creme brulee brænder
Fra : (-Peter-)

Dato : 14-03-07 22:37

hej.

hvor kan man købe sådan en brænder man brugert til at karamelisere
toppen på en creme brulee? og hvad bør den koste?

/peter

Fra : Gert Krabsen

Dato : 14-03-07 22:47

(-Peter-) wrote:
> hej.
>
> hvor kan man købe sådan en brænder man brugert til at karamelisere
> toppen på en creme brulee? og hvad bør den koste?

Nærmeste byggemarked - og det er ikke en spøg

Hvorfor betale for en dyr designer-dims, når en almindelig gasbrænder
(som dem man brænder maling af en dør med) til 200 grams dåser virker
lige så godt?

mvh

Krabsen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 15-03-07 05:51

(-Peter-):
> hej.
>
> hvor kan man købe sådan en brænder man brugert til at karamelisere
> toppen på en creme brulee? og hvad bør den koste?
>
> /peter

Jeg købte min i Metro, en pakke med brænder og 4 skåle, til kr. 125.
Kai

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-03-07 08:18

On 14 Mar 2007 14:37:22 -0700, "(-Peter-)"
<garfieldpbj@mail-online.dk> wrote:

>hvor kan man købe sådan en brænder man brugert til at karamelisere
>toppen på en creme brulee? og hvad bør den koste?

Jeg købte sådan en lille "pen torch" gasbrænder i Biltema til
formålet, lille fidus som kan fyldes med lightergas. Den er på
størrelse med en fyldepen.

Den fungerer perfekt til formålet og kostede under 80 kroner.

Mon ikke du kan finde tilsvarende i et dansk byggemarked...

** Lars

Fra : (-Peter-)

Dato : 15-03-07 11:01

On 15 Mar., 08:17, Lars Knudsen <larsrem...@landligtremove.dkaway>
wrote:

> [...]
>
> Den fungerer perfekt til formålet og kostede under 80 kroner.
>
> Mon ikke du kan finde tilsvarende i et dansk byggemarked...

er det sådan en her:
http://cgi.ebay.de/Mini-Bunsenbrenner-Flambierer-bis-1300-C-CREME-BRULEE_W0QQitemZ220091187674QQcategoryZ12169QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

mvh
peter

Fra : Max

Dato : 15-03-07 11:19

Hej (-Peter-)

> er det sådan en her:

Den her kan nok klare det

http://www.harald-nyborg.dk

Varenummer 1664

Mvh Max

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-03-07 16:08

On 15 Mar 2007 03:00:30 -0700, "(-Peter-)"

>er det sådan en her:
>http://cgi.ebay.de/Mini-Bunsenbrenner-Flambierer-bis-1300-C-CREME-BRULEE_W0QQitemZ220091187674QQcategoryZ12169QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ja - det er 100% præcist sådan en. Den fungerer glimrende til creme
brulee!

hilsen Lars

Fra : (-Peter-)

Dato : 16-03-07 14:20

On 15 Mar., 11:19, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej (-Peter-)

> Den her kan nok klare det
>
> http://www.harald-nyborg.dk
>
> Varenummer 1664
>
> Mvh Max

Nogen der har erfaring med denne type?
/Peter

Fra : Max

Dato : 16-03-07 14:44

Hej Peter

> Nogen der har erfaring med denne type?

Jeg har en jeg bruger til at lodde med når det skal foregå
hvor der ingen strøm er, men den ligger i værktøjskassen,
jeg gider ikke bruge den i køkkenet fordi den altid er tom
når man skal bruge den.

Jeg har købet en fin model i Kop og Kande for et par år
siden, den har jeg kun fyldt gas på da jeg fik den, den
holder på gassen og bliver ofte brugt. Jeg købte den på
tilbud, gav vidst i nærheden af 150 kr. for den.

Du kan sen modellen her

http://www.alstrom.dk

søg på varenummer 28229797

--
Mvh Max

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-03-07 16:10

On 16 Mar 2007 06:20:29 -0700, "(-Peter-)"

>Nogen der har erfaring med denne type?

Ja det var den samme som den tyske du linkede til. Jeg købte sådan en
til formålet, og den fungerer fint.

** Lars

Fra : (-Peter-)

Dato : 16-03-07 16:11

On 16 Mar., 14:44, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> [...]
> holder på gassen og bliver ofte brugt. Jeg købte den på
> tilbud, gav vidst i nærheden af 150 kr. for den.

tak.. prøver at se på det...

/peter