Monty Python's Flying Circus udgivelser?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 10-03-07 00:54

Jeg er kommet i tvivl. Der findes både en R1 box og en R2 box med samtlige
sæsoner af 'Flying Circus', men jeg har læst mig til at der skulle være
flere forkortelser, bl.a. censur af ordet 'masturbation' fra Marcel Proust
sketchen. Eller 'what a silly bunt' fra rejseagent sketchen.

DET gider jeg ikke finde mig i, så jeg har ventet med at købe noget. Nu ser
jeg at Axelmusic.dk reklamerer med en kommende dansk R2 sæson 1 og 2:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/5051159190512
http://www.axelmusic.dk/productDetails/5051159201812

Er der evt. nogen der ved om denne udgivelse vil fortsætte helt til enden,
om den kommer som box til sidst (gerne inkl. live i Hollywood og nogen andre
ting der er på en af de hidtidige bokse) og om de dog for faen ikke undlader
at censurere denne humor kanon.

Om de bokse der forefindes:
http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2232
Nederst står der om censuren. Sikke noget pladder...

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 10-03-07 10:15

"C. H. Engelbrecht" <chris@bitfrost.dk> wrote in message
> [...]
>

> Om de bokse der forefindes:
> http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2232
> Nederst står der om censuren. Sikke noget pladder...

Jeg ejer personligt Monty Python's Flying Circus Complete 16 TON Box Set,
som er R2 fra England. Den købte jeg på Axelmusic.dk for godt 1½år siden, og
den er jeg rigtig glad for.

Hvis du kan finde den et sted, kan jeg kun anbefale at købe den

Mvh. Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 10-03-07 10:18

> [...]
> og den er jeg rigtig glad for.
>
> Hvis du kan finde den et sted, kan jeg kun anbefale at købe den

Billede: http://images.amazon.com/images/P/B00004ZEU5.01.LZZZZZZZ.jpg

Mvh. Martin

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-03-07 13:45

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Kan du evt. gøre mig en tjeneste: At tjekke f.eks. 'Summarizing Proust
Contest' afsnittet, og Terry Jones' replik a la
"What are your hobbies? Childs pornography, strangling animals and
masturbation",
om den er blevet censureret? Det er et af de eksempler jeg har læst mig til.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 16-03-07 11:09

> [...]
> masturbation",
> om den er blevet censureret? Det er et af de eksempler jeg har læst mig

Det kan godt blive et problem at finde en specifik sketch, da der kun står
episode titler på diskene. 3 Episoder på hver disk ca.

Ellers vil jeg meget gerne hjælpe, hvis du kan fortælle hvilken episode
denne sketch er i...

Mvh. Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 16-03-07 11:16

> [...]
> episode titler på diskene. 3 Episoder på hver disk ca.
>
> Ellers vil jeg meget gerne hjælpe, hvis du kan fortælle hvilken episode

never mind jeg fandt afsnittet, det er nr. 31

Nåh men det er desværre DUB'ed !!! Da han spørger What are your hobbies
outside summarizing?, kan man se at svare ikke passer læberne og lyden siger
"Well .... golf.... and strangling animals.."

Æv bæv, så er det en censureret version jeg har.. Men de er stadig skide
skæge dog

Mvh. Martin

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 18-03-07 00:29

> Æv bæv, så er det en censureret version jeg har.. Men de er stadig skide
> skæge dog

Takker. Jeg har længe villet investere i lige den samme udgave, og så bare
leve med at nogle navlepillende pladderrøve har sakset et par steder. Nu
bliver jeg så nødt til at gå og vente på om de R2 sæson 1 og 2 udgivelser
der er på vej evt. ender i en samlet boks indenfor rum tid, og om de
ansvarlige dog ikke denne gang har undgået denne sikkert velmenende, men
fuldstændig malplacerede hidtidige taktik.

Man censurerer sgudda ikke Monty Python, har idioterne da slet ikke fattet
pointen??? Det kan da dårligt have været sanktioneret af pythonerne selv?