Prison Break
Fra : MFN

Dato : 11-03-07 13:37

Er lidt i tvivl om denne gruppe beskæftiger sig med serier også, men jeg
vover det ene øje.

Serien Prison Break får jo enorm god kritik overalt, så jeg overvejer at
købe den. Men tænker samtidig på hvor tit det rent faktisk går galt med
serier der bare kører og kører og kører og ender på afsnit 425 (læs Glamour
og lign). Altså .... 2 brødre der skal slippe ud af et fængsel, og det skal
foregå over hvor mange afsnit efterhånden ?

Er den serie virkelig så god som man læser alle steder ? Er det een endeløs
historie eller slutter afsnittende rent faktisk ind imellem ?

Michael F.

Fra : Sune

Dato : 11-03-07 15:10

On Sun, 11 Mar 2007 13:36:33 +0100, "MFN" <mfnprivat@msn.com> wrote:

>Er lidt i tvivl om denne gruppe beskæftiger sig med serier også, men jeg
>vover det ene øje.

Prøv dk.medier.tv.

> Er den serie virkelig så god som man læser alle steder ?

Ja, men den burde ikke have fortsat efter Sæson 1.
(groft sagt efter afsnit 6-8 stykker)

******************** SPOILER!!!!*******************

Sæson 1: Alle afsnit er et:
"Vi slipper ud af fængelsel i dette afsnit, nåh nej det gør vi ikke alligevel".

Sæson 2: Alle afsnit er et:
"Aha politiet kan ikke fange os og nu får vi ramt på bagmændene, nåh nej det gør vi ikke alligevel".

> Er det een endeløs
>historie eller slutter afsnittende rent faktisk ind imellem ?

Endeløs.

Mvh
Sune

Fra : Tue Sørensen

Dato : 12-03-07 02:18

On 11 Mar., 13:36, "MFN" <mfnpri...@msn.com> wrote:
> [...]
> og lign). Altså .... 2 brødre der skal slippe ud af et fængsel, og det skal
> foregå over hvor mange afsnit efterhånden ?

Første sæson ender med at de slipper ud; i anden sæson er de på flugt.
Jeg synes serien indtil videre har holdt godt; fin spænding, gode
idéer, udmærkede skuespillere, flot produceret. Jeg ser den stadig, og
rater næsten hvert afsnit 8 ud af 10 (og jeg er ret kræsen). Men jeg
indrømmer at jeg har svært ved at se hvordan den skal kunne fortsætte
i ret mange flere sæsoner. Der er et eller andet underliggende "big
conspiracy" plot, som vel i princippet kunne udbygges i det uendelige,
men så lider realismen nok lidt for meget. Ikke fordi serien er
specielt realistisk, men den er godt og stilistisk fortalt, og det er
nok for mig - indtil videre.

- Tue

Fra : Brian P

Dato : 12-03-07 09:55

On 12 Mar., 02:17, "Tue Sørensen" <sorenson...@gmail.com> wrote:

> [...]
> conspiracy" plot, som vel i princippet kunne udbygges i det uendelige,
> men så lider realismen nok lidt for meget.

En uskreven regel siger, at en serie skal have produceret mindst 100
afsnit for at opnå sit fulde økonomiske potentiale, så jeg tror roligt
vi kan regne med, at Prison Break bliver trukket i langdrag. Og jeg
tror det bærer i retning af et over-nationalt skyggekabinet vs.
Scofield/Burrows. Realismen? Hvilken realisme?