Truet til tilståelse
Fra : Snuden

Dato : 15-03-07 16:37

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/03/15/093421.htm

Jeg er overbevist om, at CIA har tvunget tilståelser ud af ham. Jeg gir
INTET for hans tilståelser, som er kommet efter at have været "afhørt" af
CIA.

Ligesom jeg mener, at Iran selvfølgelig skal have atomkraft som
forsyningskilde til elektricitet. Hvorfor skal Irans atompolitik dikteres
fra Vesten? Og hvor er Iraks masseødelæggelsevåben som var baggrund for
Irak-krigen?

Snuden

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 15-03-07 17:20

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er overbevist om, at CIA har tvunget tilståelser ud af ham. Jeg gir
> INTET for hans tilståelser, som er kommet efter at have været "afhørt" af
> CIA.

Ja, alle næsten alle større terrorhandlinger de sidste 10 år.

Men det er jo også en hemmelig raport, der er citeret fra.

I realiteten betyder det jo, at hovedparten fangerne på Guantanamo
kan løslades, da der nu foreligger en tilståelse..

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-03-07 18:26

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i
en meddelelse news:zJOdneKNxfSt72TYnZ2dnUVZ8qednZ2d@giganews.com

> I realiteten betyder det jo, at hovedparten fangerne på Guantanamo
> kan løslades, da der nu foreligger en tilståelse..

Hvad har det med Guantanamo-fangerne at gøre? De tilbageholdes som "ulovlige
kombattanter", fordi amerikanerne ikke har lyst til at blive slået ihjel af
dem i Afghanistan. Mener du, der er mindre risiko for, det sker, selvom man
finder nok så mange bagmænd for nok så mange terrorhandlinger, og tror du,
det er afgørende for, om man vedbliver med at tilbageholde dem?

For min skyld kan amerikanerne smide nøglerne væk og lade disse
jihad-krigere/skægaber rådne op derovre på Cuba. Endelig har verden fundet
noget fornuftigt at bruge den skod-ø til.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Konrad

Dato : 17-03-07 17:13

-=* DANELAW *=- wrote:

> [...]
>
> I realiteten betyder det jo, at hovedparten fangerne på Guantanamo
> kan løslades, da der nu foreligger en tilståelse..

He.

At Bin Laden fyldte 50 forleden kan slet ikke tænkes at have noget med disse
offentliggørelser at gøre?

Fra : Per A. Hansen

Dato : 15-03-07 18:26

> [...]
> CIA.
>
> Ligesom jeg mener, at Iran selvfølgelig skal have atomkraft som

Enig. Desværre blander medierne (og dermed politikere) tingene sammen -
atomkraftværket i Bushehr har ingen forbindelse med anlæggene i
Isfahan og Natanz, som har med berigningsen at gøre.

Hvorfor skal Irans atompolitik dikteres
> fra Vesten?

Enig. Men der er den forskel, at andre lande har underskrevet en
ikke-spredningsaftale og er underlagt IAEA. Det er Iran ikke.

Og hvor er Iraks masseødelæggelsevåben som var baggrund for
> Irak-krigen?

En stor del blev brugt på at gasse kurderne ud - uden det førte til
nogen protester fra vestlig side - i hvert fald ikke i denne gruppe.
Hverken den siddende regnering, oppositionen eller her i gruppen tog man
afstand fra denne ugerning.
Saddams pralerier gav en begrundet formodning om, at der var
giftgasser og/eller biologiske våben i massevis. Det kunne FN ikke
finde ud af - han drev dem jo rundt i manegen.

Per A. Hansen

Fra : Sten Schou

Dato : 15-03-07 18:44

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> giftgasser og/eller biologiske våben i massevis. Det kunne FN ikke
> finde ud af - han drev dem jo rundt i manegen.

Endvidere havde man en svensker, Hans Blix, til at stå for eftersøgningen.
Vi ved alle, at svenskerne nu har brugt omkring 20 år på at finde Oluf
Palmes morder, og har ikke fundet ham endnu.....

