Samtaler og SMS'er "Hober sig op"?
Fra : Kasper

Dato : 04-03-07 19:25

Hejsa,

Jeg har et mindre problem - og håber at nogle teknik/mobil-proffer kan
gennemskue hvad mit problem måske kunne skyldtes.

Periodisk oplever jeg at min mobil/selskab/?? ikke lader sms'er og
opkald komme frem til tiden.
Det vil sige, at jeg kan opleve at folk har prøvet at ringe til mig i
løbet af dagen og måske sende sms'er - og når jeg så lige tilfældigvis
sender en sms eller foretager et opkald henad dagen, så kommer
sms'erne og beskeder om ubesvarede opkald lige pludselig væltende
ind :/(

Min telefon er en N6100 og med Telmore abonnement/simkort.

Nogle kvalificerede bud på om jeg har problemer med telefonen eller
med Telmore? :)
Hurtige svar modtages med kyshånd da der er gode tilbud på SE-W810i
imorgen til 820 kr (alt inkl.)

VH.
Kasper

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 04-03-07 20:05

"Kasper" <kasper_1981_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>sender en sms eller foretager et opkald henad dagen, så kommer
>sms'erne og beskeder om ubesvarede opkald lige pludselig væltende

Hvor tit sker det?

Er der noget sammenhæng med om telefonen flyttes rundt eller ligger på
køkkenbordet?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 04-03-07 20:08

Har du snakket med Telmore om problemet.
Problemet kan også ligge hos TDC, at der er problemer på deres SMS central.

Det vil ikke være noget dumt valg at skifte til SE'eren.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-07 20:25

Kasper skrev:

> Hurtige svar modtages med kyshånd da der er gode tilbud på SE-W810i
> imorgen til 820 kr (alt inkl.)

Hvor?

--
Bertel

Fra : Kasper

Dato : 04-03-07 21:07

Hej, tak for hurtige svar :)

Til Anders:
Nej har ikke kontaktet Telmore når problemet er der - men det er så
periodisk og kæresten også med Telmore oplever det ikke!

Til Ove:
Hvad jeg har opdaget er det ikke afhængigt af noget der nej....

Tror også problemet er mobilen.... så vil overveje en ny ja... hmm -
Mon nogen specifikt kender til problemet på en N6100 og kan sige
"Jamen du skal da bare ha ordnet antenne-dimsedut" eller noget?
Telefonen er jeg egentligt glad nok for.

Til Bertel:
Den er i Elgigantens reklame med tilbud gældende fra imorgen
Prisen er 1kr. + 120/Mnd TeliaXpress abb (1kr pr. min./sms gratis/
0,29kr pr opkald). + 100 kr i oprettelse ...cirka lig med 820 kr.
[(Har dog regnet lidt på det og det er "kun" cirka 200 jeg sparer ift.
at købe den hos min nuværende udbyder med min forbrugshistorik - så
måske jeg lige slår koldt vand i blodet) Men det virker som et fair
tilbud - nok mest for de der sms'er mere end de ringer ... og det er
altså ikke lige mig! :)]

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-07 21:22

Kasper skrev:

> Den er i Elgigantens reklame med tilbud gældende fra imorgen
> Prisen er 1kr. + 120/Mnd TeliaXpress abb

Det var en skam. Det er to firmaer jeg ikke tør handle med.

--
Bertel

Fra : Carina Hansen

Dato : 04-03-07 21:27

"Kasper" :
[...]

Hvorfor tror du at dit teleselskab ikke vil lade dine opkald og sms komme ud
[...]

Det er højst sandsynligt din telefon der ikke opdaterer sig på nettet, dvs.
den "falder i søvn". Nettet tror din telefon er slukket og sender derfor
ikke kald og sms igennem.
Når du så laver et kald eller sender en sms, tvinger du telefonen på nettet,
og derefter modtager du det som har hobet sig op.

Prøv evt at slukke og tænde din telefon, og du vil ganske sandsynligt opleve
at modtage evt. sms og opkald.

Løsning: En softwareopdatering.

VH
Carina

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-03-07 22:47

> [...]
>sender en sms eller foretager et opkald henad dagen, så kommer
>sms'erne og beskeder om ubesvarede opkald lige pludselig væltende

Løsningen er at slukke og tænde din telefon, mindst en gang om ugen og helst
hver dag.
Når du gør det, så synkronisere din telefon med netværket og dit problem er
løst, sjovt nok er det en "fejl" jeg tit oplever med Nokia telefoner.

Fra : Kasper

Dato : 04-03-07 23:22

Hej Igen,

Tak for flere svar.

Bertel: Telia har jeg ik' erfaring med - Elgiganten er jeg godt
tilfreds med pba. tidligere handler.

Carina og Carsten: Tak for forklaring - det lyder plausibelt! Jeg
kunne jo prøve en overgang at slukke og tænde telefonen hver morgen
(for ja den er praktisk talt aldrig slukket som i antyder)!

Angående software-opdatering så er det aldrig noget jeg har fået gjort
så da telefonen er tre et halvt år gammel nu så er det da en mulighed.
Hvor får man gjort sådan noget - og til hvilke priser ;) ?

Tak;
VH
Kasper