobilpriser.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 09:10

Anders (6400) skrev:

> - Vil gætte på det er telefonens interne hukommelse, men du har jo
> mulighed for at sætte et større huk. kort i, hvis det skulle ønskes.
> Så vidt jeg er informeret, så skulle den kunne klare til og med 8GB.

Smider i givet fald bare det 2GB kort i som jeg har i min W800 - hvis det
er.

> W810i'eren, har selvfølgelig også sine svagheder, bl.a. kunne SE godt
> have lavet et dæksel over kamera linsen

Nå, den har ingen dæksel a la W800?

> og tasterne en lille smule større (ala K750'eren).

Som de er på W800 er det fint nok.

> Hvis du køber den, så køb den sorte udg. den kan også fåes i hvid,
> men den bliver meget hurtig beskidt at se på.

Er så vant til hvid fra W800, så dén vælger jeg nok

> Om du så vælger at købe den med el. uden abb. må være
> op til dig selv at bestemme, men den er somregel billigere med abb.
> end uden.

Plejer at købe hos Shopmore - de har den til 2199,- kr.

> Men du kan jo lige lave en sammenliging af priserne på nettet, husk at
> Debitelshop,dk ikke står med på mobilpriser.dk

Plejer at vælge et "sikkert" firma

Ved du - eller andre - om man kan skille ledningen til ørepropperne ad på
midten?

Jeg plejer at køre med nogle gamle Sony Walkman ørepropper da jeg fik ondt i
ørerne af de originale.
Hans

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 12-03-07 09:47

Smider i givet fald bare det 2GB kort i som jeg har i min W800 - hvis det
er.

- Kortet skulle også kunne bruges, men der følger 512 MB med til telefonen
(sidder i).

Som de er på W800 er det fint nok.
- Så er det vel OK, jeg syntes de er lige små nok.

Er så vant til hvid fra W800, så dén vælger jeg nok
- Bestemmer du helt selv.

Plejer at købe hos Shopmore - de har den til 2199,- kr.
- Den kan godt fåes billigere, Bl.a. hos Telia, til 1300,- (simlåst).
Oplåsningen kan jeg klare for en 50,-
Men vil da ikke bestemme, hvor du køber din mobil henne, men der er ingen
grund til at betale mere end, højst nødvendigt.

Ved du - eller andre - om man kan skille ledningen til ørepropperne ad på
midten?
- Det kan man godt.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 12:03

Anders (6400) skrev:

> - Kortet skulle også kunne bruges, men der følger 512 MB med til
> telefonen (sidder i).

Det kunne så i givet fald ryge med W800'eren.

> Som de er på W800 er det fint nok.
> - Så er det vel OK, jeg syntes de er lige små nok.

Okay.

> - Den kan godt fåes billigere, Bl.a. hos Telia, til 1300,- (simlåst).

Men så betaler man vel i ½ år for abbonement?

> Oplåsningen kan jeg klare for en 50,-

Okay.

> Men vil da ikke bestemme, hvor du køber din mobil henne, men der er
> ingen grund til at betale mere end, højst nødvendigt.

Nej nej - Shopmore har hidtil for mig været den gyldne middelvej

> Ved du - eller andre - om man kan skille ledningen til ørepropperne
> ad på midten?
> - Det kan man godt.

Dét lyder godt!

Nu ser jeg lige om Caramba og trykluft kan holde W800'eren i live - hvis
ikke ryger den på auktion!

Tak for hjælpen!
Hans

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 12-03-07 12:09

De 1300,- er inkl. 6 md abb.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 12:22

Anders (6400) skrev:

> De 1300,- er inkl. 6 md abb.

Nå okay!
Hans

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 12-03-07 12:28

Du kan jo selv se efter på mobilpriser.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 13:31

Anders (6400) skrev:

> Du kan jo selv se efter på mobilpriser.dk

Stoler på dig!

Er det kun en pris på nettet? - hvad i en butik i Sønderborg?
Hans

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 12-03-07 16:22

Ifølge Telia's hjemmeside, er det kun via deres hjemmeside den koster 399,-.
Den koster 100,- mere i butikken.

Men det er stadigvæk meget billigere end hos Shopmore.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 23:02

Anders (6400) skrev:

> Ifølge Telia's hjemmeside, er det kun via deres hjemmeside den koster
> 399,-. Den koster 100,- mere i butikken.
>
> Men det er stadigvæk meget billigere end hos Shopmore.

Ja.

Tak igen!
Hans

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 12-03-07 09:50

"Anders (6400)" <spamfighter@sucks.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du køber den, så køb den sorte udg. den kan også fåes i hvid, men den
> bliver meget hurtig beskidt at se på.

Ok ! er det bare mig der ikke forstår overstående )

--
ad

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-03-07 11:59

Awul Dasfilshabeda skrev:

> "Anders (6400)" <spamfighter@sucks.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ok ! er det bare mig der ikke forstår overstående )

Jeg har ingen problemer med at forstå noget dér.
Hans

Fra : Lars C

Dato : 12-03-07 13:30

Awul Dasfilshabeda skrev:

>"Anders (6400)" <spamfighter@sucks.dk> skrev i en meddelelse
>
>Ok ! er det bare mig der ikke forstår overstående )

Det er af "den" og så sparer den/det/han/hun ikke på kommaerne

--
Lars C