Væresteder slipper for rygeforbud
Fra : Petse

Dato : 13-03-07 02:23

Væresteder slipper for rygeforbud
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html

Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
alligevel får lov til at ryge på væresteder.

Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-03-07 02:48

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> Væresteder slipper for rygeforbud
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html
>
> Da 97% af de socialt udsatte ryger, er det en glædens dag, at de
> alligevel får lov til at ryge på væresteder.

Er logikken at rygeforbud er skabt alene af sadisme mod livnydere, og
man nænner ikke at chikanere bistandsnassere, der jo kaldes ofre?

Eller mener man at deres liv bør de endelig holocauste væk hurtigst
muligt?

Mest det første tror jeg, og at der ikke er gnist af sund empati og
lyst til at gavne rygere er hermed bevist

Fra : Bo Warming

Dato : 13-03-07 02:58

> [...]
> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

Værestedsbrugere har kort liv og ynkes og ønskes bevaret som
tabergruppe så behandlerne kan komme i himmerige

Og de lever efter Camus "Jeg gør oprør, altså er jeg til" og kan ikke
kues med bøder for rygning og ejer af stedet er ofte en kirke som man
ikke kan gøre FALLIT, hvad man elsker at gøre med privat
restaurantsejer

SEJT OM ALLE RESTAURANTER BLIVER STRUKTURÆNDRET TIL SOCIALE VÆRESTEDER
NU så antirtyger-sadisterne får deres ?superondskabsfulde dobbeltmoral
ydmyget og korsfæstet effektivt

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N

Fra : Jesper

Dato : 13-03-07 03:39

> [...]

> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
udsættes for passiv rygning???
--
Jesper

Fra : Bo Warming

Dato : 13-03-07 04:37

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat
> skal
> udsættes for passiv rygning???

De bedre kirker menighedsråd lader kun frivillige stå i køkkenet og
være dørmænd

Passiv rygning har ingen taget skade af.

Det interessante ved værested-lempelsen er bl.a. at hvor man kan true
private profitsteder med statens antirygersadisme, så er
væresteds-bumserne oprørske genier der meget let finder et bedre sted
at gå hen om vinteren og især om sommeren

NB rygeforbud er netop udsat til næste vinter - det vil skabe
værre-end-holocaust chikane og udstille statens ondskabsfuldhed, og
blive forargtet, og derfor tåler bagmændene ikke at det fører til
affolkning af restauranter hvilket let kunne ske hele sommerhalvåret.

At bagmændene elsker at blive hadet er indlysende og deres krumspring
p.t. er interessante

Fra : wilstrup

Dato : 13-03-07 07:13

> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
> udsættes for passiv rygning???

Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at ryge.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 13-03-07 08:34

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at
ryge.

Ja Arne Wilstrup under ikke de socialt udsatte en smøg, hvad nyt er der i
det.

Fra : Dorte

Dato : 13-03-07 09:04

"Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse

> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> ryge.
>>

> Ja Arne Wilstrup under ikke de socialt udsatte en smøg, hvad nyt er der i
> det.

Rygere og ikke-rygere vil aldrig nå til enighed..... Jeg er Ikke-ryger!

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-07 11:35

"Dorte" <Okay@da> skrev i en meddelelse

> "Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse

> Rygere og ikke-rygere vil aldrig nå til enighed..... Jeg er Ikke-ryger!

Og hvad er din pointe i forhold til, at dette rygeforbud går enormt udover
nogle af de mest socialt udsatte i vores samfund? Hvis de
hjemløse/alkoholikere/misbrugere/psykisk syge mf. ikke må ryge på diverse
væresteder, hvordan tror du så at det vil påvirke deres brug af disse
tilbud?

Anna

Fra : Jesper

Dato : 13-03-07 17:49

"anna" <anna7913(snabela)stofanet.dk> wrote:

> [...]
> hjemløse/alkoholikere/misbrugere/psykisk syge mf. ikke må ryge på diverse
> væresteder, hvordan tror du så at det vil påvirke deres brug af disse

Det må de jo helt selv om. Take it or leave it!
--
Jesper

Fra : @

Dato : 13-03-07 15:56

On Tue, 13 Mar 2007 08:33:44 +0100, "Poul Nielsen" <mega@lan.com>
wrote:

>"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

>ryge.
>>

>Ja Arne Wilstrup under ikke de socialt udsatte en smøg, hvad nyt er der i
>det.

og andre under ikke de ansatte frisk luft

/Albert Camus/

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 17:31

1[at]invalid.net skrev:

> og andre under ikke de ansatte frisk luft

Det var satans som dig og Arne Wilstrup kunne blive enige om det.
Kryds i kaleneren.

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 17:30

Poul Nielsen:
> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Ja Arne Wilstrup under ikke de socialt udsatte en smøg, hvad nyt er der i
> det.

