Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Master Card.
Fra : Kenneth K

Dato : 12-03-07 13:38

Hey Folkens.

Som i sikkert er bekendt med, så tilbyder Nordea jo i øjeblikket fordels+
kunder et gratis Master Card (gold).
Dette lyder jo dejligt, men nu har jeg ikke lyst til at rykke min konto til
Nordea og min egen bank tilbyder desværre ikke Master Card.

Jeg har så set at fks. FMD tilbyder deres medlemmer gratis master card
(alm), findes der andre steder som gør dette???

Kortede bliver brugt en gang i mellem, men for sjældent til at jeg vil
betale et fuldt FDM kontigent for det.

Findes der alternativer (ikke Cash osv., kun mastercard)?

På forhånd tak.

Fra : Lars C

Dato : 12-03-07 14:14

Kenneth K skrev:

>Findes der alternativer (ikke Cash osv., kun mastercard)?

Shell tilbyder i samarbejde med Citi et Matercard. Du kan sikkert
finde mere information på http://www.shell.dk

--
Lars C

Fra : Kenneth K

Dato : 12-03-07 15:37

"Lars C" <lars@c.invalid> skrev i en meddelelse

> Shell tilbyder i samarbejde med Citi et Matercard. Du kan sikkert
> finde mere information på http://www.shell.dk

Det prøver jeg at kigge på, tak for det Flere forslag er naturligvis
velkomne.

Fra : Mort1s1

Dato : 12-03-07 16:36

"Kenneth K" <Kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betale et fuldt FDM kontigent for det.
>
> Findes der alternativer (ikke Cash osv., kun mastercard)?

Min bank L & S tilbyder noget i den retning, 75,- kr. pr måned, men samtidig
tilbyder de højere rente på en lønkonto, op til 25.000,- + gratis
årsrejseforsikring for hele husstanden osv - jeg besluttede mig for dette
tilbud, idet "prisen" (12 * 75,-) med forsikring og andre fordele var ok-
men efter at jeg havde bestilt dette "gratis" kort blev jeg ringet op fra
banken, men ville lige gøre opmærksom på, at den til lønkontoen hørende
"automatiske" kassekredit kostede 2% mere i rente end den jeg har med min
nuværende lønkonto, også i Lån & Spar Bank,, hvis man benyttede sig af det
nævnte "tilbud". Jeg har aldrig trukket på den omtalte kassekredit, men blev
alligevel så skuffet over dette, at jeg nu kalder det "gratis" Masterkort
fra Lån & Spar for et forsøg på at røvrende kunderne, idet det ikke er nævnt
i bankens reklamer for produktet, så jeg er nu er i gang med at finde en ny
bank, min tillid til L&S er gået fløjten.

Mvh
Mort1s1

Fra : Flemming Hansen

Dato : 12-03-07 22:30

> [...]
>
> Jeg har så set at fks. FMD tilbyder deres medlemmer gratis master card
> (alm), findes der andre steder som gør dette???

Hvad er forskellen på om det er et "almindeligt" Master Card eller et Master
Card "Gold"?

Mvh.
Flemming

Fra : Sætterniissen

Dato : 13-03-07 07:55

Prisen, farven og hvilke tillægsydelser der er dækket (f.eks.
rejseforsikring, el-forsikring)

Knud

Fra : Nick

Dato : 13-03-07 09:46

"Sætterniissen" skrev i en meddelelse...
> Prisen, farven og hvilke tillægsydelser der er dækket (f.eks.
> rejseforsikring, el-forsikring)

Hvilket gør, at kortet ofte kan betale sig at købe (Mastercard Guld) hvis
man ikke er Fordels+ kunde i Nordea; F.eks. er der afbestillingsforsikring,
rejseforsikring og elektronikforsikring inkluderet.

Nu har jeg det gratis som Mastercard Guld (Fordel+) men her er et meget godt
eksempel:

Vi er en familie på 2 voksne, 1 barn og 1 baby der skal til udlandet i
sommerferien. Alene afbestillingsforsikringen ville koste 700+ hos de store
charterselskaber. Men den koster 0,- hvis rejsen købes med kortet

Så man skal lige regne på det - det kan godt ske at det betaler, selv om man
skal betale for at have kortet.
(Læs dog betingelserne godt, der er vist nogle små forskelle på Gold og
Guld - udover stavningen...)

/Nick

Fra : Jesper Juul

Dato : 13-03-07 09:56

Nick skrev:

> Hvilket gør, at kortet ofte kan betale sig at købe (Mastercard Guld) hvis
> man ikke er Fordels+ kunde i Nordea; F.eks. er der afbestillingsforsikring,
> rejseforsikring og elektronikforsikring inkluderet.

Men svjv. kun hvis man køber varen, rejsen etc. med kortet.

Jep, det er ret smart.

Fra : Kong Gulerod

Dato : 14-03-07 09:51

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message

hvis
afbestillingsforsikring,

| Men svjv. kun hvis man køber varen, rejsen etc. med kortet.

| Jep, det er ret smart.

så få også det billigste Diners kort, så kan du tage konen og familien med
op i loungen, det koster kr 90,- for din gæst (kone) men børn under 12
koster intet, så er der mad og drikke plus ro.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-03-07 23:48

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message

> Men svjv. kun hvis man køber varen, rejsen etc. med kortet.

Ja det er netop ændret så rejsen _skal_ være betalt med kortet hvilket ofte
kan være et problem..

Fra : Nick

Dato : 15-03-07 11:07

"Flemming Lynggaard" skrev i en meddelelse...
> Ja det er netop ændret så rejsen _skal_ være betalt med kortet hvilket
> ofte kan være et problem..

Det var forhen således, at man kunne hæve kontanter på kortet og indenfor en
24-timers periode betale rejsen med kontanter, så dækkede forsikringen også.
Det forsvandt for lidt siden.

Men hvorfor er det et problem, at rejsen skal være betalt med kortet? Langt
de fleste rejsearrangører, transportører m.v. modtager da kreditkort.

/Nick