Mp3-ringetone på K750i (SonyEricsson)
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-03-07 16:24

Hej

Jeg er på udkig efter en ny telefon. Jeg har tre krav: Man skal kunne
snakke i den, den skal have bluetooth og man skal kunne bruge egne
mp3-filer som ringetoner.
Punkt 1 går jeg ud fra alle telefoner dækker, selv om de sjældent
skriver noget om det .....

Jeg har nu kig på en SonyEricsson K750i - men kan man bruge egne
mp3-filer som ringetoner på den?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Steffen

Dato : 04-03-07 16:29

Mads Lie Jensen skrev:
> [...]
> skriver noget om det .....
>
> Jeg har nu kig på en SonyEricsson K750i - men kan man bruge egne

Ja det kan du sagtens. Den dækker også de andre krav.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 04-03-07 16:50

Mads Lie Jensen wrote:
> [...]
> skriver noget om det .....
>
> Jeg har nu kig på en SonyEricsson K750i - men kan man bruge egne

jeg vil dog godt advare imod K750i. Det er en god telefon, men
joysticket har det med at blive slidt og det gør telefonen riimelig
ubrugelig. Du bør måske overveje en w810i istedet. Den har en anden type
joystick som jeg selv finder rigtig god. Derudover kan den det du ellers
nævner.

Fra : Peter SD.

Dato : 04-03-07 17:00

Hej.

> jeg vil dog godt advare imod K750i. Det er en god telefon, men joysticket
> har det med at blive slidt

Vrøvl.....!
Vores to har vi haft i hhv. 15 og 12 måneder, og de ligger altid i lommen på
par bukser, på arbejdet og i fritiden....
- og der er ikke skyggen af problemer......

At nogle få har haft en uheldig oplevelse med et defekt joy-stick betyder
ikke at ALLE k750i (og W800i) er noget skod, bare fordi de par stykker har
været dygtige til at hyle op om deres problemer...!

> og det gør telefonen riimelig ubrugelig.

Men sker der endelig noget inden for de to første år, så bliver det
repereret på garantien, det kan der ikke pilles ved.....

> Du bør måske overveje en w810i istedet. Den har en anden type joystick som
> jeg selv finder rigtig god.

Tjaaa, og rimelig ny, så sygdommene i W810i har bare ikke vist sig endnu i
samme grad.....
Stort minus på W810i i forhold til K750i/W800i er at der ikke er
kamera-dæksel på W810i, og det er simpelthen ikke godt, hvis man som jeg
eks. har telefonen i samme lomme som jeg har nøgler mv......

K750i kan klart anbefales.....

--
Peter

Fra : Tonni Madsen

Dato : 04-03-07 17:17

> [...]
> ikke at ALLE k750i (og W800i) er noget skod, bare fordi de par stykker har
> været dygtige til at hyle op om deres problemer...!

Skulle jeg så for at bruge dit eget saglige ord sige Vrøvl! tilbage til
dig...
Bare fordi du har været heldig er det ikke ensbetydende med at ALLE k750i
holder evigt...
Spøj til side...
Jeg vil gi dig helt ret i at det ikke er alle 750i der er problemer med, men
hvis man kikker lidt omkring, så er der faktisk en ret stor del af brugerne
der har haft problemer med det, hvorfor ved jeg ikke (har selv fået skiftet
joystick flere gange i både 700- og 750i,selvom jeg syntes jeg passer godt
på mine telefoner) Så jeg syntes da det er veldig relevant af Mikael at
nævne det...
Jeg vil stadig gerne fremhæve k750i, det er uden sammenligning den bedste
telefon jeg har haft, den har naturligvis et par minuser, men ikke i
nærheden af ligeså mange iriterende punkter som eks min nuværende n73...
Og som nævnt, så er joysticket naturligvis noget der bliver skiftet under
garanti hvis du skulle være uheldig, så det er ikke noget jeg syntes skal
afholde dig fra at vælge den...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 04-03-07 17:20

Peter SD. wrote:
> [...]
> par bukser, på arbejdet og i fritiden....
> - og der er ikke skyggen af problemer......