Nej, der er jo ingen der må have det bedre end ham.

Fra : wilstrup

Dato : 13-03-07 18:18

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Nej, der er jo ingen der må have det bedre end ham.

Så er der lang vej igen - jeg har det glimrendé og under gerne at folk i det
mindste har det lige så godt som mig.

Fra : Petse

Dato : 14-03-07 13:19

wilstrup udtrykte præcist:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Så er der lang vej igen - jeg har det glimrendé og under gerne at folk i det
> mindste har det lige så godt som mig.

Men du vil ikke lade folk nyde en smøg offentlige steder.

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 17:29

wilstrup kom med denne ide:

> Lad mig svare for ham; ja, det synes han - de kan bare begynde også at ryge.

Sagde folkemords benægteren.

Fra : wilstrup

Dato : 13-03-07 18:17

> wilstrup kom med denne ide:

> Sagde folkemords benægteren.

sagde nazisten.

Fra : Alucard

Dato : 13-03-07 19:02

On Tue, 13 Mar 2007 18:17:26 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>sagde nazisten.

Sagde den hjernedøde....

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 20:54

wilstrup skrev:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> sagde nazisten.

Da jeg ikke er muhammedaner, kan jeg ikke være nazist.
Var der forresten ikke noget med, at Hitler også ville forbyde rygning?

Fra : Tanja

Dato : 13-03-07 22:32

Fra : wilstrup

Dato : 14-03-07 04:27

"Tanja" <Tanja@musen> skrev i en meddelelse
> [...]

Tro ham ikke - jeg har set film med Hitler med en smøg i hånden.

Fra : wilstrup

Dato : 14-03-07 04:26

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Da jeg ikke er muhammedaner, kan jeg ikke være nazist.
Da jeg ikke er nazist kan jeg ikke være folkemordsbenægter.

> Var der forresten ikke noget med, at Hitler også ville forbyde rygning?

Nej, han røg selv.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-03-07 09:34

In news:45f76b33$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:
> Da jeg ikke er nazist kan jeg ikke være folkemordsbenægter.

Selvfølgelig kan du det, DDR /USSR dræbte adskillige millioner.

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Petse

Dato : 14-03-07 13:21

N_B_DK formulerede spørgsmålet:
> In news:45f76b33$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> wilstrup <nix@invalid.com> typed:
>
> Selvfølgelig kan du det, DDR /USSR dræbte adskillige millioner.

I en god sags tjeneste

Fra : Petse

Dato : 14-03-07 13:21

wilstrup formulerede spørgsmålet:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Da jeg ikke er nazist kan jeg ikke være folkemordsbenægter.

> Nej, han røg selv.

Man behøves ikke at være nazist for at være folkemordsbenægter.
Så vidt jeg ved var USSR ikke et nazistisk styre.

Fra : @

Dato : 14-03-07 17:46

On Wed, 14 Mar 2007 04:25:41 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>Nej, han røg selv.

nej

og han tålte ikke tobaksrygning i sin nærhed

/Albert Camus/

Fra : Egon Stich

Dato : 14-03-07 17:57

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Da jeg ikke er nazist kan jeg ikke være folkemordsbenægter.

> Nej, han røg selv.

Det er da vistnok slet ikke sandt--
Han var fanatisk sundhedsapostel, som så mange psykopater er det, og røg
overhovedet ikke.

Egon

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 17:29

Jesper udtrykte præcist:

> Synes du det er særligt godt at de ansatte på værestederne fortsat skal
> udsættes for passiv rygning???

Hvis de ansatte ikke ryger, kan de bare lade være med at søge
stillingen. De fleste af de ansatte sådanne steder er rygere.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-03-07 09:06

> [...]

> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Sten Schou

Dato : 13-03-07 11:53

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?

At Christiania er fyldt med sociale udskud..................

Hilsen Sten

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-07 11:58

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> At Christiania er fyldt med sociale udskud..................
>
> Hilsen Sten

Det var dog en usmagelig og ubrugelig kommentar....

Anna

Fra : Sten Schou

Dato : 13-03-07 14:37

"anna" <anna7913(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Det var dog en usmagelig og ubrugelig kommentar....

Læs tråden, min pige, og se jeg kommenterer Thomas's indlæg.

Hilsen Sten

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-03-07 14:54

> "anna" <anna7913(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Læs tråden, min pige, og se jeg kommenterer Thomas's indlæg.

Jo men Anna har jo ret, hvad skal man bruge din kommentar til ? Det er en
usmagelig og ubrugelig kommentar, fuldstændig som Anna ganske korrekt
beskriver dit indlæg.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : Sten Schou

Dato : 13-03-07 20:43

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo men Anna har jo ret, hvad skal man bruge din kommentar til ? Det er en
> usmagelig og ubrugelig kommentar, fuldstændig som Anna ganske korrekt
> beskriver dit indlæg.