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-03-07 19:42

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vi ved alle, at svenskerne nu har brugt omkring 20 år på at finde Oluf
> Palmes morder, og har ikke fundet ham endnu.....

nej og de super effektive amerikanere som jo i FN fremviste "beviser" for
disse WMD har sørme heller ikke kunnet finde dem selv om du nu har haft
kontrollen over landet i mange år

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 16-03-07 00:56

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> nej og de super effektive amerikanere som jo i FN fremviste "beviser" for
> disse WMD har sørme heller ikke kunnet finde dem selv om du nu har haft
> kontrollen over landet i mange år

Alle de mange tons, som han ikke kunne redegøre overfor Hans Blix, var
forsvundet hen. De er sikkert røget til Iran og Syrien.Til bedre tider.....

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-03-07 09:15

> Alle de mange tons, som han ikke kunne redegøre overfor Hans Blix, var
> forsvundet hen. De er sikkert røget til Iran og Syrien.Til bedre
> tider.....

mener du alle de tons som der BLEV gjort rede for, men hvor ameriaknerne
afviste redegørelsen med at de ikke troede på den, fordi de VIDSTE det var
der??

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 16-03-07 13:03

> mener du alle de tons som der BLEV gjort rede for, men hvor ameriaknerne
> afviste redegørelsen med at de ikke troede på den, fordi de VIDSTE det var
> der??

Jeg tænker naturligvis for alle dem, som han havde redegjort for han havde,
men som han ikke ville sige hvor var.

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-03-07 15:10

> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker naturligvis for alle dem, som han havde redegjort for han
> havde, men som han ikke ville sige hvor var.

jamen det var jo 0 tons

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 16-03-07 15:48

> jamen det var jo 0 tons

Var det?.....Hvor er der så blevet af de 10.000 liter miltbrand, som ikke
blev destureret?...eller den VX-gas, som der heller ikke blev redegjort for.
Det er sikkert i Syrien og Irak.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 16-03-07 15:50

Sten Schou wrote:
> [...]
> ikke blev destureret?...eller den VX-gas, som der heller ikke blev
> redegjort for. Det er sikkert i Syrien og Irak.

Næ, det er fuldstændigt degenereret.

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 16-03-07 20:19

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, det er fuldstændigt degenereret.

Og det er du ganske sikker på?

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 16-03-07 20:37

Sten Schou wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er du ganske sikker på?

Hans miltbrand kulturer var i væskeform da han ikke havde teknologien til at
bruge tørret miltbrand, og det har en "holdbarhed" på 5 år ca. der kan være
få effektive b.a. indtil max 8 år.

Nervegassen kan holde i nogenlunde samme tidsperiode.

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 16-03-07 23:03

> [...]
> være få effektive b.a. indtil max 8 år.
>
> Nervegassen kan holde i nogenlunde samme tidsperiode.

Miltbrandbakterien er en ikke-bevægelig stavbakterie, som både trives med og
uden ilt. Den befinder sig bedst ved 35 grader celsius. Hvis temperaturen
når op på 42 - 43 grader svækkes den voldsomt, fordi den mister sin
omgivende kapsel. Uden for kroppen har miltbrandbakterien den egenskab, at
den kan tørre ind til en særdeles sejlivet spore, som kan overleve i naturen
i årevis. De findes på jorden og kan spredes med vinden. Disse sporer skal
normalt brændes eller autoklaveres, dvs. opvarmes til 120 grader celsius
under damptryk for at ødelægges.
http://www.vitaviva.com/da/Health/Health_Problems_Details.425.aspx

Hilsen Sten

Fra : Per A. Hansen

Dato : 16-03-07 12:04

> [...]
> Vi ved alle, at svenskerne nu har brugt omkring 20 år på at finde Oluf
> Palmes morder, og har ikke fundet ham endnu.....

Ork - jo. Ham fandt de for mange år siden, men selv om Palmes enke
udpegede ham Petersson) , blev han alligevel løsladt.
Det kaldes retssikkerhed.

