Vejen banet for amnesti (i Afghanistan) or~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 17-03-07 10:53

Kristeligt Dagblad skrev i mandags, den 12. marts 2007, Udland, på side 5
bl.a. følgende:

=== citat start ===

Vejen banet for amnesti

Kabul Grupper, som begik krigsforbrydelser i Afghanistan i løbet af
konflikterne de seneste 30 år, kan ånde lettet op. Det afghanske parlament
vedtog i går en lov om amnesti. Et af elementerne i loven giver dog
personer ret til (at, red.) anlægge civil retssag mod folk, som har begået
overgreb mod dem. Det erklærede formål med amnestien er at fremme national
forsoning, og den gælder også Taleban-folk og andre oprørere på lavere
niveau, hvis de accepterer at aflevere deres våben. FN og
menneskerettighedsgrupper har advaret om, at ofrene burde have mulighed for
at drage deres bødler til ansvar.

/ritzau/AFP

=== citat slut ====

Bør ofrene have mulighed for at drage deres bødler til ansvar ?...

ET-Break:
(2007-03-17, Saturday, CET 10:33, GMT 09:33)
- "Ja."

Jeg ka' li' Jeres *retsindighed*, ET...

10:38
- "Nice to hear."

-

(Perhaps) Coming up:
Internal program (code: Doll WITHOUT *head*)
(See file 6274-5, 2007-03-11, Sunday, CET 14:21, GMT 13:21)
6275 news:EOWIh.51$%31.45@news.get2net.dk

Last file-OUTPUT:
6305 news:GnhKh.76$DP6.39@news.get2net.dk
6307 news:jThKh.84$ca.5@news.get2net.dk

With kind regards,
Info: 6291 news:ZszJh.38$rd6.37@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).
(or http://groups.google.dk/groups?q=Mogens+Kall&start=0&scoring=d& ).
File-number: 6308

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 14-04-07 09:31

"Jesus-loves-you" skrev
6308 news:JTOKh.23$qv6.16@news.get2net.dk

> [...]
>
> ET-Break:
> (2007-03-17, Saturday, CET 10:33, GMT 09:33)

Kristeligt Dagblad skrev i går fredag den 13. april 2007 bl.a. følgende:

=== citat start ===

(Forsiden)

Frihed til krigsforbrydere

Et stort flertal i det afghansle parlament har stemt for generel amnesti til
fortidens krigsforbrydere. Det vækker protester blandt
menneskerettighedsorganisationer, og præsident Karzai nægter at skrive under
på forslaget, fordi det strider mod forfatningen og de internationale
konventioner, som Afghanistan har anerkendt.

(side 7)

"Forslaget er ikke kun i modstrid mod den afghanske forfatning og de
internationale konventioner, som Afghanistan har underskrevet - den er også
i modstrid med shariaen." (udtaler) Malek Sitez, Dansk-Afghaner,
Projektleder hos Dansk Institut for Menneskerettigheder

=== citat slut ====

ET-Break:
(2007-04-14, Saturday, CET 10:28, GMT 08:28)
- "Amen."

10:28
- "Come with me ... people of (Afghanistan)."

-

Last file-OUTPUT:
6398 news:MP%Th.8$zW3.6@news.get2net.dk

Med venlig hilsen,