Som vanligt gider du ikke følge med i de andre indlæg i tråden, men danner
dig din egen forudfattede mening. Hvis du nu der, hvad Thomas von Hassel
skrev, og hvad jeg svarede på, så fattede du måske pointen, men ligesom
Anna, faldt det åbenbart også dig svært, men nu skal jeg forklare:
Se, tråden omhandler flg. emne: Væresteder slipper for rygeforbud. Til dette
svarer Thomas: "Hvad siger dette om rygning og socialt udsatte". Til dette
(altså Thomas's indlæg) svarer jeg: Så må Christiania være fyldt med sociale
udskud.
Og hvorfor må Christiania så være det: Jo, Kim Larsen, det er nok også dig
bekendt, at på Christiania ryger man alt hvad der kan ryges, også den tobak,
som vanligvis kan købes i butikkerne, så med udgangspunkt i Thomas'
erasmuslogik, må Christiania være fyldt med sociale udskud.
Håber du og Anna nu har forstået pointen (når nu i ikke gider følge den
øvrige del af tråden).

Hilsen Sten

Fra : Alucard

Dato : 13-03-07 21:55

On Tue, 13 Mar 2007 20:42:45 +0100, "Sten Schou"
<rabin@planetwave.net> wrote:

>Som vanligt gider du ikke følge med i de andre indlæg i tråden, men danner
>dig din egen forudfattede mening.

Mon det er fordi han har plonket halvdelen af "debattørerne"...???

Fra : Sten Schou

Dato : 13-03-07 23:33

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mon det er fordi han har plonket halvdelen af "debattørerne"...???

Sikkert nok, Han er jo en af dem der er omgivet af idioter......

Hilsen Sten

Fra : wilstrup

Dato : 14-03-07 04:25

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sikkert nok, Han er jo en af dem der er omgivet af idioter......

Han er da ikke omgivet af dig, så udsagnet er altså noget vrøvl!

Fra : Sten Schou

Dato : 15-03-07 20:17

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Han er da ikke omgivet af dig, så udsagnet er altså noget vrøvl!

Det var nu dig jeg tænkte på....i partiforeningen.

Hilsen Sten

Fra : wilstrup

Dato : 15-03-07 21:17

> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Det var nu dig jeg tænkte på....i partiforeningen.

Du skal såmænd ikke tænke så meget på mig - du får ikke min krop alligevel!

Fra : Tanja

Dato : 13-03-07 22:33

> [...]
>
> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> At Christiania er fyldt med sociale udskud..................

Men, det er der jo ikke noget nyt i.........

Fra : Dorte

Dato : 13-03-07 14:12

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?
>
> /thomas

Jeg har altid betragtet rygere som tabere................

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 17:33

Følgende er skrevet af Thomas von Hassel:

> hvad siger det om rygning og socialt udsatte ?

At de socialt udsatte har andre problemer at tænke på end at prøve på
at stoppe med at ryge.

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-03-07 12:49

> [...]
> får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

Ja her skal vi have rygning total forbudt.

Med tiden får vi vel tobakken total forbudt på linie med hash. Vi kan så
ligesom med narkomanerne og lægeordineret metadon (og formentlig snart
lægeordineret heroin) lade de psykisk syge få lov til at beholde
cigaretterne på lægeordination. Men vi skal have tobak væk fra almindelige
psykisk raske danskere.

--
Kim Larsen (hysterisk ikke-ryger (så er det sagt *S*))

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 17:34

Kim Larsen sendte dette med sin computer:
> [...]
> på lægeordination. Men vi skal have tobak væk fra almindelige psykisk raske

Vorherre bevars.
Kommer du selv disse steder, siden du har så meget imod at de ryger?

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-03-07 18:17

> Kim Larsen sendte dette med sin computer:

> Vorherre bevars.

Hvor kommer han ind i billedet bortset fra når vi skal have dig afvænnet fra
cigaretterne.

> Kommer du selv disse steder, siden du har så meget imod at de ryger?

Nej hvorfor i alverden skulle jeg det. Jeg har noget imod folk ryger alle
andre steder end hjemme hos dem selv. Rygning er en privatsag og dermed
foregår svineriet udelukkende hjemme i privaten frem for i nærheden af os
ikke-rygere i "det offentlige rum".

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 18:35

Kim Larsen frembragte:
> [...]
> andre steder end hjemme hos dem selv. Rygning er en privatsag og dermed
> foregår svineriet udelukkende hjemme i privaten frem for i nærheden af os

Hvor offentlig er værrestederne? Mange steder skal man visiteres før
man kan blive brugere af værestedet.
Og hvad med de hjemløse? Hvor skal de ryge, da de ingen hjem har?

