Blade Runner - forskel i filmens længde?
Fra : JYH

Dato : 17-03-07 17:49

Jeg har Blade Runner Director's Cut reg. 1 i snap-case.
Der er både er en widescreen og en 4:3 udgave på dvd'en.
Filmen varer her 117 min.

Har så lige købt digital remastered Director's Cut reg. 2 udgaven med dansk tekst.
Filmen varer her 111 min.

Der er 36 kapitler i begge versioner.
Har været inde på http://www.dvdcompare.net/

Men der kan jeg ikke finde svaret.

Nogen der ved, hvorfor der er forskel i længden,
og hvad er det, der mangler i reg. 2/DK udgaven?

Fra : Peter Heide

Dato : 17-03-07 17:58

"JYH" <jyh@jyh.jyh> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men der kan jeg ikke finde svaret.
>
> Nogen der ved, hvorfor der er forskel i længden,
> og hvad er det, der mangler i reg. 2/DK udgaven?

Jeg tror du kan finde flere hjemmesider på nettet KUN omkring
dette emne.

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=62901

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews24/bladerunner.htm

Forøvrigt kommer Scotts definitive version senere på året.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-03-07 18:03

Hej!

Peter Heide wrote:
> Forøvrigt kommer Scotts definitive version senere på året.

Jepper, og svjv på både Bluray og HD-DVD :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-07 00:20

> Hej!

> Jepper, og svjv på både Bluray og HD-DVD :)
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Har i nogle links der fortæller mere om det? Synes også det er på tide den
film kommer i en anstændig udgivelse, har ikke set en ordentlig DVD af
filmen endnu, de er alle meget grynede i billederne. Og det er lidt
ærgeligt, for fimen er fremragende.

/Poul

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-03-07 09:34

Hej!

P Kaasing wrote:
> [...]
> film kommer i en anstændig udgivelse, har ikke set en ordentlig DVD af
> filmen endnu, de er alle meget grynede i billederne. Og det er lidt

Det er såmend ikke så svært at finde via Google:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=blade+runner+bluray&meta=

Iøvrigt er DC allerede ude i en HDTV udgave fordi den har været sendt i
amerikansk tv. Kvaliteten er klasser bedre end den gamle støvede DVD og i 1080i
svjh.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Jensen

Dato : 22-03-07 22:27

> [...]
> film kommer i en anstændig udgivelse, har ikke set en ordentlig DVD af
> filmen endnu, de er alle meget grynede i billederne. Og det er lidt

Stadig samme "DC" cut, men den remasterede udgave der kom i
september/oktober 2006 er faktisk en god del bedre i billedet end den
tidligere udgivelse. Den trøster lidt mens vi venter på den ægte DC

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 18-03-07 09:46

> Forøvrigt kommer Scotts definitive version senere på året.

Great Scott !

Mvh. Martin

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-07 18:03

JYH skrev:
> [...]
>
> Men der kan jeg ikke finde svaret.
>
> Nogen der ved, hvorfor der er forskel i længden,
> og hvad er det, der mangler i reg. 2/DK udgaven?

Det er sikkert samme udgave, blot i henholdsvis 24 og 25 billeder per
sekund, så den danske kører ca. 4 % hurtigere end originalen.

Fra : ML-78

Dato : 17-03-07 18:32

Lennart Borregaard skrev:

> Det er sikkert samme udgave, blot i henholdsvis 24 og 25 billeder per
> sekund, så den danske kører ca. 4 % hurtigere end originalen.

Det passer dog ikke helt med de nævnte tider. PAL-versionen burde stadig
være omkring 112 minutter, men det kan selvfølgelig skyldes afrundinger
eller fejlagtig angivelse af længden.

ML-78

Fra : Tue Sørensen

Dato : 18-03-07 05:37

On 17 Mar., 17:49, "JYH" <j...@jyh.jyh> wrote:
> [...]
>
> Men der kan jeg ikke finde svaret.
>
> Nogen der ved, hvorfor der er forskel i længden,
> og hvad er det, der mangler i reg. 2/DK udgaven?

Siden du har begge versioner kunne du jo overveje at se efter.

En mulighed kunne måske være at hastigheden på de to versioner er en
smule forskellig, så de tager forskellige minuttal om at vise det
samme indhold... maybe. I dunno.

- Tue