Per A. Hansen

Fra : Steen Johansen

Dato : 15-03-07 18:48

> [...]
> forsyningskilde til elektricitet. Hvorfor skal Irans atompolitik dikteres
> fra Vesten? Og hvor er Iraks masseødelæggelsevåben som var baggrund for

Jeg er ikke tryk ved at Iran for Abomber, det er det sagen omsig drejer og
intet andet, Men inden sommeren er forbi er "problemet" løst, antageligt af
Isral
MvH Steen

Fra : Peter Heide

Dato : 15-03-07 19:04

> [...]
>
> Jeg er overbevist om, at CIA har tvunget tilståelser ud af ham. Jeg gir
> INTET for hans tilståelser, som er kommet efter at have været "afhørt" af

Såvidt jeg husker har CIA ikke lagt skjul på at tortur er blevet bragt
i anvendelse over for Khalid Sheik Mohammed især FØR overførelsen
til Guantanmobasen.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-03-07 19:43

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message

> Såvidt jeg husker har CIA ikke lagt skjul på at tortur er blevet
> bragt
> i anvendelse over for Khalid Sheik Mohammed især FØR overførelsen
> til Guantanmobasen.

Der er næppe tvivl om at USA-indenrigspolitik afgør det meste
verdenspolitik bl.a. hvornår og hvordan tilståelser fabrikeres vedr
terror

Dagens pseudonyhed skal give republikanerne et ry for at have gjort et
godt job om Irak krig og terror. Måske Khalidt Sheik Mohammed der
næppe henrettes, redder Bush-efterfølgerens valgkamp.

Overdrevne og totalfalske tilståelser er et fortiet og enormt udbredt
fænomen, også vedr mediesællerten pædofili.

Tøndersag var en gedigen pædofilisag med dyriske indvandrere som
hovedklientel og næppe mange falske tilståelser men ellers kan
slikonkler både begå og opfinde overgreb for 1. at komme i fængsel og
dermed komme ud af en træls og deprimerende hverdag og prøve et knap
så ubehageligt fængselsophold 2. komme i medierne=blive indianer i sin
egen cowboyfilm. Læs "Hvad er det vi leger" om hverdagens og
familiedramaernes rollespil.

At vore fængsler er luksushoteller skal bidrage til, at staten får en
masse PR-gavnlige tilståelser i hus.

Fra : Jim

Dato : 15-03-07 21:18

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Såvidt jeg husker har CIA ikke lagt skjul på at tortur er blevet bragt
> i anvendelse over for Khalid Sheik Mohammed især FØR overførelsen
> til Guantanmobasen.
Forkert!

Alternative forhørsmetoder er ikke tortur.

Fra : @

Dato : 15-03-07 20:00

On Thu, 15 Mar 2007 16:36:32 +0100, "Snuden" <snudens@gmail.com>
wrote:

>http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/03/15/093421.htm
>
>Jeg er overbevist om, at CIA har tvunget tilståelser ud af ham.

og jeg er overbevist om at din overbevisning er lodret forkert

>Ligesom jeg mener, at Iran selvfølgelig skal have atomkraft som
>forsyningskilde til elektricitet.

hvorfor?

er du muhamedaner?

hvorfor tror du Iranerne har freelige hensigter når de selv siger det
modsatte?

>Og hvor er Iraks masseødelæggelsevåben som var baggrund for
>Irak-krigen?

hvad for noget?

Iraq havdse trukket verdenssamfundet rundt ved næsen længe nok,

iraq'erne overholdt bl.a. IKKE de betingelser der blev stillet
angående internationale våbeninspektører efter at iraqerne var blevet
banket i den 1. golfkrig

hvad var det Saddam Husseins folk brugte mod kurderne,
var det ikke giftgas som henregnes under WMD?