Fra : wilstrup

Dato : 14-03-07 04:04

> [...]

Ude i den frie natur, naturligvis! Hvor svært kan det være?

Fra : Petse

Dato : 14-03-07 13:22

wilstrup tastede følgende:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ude i den frie natur, naturligvis! Hvor svært kan det være?

Der kommer nok også en dag, hvor man ikke må ryge udendørs.
Hvor skal de så ryge lille Arne?

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 13-03-07 17:06

> [...]
> får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.

--
/Mikael
Java - Hit Mohammed in the head, before he burns the flag:

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 17:35

Mikael Mortensen kom med følgende:

> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Så skide være med de 3% der så ikke kan trække vejret.

Skal 97% bøje sig for 3%?

Fra : Bo Warming

Dato : 13-03-07 18:16

> Mikael Mortensen kom med følgende:

> Skal 97% bøje sig for 3%?

Man skal handle og kompromisse

De kværulantiske ikkerygere kan måske få værestedet røgfrit 3% af
årets 365 dage, og de ti dage kan de kede sig i ren luft og uden de
sprudlende sjove menneskers selskab

Og næste år der de kommet til fornuft og har købt sig en gasmaske
eller er kommet til HELT til fornuft og har droppet al hysterisk
overtro om passiv rygning som udstødningsgrund for rygere

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 18:38

Bo Warming tastede følgende:
> [...]
> dage, og de ti dage kan de kede sig i ren luft og uden de sprudlende sjove

lol

Fra : wilstrup

Dato : 14-03-07 04:09

> lol

Så vidt jeg kan se er det underyderen over alle underydere Bo Warming, der
har skrevet indlægget som besvares med de to bogstaver som du kan, nemlig L
og O.
Men jeg forstår så udmærket godt at det er nødvendigt at ryge i BWs
selskab - ellers kan man jo ikke holde hans stank ud - om det er lort eller
skidt, er uklart, men skulle jeg omgås ham til daglig, så ville jeg også
begynde at ryge -simpelthen for at overleve lugten fra ham.

Ja, det er korrekt at rygerne /tror/ at de er sjovere og mere sprudlende -
vi, der ved bedre ved jo at det blot er rygernes livsløgn, de klynger sig
krampagtigt til og som vi bærer over med - og har gjort det alt for længe.

Fra : Petse

Dato : 14-03-07 13:24

Den 14-03-2007, skrev wilstrup:
> [...]
> krampagtigt til og som vi bærer over med - og har gjort det alt for længe.

Jamen kan i så ikke bare sætte rygerne i KZ-lejre, ligesom man gjorde
med jøderne under 2. verdenskrig?

Fra : wilstrup

Dato : 13-03-07 18:19

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Skal 97% bøje sig for 3%?

Når 97 % af nyhedsgruppens højrefjolser tager fejl, så ja!

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-07 18:46

In news:45f6dd1d$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Når 97 % af nyhedsgruppens højrefjolser tager fejl, så ja!

Eller når 99.9% mener du er en idiot, er det nok også de 99.9% der er galt
på den.

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 18:38

wilstrup frembragte:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Når 97 % af nyhedsgruppens højrefjolser tager fejl, så ja!

Nu er de 97% ikke noget jeg finder på, men noget der står i artiklen på
TV2's hjemmeside, som du åbenbart ikke har læst. Så du får lige linket
igen.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6363157.html

Fra : Alucard

Dato : 13-03-07 19:47

On Tue, 13 Mar 2007 18:37:41 +0100, Petse

>Nu er de 97% ikke noget jeg finder på, men noget der står i artiklen på
>TV2's hjemmeside, som du åbenbart ikke har læst. Så du får lige linket
> [...]
Hvis Wilstrup tilhørte de 97% var svaret selvfølgelig anderledes...

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 20:52

Alucard formulerede tirsdag:

> Hvis Wilstrup tilhørte de 97% var svaret selvfølgelig anderledes...

Vi glemmer jo at Wilstrup altid har ret.

Fra : Alucard

Dato : 13-03-07 21:54

On Tue, 13 Mar 2007 20:52:27 +0100, Petse

>Vi glemmer jo at Wilstrup altid har ret.

Du skulle have skrevet:

Fra : wilstrup

Dato : 14-03-07 04:05

> Vi glemmer jo at Wilstrup altid har ret.

Ja, det er på tide at du indser denne indlysende sandhed. Wilstrup har altid
ret og Petse har aldrig!

Fra : N_B_DK

Dato : 14-03-07 09:36

In news:45f7663d$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Ja, det er på tide at du indser denne indlysende sandhed. Wilstrup
> har altid ret og Petse har aldrig!

