Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Vedr. genpart til selvangivelsen
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 13-03-07 17:01

Hej

Hvad betyder det når der står: "Årsopgørelsen er ikke dannet, da der er
oplysninger om fast ejendom, der ikke jan bruges"?

Jeg har solgt min lejlighed i februar i denne månede. Har ikke sagt noget
til SKAT om det endnu.

Jeg er ved at lukke et firma og min revisor har angivet 190.000 kr som :
Udbytte af unoterede aktier, der er indberettet til SKAT

Jeg har udlejet min lejlighed i en del af 2006 (inden jeg solgte den). Har
angivet 32.000 kr som indtægter når udgifter er trukket fra.

Sammenmed genpart til selvangivelsen har jeg også modtaget "Bilag til
selvangivelsen Ejendomsværdiskat Danske ejendomme"

Nogen der ved hvad jeg skal gøre?

mvh Rune

Fra : Sætterniissen

Dato : 13-03-07 17:09

SKAT har ikke fået indberettet alle de oplysninger, som de har behov for før
det kan beregne din årsogørelse for 2006.
Giv dem hvad de mangler og så kører den med i næste runde.

Knud

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 13-03-07 17:34

"Sætterniissen" <satteniisen@bit.lk> wrote in message
> SKAT har ikke fået indberettet alle de oplysninger, som de har behov for
> før det kan beregne din årsogørelse for 2006.
> Giv dem hvad de mangler og så kører den med i næste runde.

Så langt er jeg også med.

Grunden til jeg spørger er, at jeg ikke kan finde ud af hvad de mangler.
Hvordan ser jeg det?

Er jeg virkelig nødt til at ringe til dem for at finde ud af det?

mvh
Rune

Fra : Sætterniissen

Dato : 13-03-07 20:36

Hvis ikke du ud af de ejendomsoplysninger SKAT har og dem du har kan se,
hvori forskellen /manglen består, ser jeg ikke andre muligheder end at du
spørger SKAT - præcist hvad problemet er.

Har du foretaget nogen omkonverteringer i året kunne det være en del af
årsagen.
Er der fuldt indfriet lån i året?
Er der optaget nye lån i året?
Er der en bank eller kreditforening eller panthaver som for 2005
indberettede data, men som ikke har gjort det for 2006?

Det er også muligt at de har alle oplysninger, men bare er i tvivl om de har
dem - i så fald skal du formentlig bare selv underskrive din selvangivelse -
hvorved du erklærer at de eksisterende data er dem som skal bruges.