/Albert Camus/

Fra : Jim

Dato : 15-03-07 21:17

> [...]
>
> Jeg er overbevist om, at CIA har tvunget tilståelser ud af ham. Jeg gir
> INTET for hans tilståelser, som er kommet efter at have været "afhørt" af

Så du mener altså, at terroristen er uskyldig og skal løslades?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-03-07 23:21

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Så du mener altså, at terroristen er uskyldig og skal løslades?

det er jo lige præcis det vi ikke kan vide. Hvis han er uskyldig skal han
selvfølgelig løslades, men hvis han er skyldig skal han naturligvis dømmes,
men vi kan ikke vide det, fordi alt omkring gitmo er hemmeligt - lidt lige
som de retsager man holdt i det gamle soviet.

Peter

Fra : Jim

Dato : 16-03-07 00:27

> [...]
> dømmes, men vi kan ikke vide det, fordi alt omkring gitmo er hemmeligt -
> lidt lige som de retsager man holdt i det gamle soviet.

Er du ikke bare en anelse paranoidog gitmofjendsk.
Du skal være glad for, at USA gør et stort stykke arbejde for at holde
kloden terroristfri og fri for grimme muhamedanere, der vil den vestlige
civiliserede verden til livs.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-03-07 09:20

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> Er du ikke bare en anelse paranoidog gitmofjendsk.

mener bestemt ikke jeg er paranoid, men GITMOfjendsk må du gerne kalde mig.
GITMO er en skamstøtte over alle de værdier jeg står for

> Du skal være glad for, at USA gør et stort stykke arbejde for at holde
> kloden terroristfri og fri for grimme muhamedanere, der vil den vestlige
> civiliserede verden til livs.

jamen det er jeg så ikke, for vesten med USA i spidsen bærer sandelig deres
andel af skylden for at vi har så meget terrorisme, og det passer jo helt
fint i dit kram. Jo mere ballade jo bedre er jo det du går ind for så du kan
få din undskyldning for at føre en regulær civilationskrig med udryddelsen
af Islam som mål. Du har endnu ikke indset at det aldrig i historiens løb er
lykkedes for nogen at "udrydde" en religion med våbenmagt. (siden
kristendommens indtog i Danmark)

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 16-03-07 13:32

> [...]

> historiens løb er lykkedes for nogen at "udrydde" en religion med
> våbenmagt. (siden kristendommens indtog i Danmark)

Nu er det så ikke ligefrem Vesten skyld, at de yngler i stor stil i lige
netop den del af verden, hvor terrorismen har sit arnested.
Jeg kan give dig nogle eksempler her:
Land 1950 2005 2050
Afghanistan 8.151.000 29.863.000 97.324.000
Pakistan 36.944.000 193.419.000 304.700.000
Iran 16.913.000 69.515.000 101.944.000
Irak 5.340.000 28.807.000 63.693.000
Tyrkiet 21.484.000 73.193.000 101.208.000
Ægypten 21.834.000 74.033.000 125.916.000
Saudi 3.201.000 24.573.000 49.464.000
Danmark 4.271.000 5.431.000 5.851.000

Årsagen fremgår af ovennævnte tabel. En alt alt for stor
befolkningstilsvækst, hvor antallet af nye arbejdspladser overhovedet ikke
kan følge antallet af nye mennesker.
Nede i moskeen sidder gerne en rabiat imam, som kan bilde folk det værste
ind. Hertil søger de arbejdsløse, da det som regel er det eneste sted, hvor
de kan få en eller anden form for hjælp.
Imamen bilder dem naturligvis ind, at det er "Den Store Satan", Vesten, som
er skyld i alverdens ulykker, dette sluges naturligvis råt.
Han skulle hellre kigge lidt indad, og så erkende, at udtrykket "Vores våben
er kvindernes maver", hen ad vejen kan blive til et gigantisk selvmord.

Ovenstående tal findes her:
http://www.un.org/esa/population/publications/WPP2004/2004Highlights_finalrevised.pdf
Desværre er der ikke ret mange der vil forholde sig til dem, og slet ikke
politikere, ihvertfald ikke de korrekte af slagsen. Som vores alle sammens
Anker J udtalte i sin tid, når talen kom på a-våben på Kola-halvøen: "Vi
skal ikke blande os i et lands interne anliggender".