LOL jeg tror virkelig at du mener du altid har ret, din syge narcissisist

Fra : Petse

Dato : 14-03-07 13:26

Den 14-03-2007, skrev wilstrup:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det er på tide at du indser denne indlysende sandhed. Wilstrup har altid
> ret og Petse har aldrig!

Jeg viste ikke at du havde humor.
Men noget tyder på at du lider af tvangstanker, siden du tror at du
altid har ret.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 13-03-07 22:42

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Mikael Mortensen kom med følgende:

> Skal 97% bøje sig for 3%?

Det er de 97% der skaber problemet, så ja.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-07 23:03

In news:45f71a92$0$78958$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> typed:

> Det er de 97% der skaber problemet, så ja.

Så når en spøgelses kører mod kørselsretningen er det ALLE andre der er
skyld i problemet ? sikke en besynderlig tankegang du har :O

Fra : N_B_DK

Dato : 13-03-07 23:23

In news:61b512bf6d25e1ebad5509954d90787d@spamme-dyndns.dk,
N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> typed:
> [...]
>
> Så når en spøgelses kører mod kørselsretningen er det ALLE andre der
> er skyld i problemet ? sikke en besynderlig tankegang du har :O

spøgelsesbilist selvfølgelig ;)

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 14-03-07 10:49

> [...]
>
> Så når en spøgelses kører mod kørselsretningen er det ALLE andre der er
> skyld i problemet ? sikke en besynderlig tankegang du har :O

Nej, det er det du mener;
Hvis 97% var spøgelsesbilister så skal de 3% fjerne sig fra vejen, eller
finde sig i at blive kørt ind i?!

Fra : N_B_DK

Dato : 14-03-07 10:55

In news:45f7c50d$0$48959$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Mikael Mortensen <bugs@danbbs.dk> typed:

> Nej, det er det du mener;
> Hvis 97% var spøgelsesbilister så skal de 3% fjerne sig fra vejen,
> eller finde sig i at blive kørt ind i?!

Nej det er ikke det jeg mener.

Fra : Petse

Dato : 14-03-07 13:27

Mikael Mortensen sendte dette med sin computer:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er de 97% der skaber problemet, så ja.

Hvad er problemet. De sidste 3% behøver ikke at opholde sig i
rygerummene, eller?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 13-03-07 18:43

On 13 Mar., 02:23, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:
> [...]
> alligevel får lov til at ryge på væresteder.
>
> Så mangler vi bare de andre offentlige steder.

Hvis 97% af dem ryger er det rimeligt at der i hvert fald er dele af
varmestuen der må ryges.
Hvis det kun havde været 60% kunne man diskutere om det skulle være
tilladt hele dagen
eller måske nogle perioder på en times varighed hver dag.
Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.

Fra : Petse

Dato : 13-03-07 20:55

Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:

> [...]
> Din idé med at de samme regler skal gælde på alle restautanter er
> meningsløs og sådan bliver det nok heller ikke.

Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-03-07 21:41

> Efter mange tanker skrev Poul E Hansen:
>
> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.

Jeg har ladet mig fortælle, at størstedelen af de inkarnerede Bankospillere
ryger.
Rundt omkring på landet, financieres forsamlingshuse, ligesom
sportsklubberne får tilskud, at sådanne rygende ludomaner.
Det er jo synd for vore unge sportsfolk, at de nu skal fratages denne
støtte.
På grund af nogle mærkvlrdige mennesker, der ikke kan fungerer i et samfund,
hvor vi deles om pladsen.
Der bliver der sikkert tale om civil ulydighed, når, hvis, loven nogensinde
bliver vedtaget.

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 14-03-07 15:59

On Tue, 13 Mar 2007 21:41:08 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg har ladet mig fortælle, at størstedelen af de inkarnerede Bankospillere
>ryger.

og jeg har hørt et temmelig vedholdene rygte om at så godt som alle
rygere ryger

> [...]
>sportsklubberne får tilskud, at sådanne rygende ludomaner.
>Det er jo synd for vore unge sportsfolk, at de nu skal fratages denne

hvorfor?

kan de ikke selv financiere deres sygelige tilbøjelighed til absolut
at skulle røre på sig selv når det ikke er strengt nødvendigt?

hvorfor har den der opfandt fjernbetjeningen ikke fået en Nobell-pris?

>På grund af nogle mærkvlrdige mennesker, der ikke kan fungerer i et samfund,
>hvor vi deles om pladsen.

dem som er mærkelige(uopdragne) må absolut være dem som ikke helt af
sig selv undlader at forpeste den luft andre _Skal_ indånde med
tobaksrøg

/Albert Camus/

Fra : Tanja

Dato : 13-03-07 23:04

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.

Ja, og det er derfor vi andre ikke kan komme der! -Vi gider ikke at
udsætte os selv for andres rædsomme laster!