Den erfaring jeg har ud af 14 (ja 14) K750i telefoner er at alle 14
endte op med at have et joystick der var stort set ubrugelig.

> [...]
>
> Men sker der endelig noget inden for de to første år, så bliver det
> repereret på garantien, det kan der ikke pilles ved.....

Det er rigtigt, men så står man jo i en situation hvor man skal undvære
sin telefon.

> Tjaaa, og rimelig ny, så sygdommene i W810i har bare ikke vist sig endnu i
> samme grad.....
De børnesygdomme K750i er jo joysticket og da det er anderledes på
w810i, så vil den form for fejl ikke ske på den. Jeg har haft min i 5
mdr og har ingen fejl oplevet.

> Stort minus på W810i i forhold til K750i/W800i er at der ikke er
> kamera-dæksel på W810i, og det er simpelthen ikke godt, hvis man som jeg
> eks. har telefonen i samme lomme som jeg har nøgler mv......
Ja det er klart et minus, men nu nævner Mads ikke kameraet som et must,
så det er vel underordnet hvordan det er/dækkes til.

> K750i kan klart anbefales.....

Det kan det skam godt. w810i er bare en bedre telefon i mine øjne.

Fra : Peter SD.

Dato : 04-03-07 17:35

Hej.

> De børnesygdomme K750i er jo joysticket og da det er anderledes på w810i,
> så vil den form for fejl ikke ske på den. Jeg har haft min i 5 mdr og har
> ingen fejl oplevet.

Lad os antage at du rent faktisk havde ret (ikke at du har det), så ville
joystikket faktisk være dårligere på W810i, hvis det allerede på nuværende
tidspunkt var dårligt...

kan vi antage at i har fået et batch med fejl ??
- for dem vi har har absolut ingen fejl.....

Derudover har jeg kendskab til yderligere 3 i omgangskredsen, også uden
fejl......
- men dem har jeg ikke nævnt før i tråden, da der er tale om 3 stk. W800i,
som har precis samme hardware, men ikke var af den model som der blev spurgt
til.....

Det er svært at antage at i kan behandle jeres telefoner ret meget dårligere
end vi gør her i familien......
- at have en telefon i bukselommen, uden taske el.lign (og i mit tilfælde
sammen med nøgler osv), både inde og ude, i frostvejr og sommervarme,
regnvejr og tørvejr, er noget der normalt absolut ikke anbefales.....

--
Peter

Fra : Mikael Schøler

Dato : 04-03-07 18:16

Peter SD. wrote:
> [...]
> joystikket faktisk være dårligere på W810i, hvis det allerede på nuværende
Den forstår jeg ikke? Joysticket på w810i er jo netop af en anden type -
en type som ikke går så nemt i stykker som på K750i.

> kan vi antage at i har fået et batch med fejl ??
> - for dem vi har har absolut ingen fejl.....
Det kan da godt tænkes, men nu er det 14 telefoner hvor de fleste er
købt enkeltvis.

> [...]
> sammen med nøgler osv), både inde og ude, i frostvejr og sommervarme,
> regnvejr og tørvejr, er noget der normalt absolut ikke anbefales.....

I har vel bare været heldige. K750i er i mobilkredse kendt for sit
dårlige joystick.

Fra : Peter SD.

Dato : 04-03-07 20:55

Hej.

> Den forstår jeg ikke? Joysticket på w810i er jo netop af en anden type -
> en type som ikke går så nemt i stykker som på K750i.

Igen (sagt på en anden måde):
Det vil kun tiden vise.......

Hvem kan pt. sige at dette nye "super" joystick er hverken bedre eller
dårligere end det der er på eks. K750i, som jo også fungere perfekt for
mange af os brugere.....

> K750i er i mobilkredse kendt for sit dårlige joystick.

Ja, pga. enkelte "hylere" der har forstået at slå rigtigt på
jungletrommerne....
- og nej, K750i er ikke nær så udbredt kendt for dette påståede pjat, men
W800i er meget kendt for det, hvilket for mig er hylende grinagtigt, da de
to er 100% identiske......

--
Peter

Fra : Carsten & Lisbeth

Dato : 11-03-07 14:25

Prøve at åbne den og rense omkring joystikket, havde selv problemer med ned
funktionen i joystikket, men efter jeg renset den så er der ingen problemer.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 11-03-07 15:23

Carsten & Lisbeth wrote:
> Prøve at åbne den og rense omkring joystikket, havde selv problemer med ned
> funktionen i joystikket, men efter jeg renset den så er der ingen problemer.
>

> "Mikael Schøler" <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Lyder som en god ide men nu har jeg ikke brugt k750i i et ½ år :)

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 04-03-07 17:00

Vil lidt mere oveni, og så købe en W810i istedt for.
Så er du ovre problemet med joysticket, som meget hurtigt bliver slidt i
modellerne op til.

Du får jo 512 MB hukommelse med, hvor der kun er 64 MB til den anden.

Og så er lyden bare 10-4.
Vælger du at købe den simlåst, og gerne vil have den oplåst, så kan jeg låse
den op for 50,-

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-03-07 17:11

"Anders (6400)" <spamfighter@sucks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og så er lyden bare 10-4.
> Vælger du at købe den simlåst, og gerne vil have den oplåst, så kan jeg

Hej Anders,

Skal du have telefonen fysisk for at låse den op?

Mvh.

Martin

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 04-03-07 17:29

Ja, men det tager ikke mange sek.
Har selv lige låst min egen op, den var låst til Telia.

Bryder mig personligt ikke om, at have en mobil der er simlåst.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 04-03-07 17:12

"Anders (6400)" <spamfighter@sucks.dk> skrev i en meddelelse

> Vælger du at købe den simlåst, og gerne vil have den oplåst, så kan jeg
> låse den op for 50,-

Salgsanoncer hører ikke til her Hr And .

--
ad

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 04-03-07 17:20

> [...]
> Vil lidt mere oveni, og så købe en W810i istedt for.
> Så er du ovre problemet med joysticket, som meget hurtigt bliver slidt i

Har stadig en T610 og den er slet ikke slidt eller defekt i joysticket.

Der er intet galt med K750i's joystik, det bliver ikke hurtigt slidt,
problemet er at folk ikke passer ordenligt på deres telefon, så sætte skidt
og lort sig nede i joystik knappen, så den virke dårligt.
En rensning på værkstedet løser ofte problemet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-07 17:34

Carsten (H) skrev:

> Har stadig en T610 og den er slet ikke slidt eller defekt i joysticket.

Jeg har en T610 hvis joystick er upålideligt, og jeg bruger ikke
min mobil ret meget (150 kr. om måneden ved Telmore).

Jeg købte så en K700i for et års tid siden, og nu er dens
joystick begyndt at kikse.

--
Bertel

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-03-07 20:14

On Sun, 4 Mar 2007 17:19:50 +0100, "Carsten \(H\)" <no@mail.thanks>
wrote:

> [...]
>og lort sig nede i joystik knappen, så den virke dårligt.
>En rensning på værkstedet løser ofte problemet.

Jeg har en T68i, dens joystik har jeg intet at udsætte på. Det bruges nu
stort set aldrig - jeg snakker for mellem 5 og 10 kroner om måneden.....

Til gengæld er jeg gartner, og går med min telefon i lommem (på låret)
og selv i en godt lukket lomme og en telefon pakket ind i et etui, så
kommer der altså skidt i.

Så det lyder til at en K750i kan hvad jeg vil have dne skal kunne, men
at den ikke kan li' at bo i min lomme.
Jeg tænker videre....
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Peter SD.

Dato : 04-03-07 21:02

Hej.

> Så det lyder til at en K750i kan hvad jeg vil have dne skal kunne, men
> at den ikke kan li' at bo i min lomme.
> Jeg tænker videre....

Som sagt, vi har vores K750i´ere i lommen på hhv. 12 og 15 måned uden
problemer, og vi er begge håndværkere, og har dem med hver dag, og også med
i lommen over alt i fritiden, uden at det har skabt problemer......

At der skulle kunne komme skidt ind i selve joy-sticket, er simpelthen en
påstand fremsat af en der ikke lige ved hvordan joysticket er opbygget.....

