SE K750i hvid skærm
Fra : martin

Dato : 10-03-07 22:16

Hej

Jeg har en Sony Ericsson K750i, som ikke rigtig vil som jeg vil mere.

Telefonen står med en hvid skærm hele tiden, telefonen virker som den
plejer, men kan ikke bruges fordi skærmen hele tiden er hvid. Hvis jeg
sætter datakablet til virker telefonen stadig som den plejer, dvs. man kan
overføre data osv.

Den har gjort det en gang før for ca. en måned siden, der fjernede jeg
batteri, sim-kort og memory stick et par gange, og til sidst startede
skærmen igen op som den skal.

Men nu vil den ikke mere, jeg har forsøgt at slukke og tænde mange gange,
men jeg får altid den samme hvide skærm. Jeg har forsøgt at opgradere
firmwaren til nyeste version, men det ændrer ikke på noget.

Hvad kan være galt, og hvad mere kan jeg gøre?

Telefonen er købt brugt, og jeg tvivler på der er garanti på den.

Fra : Søren Blom

Dato : 11-03-07 00:22

"martin" <kaltoft1231@-gmail-spam.com.invalid> skrev

> [...]
> overføre data osv.
>
> Hvad kan være galt, og hvad mere kan jeg gøre?

Prøv at tage kontakt Telecare eller andre der kan opgradere softwaren i
telefonen. Uden at jeg vil lægge hoved på blokken, så tyder det på en
software fejl, som sikkert kan rettes ved at få lagt ny software i
telefonen, det er da i hvert fald et forsøg vær. Hvad en software
opgradering koster ved jeg ikke, men tror ikke det koster en formue.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 11-03-07 06:26

Din LCD skærm er mulgvis defekt, en ny koster ca. 380,- + fragt.

Fra : Peter SD.

Dato : 11-03-07 12:13

Hej.

> Men nu vil den ikke mere, jeg har forsøgt at slukke og tænde mange gange,
> men jeg får altid den samme hvide skærm. Jeg har forsøgt at opgradere
> firmwaren til nyeste version, men det ændrer ikke på noget.

Hardwarefejl, fejl i forbindelserne til skærmen....
- du kan jo som A-6400 skriver, forsøge med en ny skærm, men hvis du ikke
selv kan skifte den, så kan det ret sikkert ikke betale sig....(Og samtidig
er det jo langt fra sikkert at fejlen er i selve skærmen.....)

> og hvad mere kan jeg gøre?

Prøv at kontakte:
http://www.chronograph.dk/

--
Peter

Fra : martin

Dato : 11-03-07 16:19

> [...]
> selv kan skifte den, så kan det ret sikkert ikke betale sig....(Og
> samtidig er det jo langt fra sikkert at fejlen er i selve skærmen.....)

Ok, men det lyder bare mærkeligt da jeg jo har haft samme problem for ca. en
måned siden, hvor den lige pludselig virkede igen...

Martin Kaltoft

Fra : Peter SD.

Dato : 11-03-07 17:41

Hej.

> Ok, men det lyder bare mærkeligt da jeg jo har haft samme problem for ca.
> en måned siden, hvor den lige pludselig virkede igen...

Precis derfor mener jeg ikke at der er fejl i skærmen, men nok nærmere i
forbindelserne mellem skærmen og hovedprintet....
- og precis derfor ville jeg ikke selv prøve med en ny skærm , da problemet
lige så godt kan ligge i tilslutningerne....

Jeg syntes personligt, og hvis det var min telefon, at det er for dyrt at
prøve med en nyskærm i forhold til at telefonen jo stadig er gammel og
brugt, og i forhold til hvad en anden telefon koster...
- men det er jo helt op til dig hvad du vil gøre......

Svjh. er der inde på cellshoppen.dk, en guide til hvordan du skiller din
K750i telefon ad, hvis du kaster dig ud i det.....

--
Peter

Fra : martin

Dato : 11-03-07 19:50

> Precis derfor mener jeg ikke at der er fejl i skærmen, men nok nærmere i
> forbindelserne mellem skærmen og hovedprintet....

Ahh, ok...

> [...]
> brugt, og i forhold til hvad en anden telefon koster...
> - men det er jo helt op til dig hvad du vil gøre......

Har heller ikke i tankerne at købe nye dele til den, netop derfor.

> Svjh. er der inde på cellshoppen.dk, en guide til hvordan du skiller din
> K750i telefon ad, hvis du kaster dig ud i det.....

Jeg har haft den skilt helt ad, og haft skærmen helt afmonteret, men der
er ikke noget synligt i vejen med den, så jeg ved ikke helt hvad jeg gør
nu...

Martin Kaltoft