Fra : Bruno Christensen

Dato : 13-03-07 23:24

On Tue, 13 Mar 2007 23:03:48 +0100, Tanja wrote:

> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, og det er derfor vi andre ikke kan komme der! -Vi gider ikke at
> udsætte os selv for andres rædsomme laster!

Nævn lige 3 "værtshue" hvor du kan komme?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : wilstrup

Dato : 14-03-07 04:24

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 13 Mar 2007 23:03:48 +0100, Tanja wrote:
>
> Nævn lige 3 "værtshue" hvor du kan komme?

Nu er det godt 30 år siden du var medlem af DKU, som du skriver - jeg vidste
godt at nogle dku'ere var grænseløst naive, men du må have været direkte dum
når du kommer med udtalelser af den type.

Det siger sig selv at når rygere gennem de sidste hundrede år eller mere har
vundet hævd på at ryge, når hele tobaksindustriens reklamecirkus har været
rettet mod rygere og at gøre folk til rygere, når vi ved at rygning i det
hele taget er blevet forbundet med indtagelse af spiritus, at man i
reklamerne kunne se hvidkitlede "læger" slå til lyd for at det var "sundt"
at ryge, når hele det borgerlige selskab fandt at en mand altid burde ryge,
fordi det gav ham karakter etc. etc. etc., hvordan tror du så at lysten til
at forsøge sig med ikke-rygerværtshuse har været? Og hvor mange barrierer
tror du ikke at man som værtshusholder skal igennem, når man alligevel ikke
i praksis kunne forhindre kunderne i at tænde en smøg og ryge?

Det kan ikke være ukendt for dig, at netop DKU i sin tid var imod
storkapitalens monopol på "oplysninger" via reklamer og at de mente at netop
tobaksindustriens forløjede propaganda var en af de ting man som DKU'er var
med til at bekæmpe - at du så ikke er blevet klogere med årene, men nærmest
har sluttet dig til "fjenden" viser sig jo i dine tåbelige udsagn om at man
skal komme med 3 ikke-rygerværtshuse, selvom du udmærket ved at det næppe
vil være muligt - det siger ikke noget om ikke-rygerne, men om din dumhed,
at du fremturer med at ville gavne tobaksindustriens sag - men vi har da
hørt om renegater før, så det kan da ikke undre.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-03-07 05:33

On Wed, 14 Mar 2007 04:23:42 +0100, wilstrup wrote:

> [...]
> at du fremturer med at ville gavne tobaksindustriens sag - men vi har da
> hørt om renegater før, så det kan da ikke undre.

Nå.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Petse

Dato : 14-03-07 13:32

Tanja formulerede tirsdag:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, og det er derfor vi andre ikke kan komme der! -Vi gider ikke at
> udsætte os selv for andres rædsomme laster!

Det er altså et problem for dig, at du ikke kan komme på værtshus og
drikke dig fuld hver dag, fordi der er nogle der ryger?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 13-03-07 21:33

On Tue, 13 Mar 2007 20:55:23 +0100, Petse wrote:

> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.

Ja, og de par steder jeg frekventerer bliver lavet om til klubber,
hvilket jo er synd for de ikke-rygere som kommer der hovedsagelig for
det sociale samvær (ca 10%).
Regeringen vil jo forbyde ikke-rygere at komme i lokaler hvor der
ryges eller er blevet røget.

Det er ikke så interessant med DSBfolk der har indåndet bremsestøv i
11 år.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : wilstrup

Dato : 14-03-07 04:12

> Det er ikke så interessant med DSBfolk der har indåndet bremsestøv i
> 11 år.

Den ene tåbelighed opvejer jo ikke den anden, vel?

Fra : Petse

Dato : 14-03-07 13:33

Bruno Christensen har bragt dette til os:

> [...]
> ryges eller er blevet røget.
>
> Det er ikke så interessant med DSBfolk der har indåndet bremsestøv i

Nej, og det er netop hykleriet i hele denne sag.

Fra : Egon Stich

Dato : 14-03-07 17:59

> Nej, og det er netop hykleriet i hele denne sag.

Den slags, der vedrører de timelønnedes forhold, har jo aldrig interesseret
overklassen.
Sundt arbejdsmilieu koster jo penge--
Så er det meget bedre at profilere sig med en omkostningsfri sag som denne.
Det gør sig godt i glaskuplerne i de akademiske kredse--

Egon

Fra : BJR

Dato : 14-03-07 18:24

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

Men DSB-folk har også været tvunget til at gå igennem rygevogne, i
mange år!

Fra : wilstrup

Dato : 14-03-07 04:12

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.

1.underyderne går på værtshus
2.underyderne ryger
konklusion: alle der ryger er underydere og drikfældige?