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-03-07 15:14

> [...]
> Anker J udtalte i sin tid, når talen kom på a-våben på Kola-halvøen: "Vi
> skal ikke blande os i et lands interne anliggender".

Jeg er ikke helt med. Skal jeg forstå dit indlæg sådan at du mener at
årsagen til den stigende terror skyldes befolkningstilvæksten??

Peter

Fra : Sten Schou

Dato : 16-03-07 15:41

> Jeg er ikke helt med. Skal jeg forstå dit indlæg sådan at du mener at
> årsagen til den stigende terror skyldes befolkningstilvæksten??

Ja, helt klart. En stigende befolkningsmænge uden fremtidsudsigter.
Imamerne, som er de eneste hovedparten får oplysninger fra, har for længst
udset Vesten som den store satan, idet vi, i modsætning til dem, ikke har
klaret at organisere et samfund.
Tror du selv de klarer at fordoble mængen af arbejdspladser i de pågældende
lande?...nej vel.

Hilsen Sten

Fra : John

Dato : 16-03-07 13:46

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> vesten med USA i spidsen bærer sandelig deres andel af skylden
> for at vi har så meget terrorisme

- så, det er altså USA's skyld, at sunni'er og shia'er sprænger
hinanden til kødfars i Irak.. ?

Hvilken medicin er du på?

John

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 16-03-07 15:13

> - så, det er altså USA's skyld, at sunni'er og shia'er sprænger hinanden
> til kødfars i Irak.. ?
>
> Hvilken medicin er du på?

Fordi du ikke kender forskellen på en borgerkrig og terror så skal jeg
skyldes for at være medicinafhængig?? Jamen det er da en flot argumentation,
og egentlig burde du have lov at vinde diskussionen med det flotte argument.

men at der er borgerkrig i Irak i dag, og at det ikke er USAs skyld (godt
hjulpet af Danmark) det får du sgi svært ved at bortforklare.

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 16-03-07 05:01

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> wrote in message

> Så du mener altså, at terroristen er uskyldig og skal løslades?

Alle muslimer er skyldige - i at være en fare for os der ejer VEsten

Dem der ikke kan udvises p.t., bør udstyres med elektronisk fodlænke.

Henrettelser er pjat - "for de gamle der faldt, er der ny overalt."

Ændredes verden af Saddamhængnng? - nej.

Dagens tilståelse fra Guantanamo er om halshugning af journalist
Daniel Pearls i 2002. Who cares.? Journalister er ulykkesfugle a la
selvmordsbombere. Og der er nok af dem.

Fra : Tony

Dato : 16-03-07 06:31

> [...]
>
> Dagens tilståelse fra Guantanamo er om halshugning af journalist Daniel
> Pearls i 2002. Who cares.? Journalister er ulykkesfugle a la

Heheh, netop, og de fleste er røde lejesvende fra godhedsindustrien.

Tony

Fra : Jesper

Dato : 15-03-07 22:27

> [...]
>
> Jeg er overbevist om, at CIA har tvunget tilståelser ud af ham. Jeg gir
> INTET for hans tilståelser, som er kommet efter at have været "afhørt" af

Ja, efter at have fået tæv længe nok, går man nok i

"De får ret og jeg får fred"-mode.

Jesper

Fra : Ingolf

Dato : 16-03-07 00:38

"Snuden" <snudens@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er overbevist om, at CIA har tvunget tilståelser ud af ham. Jeg gir
> INTET for hans tilståelser, som er kommet efter at have været "afhørt" af

Det er lidt underligt at der er flere indicier der peger på
Bush-administrationen, end indicier der peger på sheik Mohammed. Forskellen
er at Bush administrationen ikke har gennemgået CIA's torturmetoder.

Og hvad med Osama Bin Laden? Var det ikke HAM der var 'mastermind' bag 9/11?
Var det ikke derfor man angreb Afghanistan, og senere kædede sammen med
Irak/Saddam?