Italiensk mad
Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 13:59

Vi har fået lyst til det italienske køkken, men savner opskrifter. i første
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : mcloud

Dato : 14-03-07 14:33

"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
> Vi har fået lyst til det italienske køkken, men savner opskrifter. i
> første

Hej kurt
Her er lidt inspiration fra min egen hjemmeside ,håber du kan bruge dette
mvh
mcloud

http://www.lechef.dk/opskrifter/recipies.asp?cat=5

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 15:41

On Wed, 14 Mar 2007 14:32:53 +0100, mcloud wrote:

> "Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse

> Her er lidt inspiration fra min egen hjemmeside ,håber du kan bruge dette
> [...]

Takker, der er da nogle gode ting at begynde med. Vi napper "Braciaole med
hvidvin og rosiner" fredag aften

Hvad ville du drikke til?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 20:25

On Wed, 14 Mar 2007 15:41:28 +0100, Kurt Hansen wrote:

> Takker, der er da nogle gode ting at begynde med. Vi napper "Braciaole med
> hvidvin og rosiner" fredag aften

Så er bugen spilet ud og nu er vi helt slappe i koderne. Det her er sgu
bedre end sex! Stærkt anbefalesfærdig ret

> Hvad ville du drikke til?

Det svarer jeg lige selv på: Det blev en Barolo fra Piemonte. Yderst
drikkemoden, sødmefuld, kraftig og masser af nuancer. Stor vin til pengene:

Nebbiolo Langhe DOC 2004:
http://www.lahvino.dk/shop/productinfo.asp?id=1115

Sjældent, eller faktisk aldrig, har jeg oplevet at vin og mad i den grad er
gået op i en højere enhed. Det var ganske simpelt perfekt!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 21:12

On Fri, 16 Mar 2007 20:25:17 +0100, Kurt Hansen wrote:

> Nebbiolo Langhe DOC 2004:
> http://www.lahvino.dk/shop/productinfo.asp?id=1115

Øv, jeg checkede ellers linket før jeg sendte indlægget og da virkede det.
Det gør det åbenbart ikke alligevel, da siden er bygget op med rammer
(frames), men da de fleste af denne gruppes læsere nok ikke bor i Viborg,
kan det jo osse være lige meget. Lahvino importerer den selv, og jeg kan se
på hjemmesiden, at han også sender vin på bestilling, men mit ærinde er jo
ikke at gøre tyk og fed reklame - blot udtrykke min begejstring
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-07 09:05

On Fri, 16 Mar 2007 21:11:32 +0100, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> på hjemmesiden, at han også sender vin på bestilling, men mit ærinde er jo
> ikke at gøre tyk og fed reklame - blot udtrykke min begejstring

Tsk, tsk, jeg bliver ved med at klumre rundt i det - både det med
hjemmesiden, men desværre også det med vinen. Her er et direkte link der
funker:

http://www.lahvino.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1115

Og så var min beskrivelse jo ikke helt korrekt. Jeg skrev at det var en
Barolo, men det er det jo faktisk ikke. I en snæver vending kan man måske
betegne den "mini-Barolo". Den lagrer 1-1½ år, mens en rigtig Barolo jo
skal lagre mindst 3 år.

Undskyld forvirringen, men det var jo også skrevet umiddelbart efter et
vederkvægende måltid, så stemningen har nok været lidt for lyserød til at
være seriøs
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 14:34

On Wed, 14 Mar 2007 13:58:57 +0100, Kurt Hansen wrote:

> Vi har fået lyst til det italienske køkken, men savner opskrifter. i første

For hunnan da, den smuttede før jeg fik det skrevet færdig. Altså: Er der
danske hjemmesider med italienske opskrifter? Og gerne lidt om hvad man
drikker til hvad. Italien har jo meget andet at byde på end lige rødvin.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-03-07 16:58

On Wed, 14 Mar 2007 14:33:42 +0100
Kurt Hansen <"kurt-snabel-towle-de-kå"> wrote:

> [...]
> der danske hjemmesider med italienske opskrifter? Og gerne lidt om
> hvad man drikker til hvad. Italien har jo meget andet at byde på end

http://italy.dk/mad/mad.htm har rigtigt meget interessant om mad og vin
fra italien (og alt muligt andet der har med italien at gøre)

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 18:03

On Wed, 14 Mar 2007 16:58:22 +0100, Kim Schulz wrote:

> http://italy.dk/mad/mad.htm har rigtigt meget interessant om mad og vin
> fra italien (og alt muligt andet der har med italien at gøre)

Jøsses mand, den får jeg vist ikke tømt foreløbig. Tak for et godt link
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen