Bilka og 3
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-03-07 22:52

Købte en 3 hos Bilka - hovedtelefonerne er gået i stykker. Bilka fortæller
at man skal henvende sig hos en ganske almindelig forhandler inde i gågaden
for at få den byttet.

Nogen der har hørt noget lignende?

--
Per, Esbjerg

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-07 23:07

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Købte en 3 hos Bilka - hovedtelefonerne er gået i stykker. Bilka fortæller
> at man skal henvende sig hos en ganske almindelig forhandler inde i gågaden
> for at få den byttet.

Det er faktisk første gang jeg hører at Bilka klokker i det med
kundeservice.

En forbruger har *altid* ret til at henvende sig hos sælger
angående mangler.

Man har evt. ret til også at gå andre steder hen, men det er
noget man i så fald selv vælger.

--
Bertel

Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-03-07 00:03

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> angående mangler.
>
> Man har evt. ret til også at gå andre steder hen, men det er

Næe. Man har ikke ret til at gå andre steder hen. Man har mulighed for at
acceptere at man bliver sendt til anden reparatør eller servicecenter, men
det er bestemt ikke noget man selv kan vælge umiddelbart.

/FL

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-07 12:01

Frank Leegaard skrev:

> Næe. Man har ikke ret til at gå andre steder hen.

Du skal se, det er nok derfor jeg skrev "evt.".

Man kan gå til en anden hvis denne selv tilbyder det som en
mulighed, og hvis det er tilfældet, vælger man selv suverænt om
man vil henvende sig til sælger eller til den anden.

--
Bertel

Fra : pm

Dato : 02-03-07 23:55

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]

Købte en Nokia i Bilka, blev henvist til 3G som har en stand i forhallen
angående evt tekniske ?. Bilkamanden anede INTET. Jeg henvendte mig ved 3G
som gav den fornødne hjælp, men det er altså 2 forskellige firmaer og der
var utilfredse med Bilka`s henvisning
pm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-07 11:59

pm skrev:

> [...]
> som gav den fornødne hjælp, men det er altså 2 forskellige firmaer og der

Jeg siger ikke at det ikke ofte er nemmest for køber at henvende
sig et andet sted end hos sælger. Jeg siger blot at man *altid*
kan *kræve* at sælger tager sig af det.

Om sælger så selv går hen til 3G og får det ordnet, er hans eget
problem.

Min pc som jeg har købt i Bilka, fik jeg ordnet hos HP som Bilka
henviste til fordi jeg var rimeligt sikker på at det var det
nemmeste for mig selv, og det var det da også. Hvis jeg havde
forlangt at Bilka ordnnede det, ville der bare gå et par dage
ekstra i hver ende fordi de alligevel bare skulle sende pc'en
videre.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 02-03-07 23:01

Hej Per

> fortæller at man skal henvende sig hos en ganske almindelig
> forhandler inde i gågaden for at få den byttet.
>
> Nogen der har hørt noget lignende?

Det kan jo nemt være at Bilka har en aftale omkring det, f.eks.
Kvickly modtager heller ikke cykler til service, de skal afleveres
hos en almindelig cykelhandler.

--
Mvh Max

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-07 11:56

Max skrev:

> Det kan jo nemt være at Bilka har en aftale omkring det, f.eks.
> Kvickly modtager heller ikke cykler til service, de skal afleveres
> hos en almindelig cykelhandler.

Nej, de skal ikke. Det er som sagt noget køber suverænt selv
bestemmer (hvis der er mangler).

--
Bertel

Fra : Johnny

Dato : 03-03-07 09:36

> Købte en 3 hos Bilka - hovedtelefonerne er gået i stykker. Bilka fortæller
> at man skal henvende sig hos en ganske almindelig forhandler inde i
> [...]
Hej Per

Du købte godt nok din 3 tlf. i Bilka, men var det ikke i den stand der står
på torvet, hvor 3 sælger deres telefoner?

Så er det jo ikke Bilka der sælger telefonen, men 3.
De har blot lejet arealet af Bilka for at kunne stå og sælge deres telefoner
derude.

Mvh
Johnny

Esbjerg

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 03-03-07 14:38

> Købte en 3 hos Bilka - hovedtelefonerne er gået i stykker. Bilka fortæller
> at man skal henvende sig hos en ganske almindelig forhandler inde i
> [...]

Du har handlet med 3 og ikke med Bilka.
3 har egen stand i Bilka.