Fra : N_B_DK

Dato : 14-03-07 09:37

In news:45f767ed$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> 1.underyderne går på værtshus
> 2.underyderne ryger
> konklusion: alle der ryger er underydere og drikfældige?

Bruger du også den slags ord om dine kollegaer ?

Fra : Petse

Dato : 14-03-07 13:30

Den 14-03-2007, skrev N_B_DK:
> In news:45f767ed$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> wilstrup <nix@invalid.com> typed:

> Bruger du også den slags ord om dine kollegaer ?

Og elever?

Fra : Petse

Dato : 14-03-07 13:30

Følgende er skrevet af wilstrup:
> "Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> 1.underyderne går på værtshus
> 2.underyderne ryger
> konklusion: alle der ryger er underydere og drikfældige?

Hvordan behandler du elever som er opvokset i en "Underyder" familie?
Mobber du dem, ligesom du gør med rygere?

Fra : Poul E Hansen

Dato : 13-03-07 22:26

On 13 Mar., 20:55, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Jeg er næsten sikker på, at de fleste der går på værtshus, også ryger.

Det ved jeg ikke - men røgen holder nok mange ikke-rygere væk.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 13-03-07 22:40

On 13 Mar 2007 14:26:26 -0700, Poul E Hansen wrote:

> Det ved jeg ikke - men røgen holder nok mange ikke-rygere væk.

Kan du nævne 3 ikke-ryger værtshuse?

Hvis der var et marked så var der nok også nogen som forsøgte sig.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : wilstrup

Dato : 14-03-07 04:14

> Hvis der var et marked så var der nok også nogen som forsøgte sig.

Det ved man jo ikke noget om, eftersom man ikke har prøvet det, vel? og
rygerne har jo gennem mange år haft nærmest hævd på at ryge på værtshuse, så
mange tror at det er den eneste mulighed?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-03-07 05:30

On Wed, 14 Mar 2007 04:14:22 +0100, wilstrup wrote:

> [...]
> rygerne har jo gennem mange år haft nærmest hævd på at ryge på værtshuse, så
> mange tror at det er den eneste mulighed?

Det undrer mig stadig at ingen har prøvet at lave et røgfrit værtshus
eller discotek.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Poul E Hansen

Dato : 13-03-07 22:51

On 13 Mar., 21:41, "Egon Stich" <stich-f...@stich-foto.dk> wrote:

<...>

> [...]
> sportsklubberne får tilskud, at sådanne rygende ludomaner.
> Det er jo synd for vore unge sportsfolk, at de nu skal fratages denne

Dårligt argument for at tillade rygning. Hvis det er nødvendigt bliver
der nok bevilliget midler andre steder fra.
> På grund af nogle mærkvlrdige mennesker, der ikke kan fungerer i et samfund,
> hvor vi deles om pladsen.
'Deles om pladsen' er ikke ordet - røgen spreder sig som regel over
det hele - selv udenfor på gaden mærkes stanken når det er værst; en
blandning af gammel røg og mados eller hvad det kan være.

> Der bliver der sikkert tale om civil ulydighed, når, hvis, loven nogensinde
> bliver vedtaget.
Lige indtil folk finder ud af det ikke kan 'betale' sig.

Fra : Alucard

Dato : 14-03-07 00:54

On 13 Mar 2007 14:50:51 -0700, "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote:

>selv udenfor på gaden mærkes stanken når det er værst; en
>blandning af gammel røg og mados eller hvad det kan være.

Hvis det er "stanken" der er et kæmpe problem, så burde parfume da
også forbydes.....

Fra : Poul E Hansen

Dato : 13-03-07 23:46

On 13 Mar., 21:33, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:

> [...]
> det sociale samvær (ca 10%).
> Regeringen vil jo forbyde ikke-rygere at komme i lokaler hvor der

Nej

> Det er ikke så interessant med DSBfolk der har indåndet bremsestøv i
> 11 år.

Jo

Fra : Poul E Hansen

Dato : 14-03-07 14:48

On 13 Mar., 22:39, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:

> Kan du nævne 3 ikke-ryger værtshuse?
>
> Hvis der var et marked så var der nok også nogen som forsøgte sig.

Der er et marked men restauratørbranchen foretrækker jo at rygningen
begrænses vha. lovgivning.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-03-07 16:56

On 14 Mar 2007 06:48:22 -0700, Poul E Hansen wrote:

> Der er et marked men restauratørbranchen foretrækker jo at rygningen
> begrænses vha. lovgivning.

Da der for snart et stykke tid siden blev sendt "rygepolitikskilte" ud
valgte samtlige værtshusejere skiltet med rygning tilladt, mange
spiserestautanter valget ikkerygningskiltet.