Men en anden mulighed på en rigtig god mobil, kunne være Siemens M65, eller
måske M75........
- men der må du sikkert undvære MP3 ringetonerne vil jeg tro.....
Jeg har en M65 i min anden lomme hver dag på arb., men har aldrig prøvet om
den kan spille MP3, så jeg ved det ikke, men det tror jeg ikke den kan......

--
Peter

Fra : Peter SD.

Dato : 04-03-07 17:22

Hej.

> Vil lidt mere oveni, og så købe en W810i istedt for.
> Så er du ovre problemet med joysticket, som meget hurtigt bliver slidt i
> modellerne op til.

Hold nu op med dit sluder Anders, du må da lige fremlægge nogle tørre tal
for din påstand !!!
- læs iøvrigt mit andet indlæg i tråden......

> Og så er lyden bare 10-4.

Mener i modsætning til lyden på K750 og W800 ??
- der er INGEN hværken hørbare eller målbare forskelle på lyden i en
K750i/W800i og W810i !!

> Vælger du at købe den simlåst, og gerne vil have den oplåst, så kan jeg
> låse den op for 50,-

- ja og miste garantien, flot Anders......!

10-44: STOP NU ALT DIT BAVL ANDERS !!

Sæt du bare et 10-26 i enden af alle dine indlæg.....
- eller simpelthen vær rar og 10-3.....

--
10-23 Peter

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-03-07 20:17

On Sun, 4 Mar 2007 17:00:28 +0100, "Anders \(6400\)"
<spamfighter@sucks.dk> wrote:

> [...]
>modellerne op til.
>
>Du får jo 512 MB hukommelse med, hvor der kun er 64 MB til den anden.

Som jeg intet har at bruge til ....
En 750i koster i forvejen langt mere end mit behov berettiger en telefon
til at koste.

Egentlig har jeg mest brug for en kombineret pda/telefon, men så er de
enten for små til at være brugbare som pda, eller for store til at kunne
bruges som telefon.

Det hersens mobiltelefon er et gedemarked

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Dr.Phil

Dato : 04-03-07 22:57

> [...]
> skriver noget om det .....
>
> Jeg har nu kig på en SonyEricsson K750i - men kan man bruge egne

Ja du kan osse bruge mp3 til SMS tone.

Fra : Dr.Phil

Dato : 04-03-07 23:05

> [...]
> skriver noget om det .....
>
> Jeg har nu kig på en SonyEricsson K750i - men kan man bruge egne

Man kan desuden rode og pille rundt i tlf. ved hjælp af FAR Manager..så kan
man f.eks fjerne operatør logo,ændre menu´en og en masse andre ting...se
evt. her hvis man vil "pimpe" sin mobil :)
http://mobildebat.dk/showthread.php?t=80945

Jeg har haft min i 1 år til april og er mægtig glad for den.

Fra : Peter SD.

Dato : 05-03-07 16:34

Hej.

> Man kan desuden rode og pille rundt i tlf. ved hjælp af FAR Manager..så
> kan man f.eks fjerne operatør logo,ændre menu´en og en masse andre
> ting...se evt. her hvis man vil "pimpe" sin mobil :)

Det bedste 3 ting man kan er for mit vedkommende:
1. At du kan åbne for SMS hukommelsen, så der kan være mange tusinde
SMS´er.....
2. At du kan skifte kamera-driveren, så den ikke komprimere billederne så
meget, hvilket giver bedre billeder.....
3. At du kan fjerne den irreterende kamera-lyd......

Jeg har også leget med at skifte menuer osv, men syntes ikke at der er noget
rigtig brugbart, ud over det at fjerne brandingen

> Jeg har haft min i 1 år til april og er mægtig glad for den.

Så må du jo, som vi, være en af de få heldige...... Tillykke....!
- det er jo som at vinde i lotto at få en K750 som fungere, hvis man ellers
tror på de folk der skriver skramme-kampangerne diverse steder på nettet (og
her i NG).....
(Det er garanteret Nokia-folk der har startet rygtet, da de ikke kan finde
ud af at bruge en rigtig telefon.....*LOL*)

--
Peter