Spaghettei al tonno e pomodoro (4 pers) Pi~
Fra : Kirsten Marker

Dato : 15-03-07 16:14

Når en ting er rigtig god er de fleste mennesker sådan, at de gerne vil dele
ud og overbevise andre om det sammen så jeg prøver her:

(Hvis jeg selv havde set retten i et blad, tror jeg ikke jeg ville have
prøvet den , grundet al den olie og dåsetun, men fik den servere og blev
begejstret.)

Spaghettei al tonno e pomodoro (4 pers) TV2 live for en del år siden fra
Pizzeria DA FRANCESCO, Roma

Ingredienser:

2oo g tun i olie
1 dl olivenolie
2 fed hakkede hvidløg
1-2 peperoncini
l/2 flåde blendede tomater fra dåse
hakket bredbladet persille
5oo gr spaghetti

evt. serveres med reven parmesan og en enkel grøn salat.

Fremgangsmåde:
Svits de hakkede hvidløg og peperoncini i ca. 5 min, uden at tage farve.
Tilsæt tunen og rør godt. Hæld tomaterne ved dog lad retten stege i ca. 10
min. Tilsæt salt. Efter 20 min. er saucen færdig, og persillen drysses over.
Den kogte spaghetti- al dente - vendes i, og retten klar.

Hurtig , nem og velsmagende. (20 min)

mvh/
kirsten

Fra : Kirsten Marker

Dato : 15-03-07 16:26

Skulle havde vært sendt til italiensk mad! Sorry.
mvh/kirsten

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 16:42

On Thu, 15 Mar 2007 16:26:28 +0100, Kirsten Marker wrote:

> Skulle havde vært sendt til italiensk mad! Sorry.
> mvh/kirsten

Lyder da spændende med en gruppe om italiensk mad. Hvad hedder den og hvor
finder jeg den?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kirsten Marker

Dato : 15-03-07 17:11

Skulle have været sendt til italiensk mad, Kurt Hansen indlæg fra den 14.3.
her i denne nyhedsgruppe.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 17:48

On Thu, 15 Mar 2007 17:10:48 +0100, Kirsten Marker wrote:

> Skulle have været sendt til italiensk mad, Kurt Hansen indlæg fra den 14.3.
> her i denne nyhedsgruppe.

Ahhh, si, si, jeg troede der var en speciel nyhedsgruppe om emnet. Okay,
opskriften er noteret og jeg vil prøve den af snarest

Jeg er helt grøn m.h.t. madlavning i almindelighed og italiensk i
særdeleshed. En gang pølsespaghetti, Hüttemeiers frikadeller, pandekager og
klatkager af kold risengrød er hvad jeg plejer at kunne drive det til, men
nu har jeg altså fået lyst til at være lidt kreativ
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 15-03-07 18:27

On Thu, 15 Mar 2007 16:14:06 +0100, "Kirsten Marker"
<kmarker@mail.tele.dX> wrote:

>1-2 peperoncini

Er det blot små peberfrugter?

kmo

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 19:46

Yep:
http://www.gugge.dk/madvarer/3-grontsager/madvarer3_peperoncini_dolci.htm
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter Westh

Dato : 15-03-07 22:40

> Yep:

Jeg troede det var tørrede chilier?

/P

Fra : -V-

Dato : 16-03-07 13:11

On 15 Mar., 16:14, "Kirsten Marker" <kmar...@mail.tele.dX> wrote:
> [...]
> min. Tilsæt salt. Efter 20 min. er saucen færdig, og persillen drysses over.
> Den kogte spaghetti- al dente - vendes i, og retten klar.

Lige præcis den udsendelse kan jeg huske.

Det var svjh en ældre kone, som under tilberedningen skulle salte det
lidt og kommenterede 'un poco de sale' (min stavning), hvorefter hun
smed en håndfuld groft havsalt i. Hvis det er en smule, så vil jeg
nødigt se når hun storsalter....

Sætningen har jeg siden brugt dagligt når jeg laver mad, den klinger
så skønt:
"Un poco de sale"....

-V-

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 14:06

On 16 Mar 2007 05:11:21 -0700, -V- wrote:

> [...]
> nødigt se når hun storsalter....
>
> Sætningen har jeg siden brugt dagligt når jeg laver mad, den klinger

Tø-hø

Jeg husker fra et besøg på Ingadane Småkager for flere år siden, at en
stående vits under "prøvesmagning" af småkagerne, der væltede ud af
maskinerne i tusindvis i minuttet (60 tons i døgnet), var:

"Liiiige en knivspids mere vanille"
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kirsten Marker

Dato : 16-03-07 16:25

Min egen version af retten Spaghetti al tonno .... tilsæt et halvt glas
(lille)) af de små saltede ansjoser blendede/mosede i retten og den vil
smage "meget mere" italiensk. NB! Undlad yderligere at salte retten!
Resten af ansjoserne gemmes i fryseren til næste gang.