Kan du forklare den forskel.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Poul E Hansen

Dato : 14-03-07 17:31

On 14 Mar., 16:56, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:

> Da der for snart et stykke tid siden blev sendt "rygepolitikskilte" ud
> valgte samtlige værtshusejere skiltet med rygning tilladt, mange
> spiserestautanter valget ikkerygningskiltet.
>
> Kan du forklare den forskel.

Der ville sikkert have været mange stamgæster der havde gjprt vrøvl,
hvis de ikke længere måtte ryge. Og så kan ejerne jo glæde sig til at
loven hjælper dem. (hvis stedet er over 40 m2)

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-03-07 18:45

On 14 Mar 2007 09:31:16 -0700, Poul E Hansen wrote:

> Der ville sikkert have været mange stamgæster der havde gjprt vrøvl,
> hvis de ikke længere måtte ryge.

Gjort vrøvl, nej, men ingen kan holde til at 75 - 90 % af gæsterne
finder et nyt sted.

> Og så kan ejerne jo glæde sig til at
> loven hjælper dem. (hvis stedet er over 40 m2)

Findes der noget sted en henvisning til 40 m2, jeg har jævnligt hørt
om det, men aldrig læst det konkret?

(40 m2!, så kan jeg lave 3 værtshuse og stadig selv bo i mit hus
Det må skulle regnes ud efter "nytteareal" eller sådan noget?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-03-07 21:43

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvis de ikke længere måtte ryge. Og så kan ejerne jo glæde sig til at
loven hjælper dem. (hvis stedet er over 40 m2)
---------------------------------------------------- KL:
Det er nok UNDER 40 kvadratmeter som du mener. Der er næppe tvivl om at der
vil blive fiflet med den lovgivning således at alle værtshuse lige pludselig
er på max 39,999 kvadratmeter. Personligt er jeg ligeglad med om folk ryger
på værtshusene - jeg kommer ikke sådanne steder - men jeg ser gerne at
spisesteder bliver fuldstændig røgfrie ved lovgivning for vi tager ind i
mellem ud for at spise en god middag på restaurant og vi bryder os absolut
ikke om at folk ryger i nærheden af os.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 14-03-07 21:47

On 14 Mar., 18:44, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:

> Gjort vrøvl, nej, men ingen kan holde til at 75 - 90 % af gæsterne
> finder et nyt sted.

Jeg tvivler på tallet er så højt. Men der er selvfølgelig større
chance for at rygerne bliver, hvis forbudet først indføres når loven
træder i kraft og det dermed bliver sværere for rygerne at flygte til
andre værtshuse for at ryge.
Og hvis et enkelt værtshus alene forbyder rygning forsvinder de
rygende stamkunder måske hurtigt, mens der går noget tid før ikke-
rygere der ikke kommer på værtshuset opdager at stedet er blevet
røgfrit og dermed ere attraktivt for dem.

> [...]
>
> (40 m2!, så kan jeg lave 3 værtshuse og stadig selv bo i mit hus
> Det må skulle regnes ud efter "nytteareal" eller sådan noget?

http://www.im.dk/artikler_im_dk/Files/Fil1/4059.pdf

Det er åbenbart ikke nok at et sted er under 40 m2 - der må heller
ikke serveres mad, hvis der skal tillades rygning (røg og mad er også
en klam blanding).

Fra : Bruno Christensen

Dato : 15-03-07 05:44

On 14 Mar 2007 13:47:01 -0700, Poul E Hansen wrote:

> http://www.im.dk/artikler_im_dk/Files/Fil1/4059.pdf

Takker

> Det er åbenbart ikke nok at et sted er under 40 m2 - der må heller
> ikke serveres mad, hvis der skal tillades rygning (røg og mad er også
> en klam blanding).

Det kan vi faktisk godt blive enige om.

Dog købte jeg en røgeovn sidste forår og glæder mig til igen at sidde
i gården og f.ex. lave røget torskerogn

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Poul E Hansen

Dato : 14-03-07 22:14

On 14 Mar., 21:43, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ---------------------------------------------------- KL:
> Det er nok UNDER 40 kvadratmeter som du mener.
Nej - jeg mener at hvis stedet er over 40 m2 kan ejeren give
lovgivningen skylden for at der indføres rygeforbud. Men på den anden
side bliver det nok nemmere også for små værtshuse at indføre
rygeforbud når loven træder i kraft.
> [...]
> mellem ud for at spise en god middag på restaurant og vi bryder os absolut

Sådan bliver det måske også - se link i svar til Bruno Christensen.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 15-03-07 19:29

On 15 Mar., 05:44, Bruno Christensen <n...@lpdommer.dk> wrote:

> Takker

> Det kan vi faktisk godt blive enige om.
>
> Dog købte jeg en røgeovn sidste forår og glæder mig til igen at sidde
> i gården og f.ex. lave røget torskerogn

Det bliver nok nemmere at holde ud .